Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Razvojni projekti ARHIVA 2011

Arhiva
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23777
Teme: 924
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#127  PostPostao/la Adamić » 7.7.2011, 13:51

:oops: Imaš pravo ovo je samo za razne Štokiće i kompaniju koja ima svoje vile ovdje.

Ali projekt kao projekt je 5 :gore
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 11096
Teme: 267
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#128  PostPostao/la nikola » 7.7.2011, 14:24

Adamić napisao::oops: Imaš pravo ovo je samo za razne Štokiće i kompaniju koja ima svoje vile ovdje.

Ali projekt kao projekt je 5 :gore

Je.
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

gost
 

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#129  PostPostao/la gost » 7.7.2011, 17:32

Odmah se pobunio proleterijat :lol:

Ima u tpj ulici i onih koji su sagradili kuću na posve pošten način...

duskom
 

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#130  PostPostao/la duskom » 7.7.2011, 20:00

Nabroji bar 3 (trojicu), koji su sagradili tamo kuće u zadnjih 10 god a da je sve čisto !!!

gost
 

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#131  PostPostao/la gost » 7.7.2011, 21:12

Šta bi trebao izaći sa imenima, na javni forum?

Po meni su sagradili svi sasvim legalno kuće, dok se ne dokaže suprotno kao u slučaju Šimića.
Konkretno, poznajem osobno dvoje ljudi sa kućama na tom području, koji sigurno nisu ništa muljali ni na jedan način i vjerujem da nisu jedini tamo...

Nisam podložan stereotipima koji nastaju kao produkt tipičnog hrvatskog jala, te nemam zbog toga potrebu, etiketirati cijeli kvart zbog dva sumnjiva slučaja...

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 11096
Teme: 267
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#132  PostPostao/la nikola » 8.7.2011, 19:58

Adamić napisao:BROD-SPOMENIK ZANIMLJIVA INICIJATIVA KONCESIONARA ZGRADE PUTNIČKOG TERMINALA
»Uragan« na Molo Longo
Brod na Terminalu može biti ukras, dok na sadašnjoj lokaciji ne služi apsolutno ničemu, kaže Zoran Maržić

Slika
Brod je ograđen električnom žicom i zabranjeno je građanima i turistima gledanje u njega :ruka

RIJEKA Nakon pet godina provedenih na »privremenoj« lokaciji, pokraj bunkera uz zgradu Luke i Lučke uprave Rijeka, brod-spomenik »Uragan« mogao bi napokon dobiti stalni vez, i to na korijenu riječkog lukobrana, kod Putničkog terminala. O njegovom smještanju uz Molo Longo govorilo se još prije šest-sedam godina, no tada je lukobran bio dio lučkog područja, nedostupnog građanima. Molo Longo je u međuvremenu postao šetnica, dovršena je zgrada Putničkog terminala, ali o premještanju »Uragana«, spomenika riječke industrijske i pomorske baštine, u čiju je obnovu uloženo milijun i pol kuna, više nije bilo ni riječi. Nova inicijativa krenula je od Zorana Maržića, vlasnika tvrtke Dulcis vita, koncesionara zgrade Terminala koji nam je potvrdio da je već, doduše još uvijek neslužbeno, razgovarao s predstavnicima Grada Rijeke i Lučke uprave o mogućnosti premještanja broda na lukobran.
– »Uragan« na Terminalu može biti ukras i apsolutno ispuniti svoju funkciju spomenika i turističke atrakcije, dok na sadašnjoj lokaciji ne služi apsolutno ničemu. Razgovarao sam o tome s gradonačelnikom Vojkom Obersnelom i s ravnateljem Lučke uprave Bojanom Hlačom. Obojica su bila suglasna s idejom da se brod premjesti, kazao je Maržić, dodajući kako očekuje da će Grad i Lučka uprava uskoro donijeti odluku o premještanju broda te precizno odrediti novu mikrolokaciju za smještaj »Uragana«.

Podrška Grada i Lučke uprave

Ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača potvrdio je da je upoznat s idejom te najavljuje da će, bude li formalizirana, imati podršku Lučke uprave. No, konačna odluka je, ističe, na Gradu Rijeci koji je vlasnik broda, ujedno i zadužen za prostorno planiranje.
Grad je, prema riječima gradonačelnika Vojka Obersnela, spreman u najkraćem roku izdati potrebne suglasnosti, ukoliko tvrtka Dulcis vita i službeno predloži smještanje »Uragana« na Molo longo.
– Mi smo još prilikom obnove broda predlagali da bude smješten na korijenu riječkog lukobrana, no Lučka uprava to je odbila, ponudivši sadašnju lokaciju kao jedinu moguću unutar Lučkog područja. To je bilo nekakvo polurješenje, kojim je brod završio ograđen žicom i najčešće nedostupan građanima i turistima, jer je, očito, sve ove godine bilo »nemoguće« pomaknuti granicu lučkog područja za deset metara. Razgovarao sam s gospodinom Maržićem i kazao mu da nemam ništa protiv. Dapače, od početka smo u Gradu Rijeci bili za takvo rješenje pa njegovu inicijativu apsolutno pozdravljam, kazao je Obersnel, dodavši kako je Grad Rijeka spreman i financijski sudjelovati u troškovima preseljenja »Uragana« na novu lokaciju.
»Uragan« je izgrađen prije otprilike 130 godina u Hamburgu, a u Rijeku je stigao nakon Drugog svjetskog rata, kao dio ratne odštete.

Svaka lokacija bolja od sadašnje

Trajni smještaj »Uragana« pokraj Putničkog terminala podržava i Dinko Zorović, umirovljeni profesor Pomorskog fakulteta, jedan od začetnika i gorljivih pobornika restauracije tog broda kao spomenika pomorstvu i pomorcima u Rijeci.
– S obzirom na to da je »Uragan« sada smješten na najgorem mogućem mjestu, apsolutno se slažem da se premjesti na lukobran, gdje će ga ljudi moći vidjeti i pristupiti mu, kazao je profesor Zorović, koji će u priči o »Uraganu«, osim po velikom zalaganju za obnovu broda, ostati zapamćen i po ironičnom prijedlogu, javno upućenom u jeku prepucavanja Grada, Luke i Lučke uprave oko smještaja broda, da ga, ako se nisu u stanju dogovoriti, smjeste u – dvorište njegove kuće.

Duga i bogata povijest

U godinama poraća korišten je za obnovu teško stradale riječke luke, u kojoj gotovo da i nema rive u čijoj rekonstrukciji nije sudjelovao prevozeći građevinski materijal. Kasnije je korišten za razne namjene, od istraživanja podmorja do »statiranja« u filmu Vjetrovi rata. Nakon godina na mrtvom vezu potonuo je u sušačkoj luci 1999. godine. Potpuno je obnovljen u brodogradilištu »3. maj« 2004. godine, nakon čega je, umjesto na nekoj od tada predlaganih atraktivnih lokacija u središtu Rijeke ili unutar Luke, smješten u zakutak, iza zatvorenih vrata, čime je njegova obnova posve izgubila smisao, jer je brod skriven od pogleda, a uglavnom mu je nemoguće i prići.

Marinko GLAVAN

--------------------------------------
Naravno moj je onaj tekst ispod slike. Stvarno dobro zbori Maržić. :bravo: :zastava: :slikanje:

A ovaj film Vjetrovi rata baš bi volio pogledati. Imam i sliku ispred hotela Bonavia sa snimanja scene. No na Hrt-u nešto izbjegavaju taj filmski uradak.


Nastavno na gore narečenog URAGANA, sličan remorker i slična sudbina.

Slika

"Lučku povijest Splita snažno je obilježio mali parobrod “Vridni”, građen 1894. godine u Rijeci. Po okončanju Prvog svjetskog rata dolazi u splitsku luku gdje desteljećima radi kao lučki remorker. “Vridni” je izvanredni spomenik pomorstva grada, nakon dugog perioda zaborava, danas se popravlja s namjerom da bude izložen na ulazu u brodogradilište"

Slika

Trinaestometarski brod(ić) iz doba cara Franje Josipa izgrađen je u Kielu i dorađen u Rijeci pa su Riječani čak pokrenuli inicijativu za njegov povratak podno Učke. No, Splićani nisu htjeli ni čut`, pa su ga renovirali i na uzor našega "Uragana" izložili ga.

Od kraja Prvog svjetskog rata teglio je u splitskoj luci i škveru i tako stjecao slavu. U Drugom svjetskom ratu bio je manje ratne sreće pa je 1944. oštećen u njemačkom bombardiranju, no kasnije je obnovljen na Visu te u zasluženu mirovinu odlazi 1969. godine.

Eno ga u danas, obnovljen i stavljen kod istočnog ulaza u splitski škver.

Slika

OSOBNA KARTA VRIDNI
Sagrađen u Rijeci.........................................1894. godine
Dužina preko svega......................................13m
Širina............................................................. 2,88m
Visina.............................................................1,5m
Nosivost........................................................12 tona
Gaz..................................................................1,5m
Snaga glavnog stroja.................................... 45 KS
Gorivo.............................................................. Ugljen
Brzina.............................................................. 6 n/m
Posada.............................................................3 člana
_____________________________________________________________
Šteta da nismo uspjeli dotegliti ga u našu luku, pa da radi društvo Uraganu i to na novom terminalu.
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23777
Teme: 924
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#133  PostPostao/la Adamić » 9.7.2011, 01:41

Zagrad2

Slika
Pristupna cestanapreduje prema planu.
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
kobler
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1332
Teme: 9
Pridružen: 30.9.2010, 12:29

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#134  PostPostao/la kobler » 9.7.2011, 22:56

nikola napisao:
Adamić napisao:BROD-SPOMENIK ZANIMLJIVA INICIJATIVA KONCESIONARA ZGRADE PUTNIČKOG TERMINALA


Nastavno na gore narečenog URAGANA, sličan remorker i slična sudbina.

Slika

"Lučku povijest Splita snažno je obilježio mali parobrod “Vridni”, građen 1894. godine u Rijeci. ...

Trinaestometarski brod(ić) iz doba cara Franje Josipa izgrađen je u Kielu i dorađen u Rijeci pa su Riječani čak pokrenuli inicijativu za njegov povratak podno Učke. No, Splićani nisu htjeli ni čut`, pa su ga renovirali i na uzor našega "Uragana" izložili ga...
Slika

Ne mogu izdržati: jel' se to parajlije tjeraju?!? Kerum 46 dužnih metara Krista na Marjan, malo FT na rivu, a ovdje je Maržića spopalo ...

No važnije je, mislim, da Vridni NIJE građen u Kielu, pa dorađen u Rijeci. U to doba je u Rijeci Howald-werke iz Kiela, tamo gdje je sad Treći maj i pitam se zašto bi vukli preko Evrope, očito vlakom, nešto što samo mogu sagraditi?
Digresija: da je stiglo morem NEMA ŠANSE - Vridni je kahlica (vrčina) s kojom nemožeš na ocean.

Sad, pitanje Uragana. Nitko ne zna njegovo porijeklo, a u lučkoj kapetaniji je bilo zapisano da je preuzet od Ratne mornarice. Uz to kruži priča, posve površna, da je Uragan, tobož, ratna reparacija. Pitam se od koga? Talijana? A što bi parobrod NJEMAČKOG dizajna radio u Italiji? I gdje, ako ne u Trstu ili Rijeci?

Plijen od Nijemaca? No ni oni nisu bili tako glupi: voziti Uragana preko cijele Europe vlakom? Kamionom? Parobrod koji već tada ima više od pola stoljeća? U koju svrhu?!?
Doći morem? Još gluplje. Svi prigovori + ljuska koja nije za ocean.

Sve ovo pišem zato da vas uvjerim da je Uragan NAŠE GORE LIST! Kao i Vridni napravljen je kao lučki remorker u riječkom Hovald-werke za vlastite potrebe. Potom se muvao po novom brodogradilištu (Ganz-Danubius) do iza II. rata, kad je špil opet promiješan i karte podijeljene - novi igrači blaženo nemaju pojma o prošlom.

Važno polazište je podatak kako je Hovald-werke imao parni remorker pod imenom Legy (hrv. mušica), koji je nestao sa AU monarhijom.

Ja već par godina tragam za nekim tragom na razglednicama, koji bi dokumentirao izgled Legya i možda potvrdio sličnost s Uraganom.

Do sada još nemam nepobitan dokaz, ali molim sve zainteresirane da pokušaju pobiti moje razmišljanje.

PS. "Riječani čak pokrenuli inicijativu za njegov povratak podno Učke." je moja malenkost.

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 11096
Teme: 267
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#135  PostPostao/la nikola » 10.7.2011, 08:41

kobler napisao:PS. "Riječani čak pokrenuli inicijativu za njegov povratak podno Učke." je moja malenkost.


Opa bato! :bravo: Za tu inicijativu nisam ni znao dok na nju nisam naišao u novinama. Šteta da nismo imali više moći dotegliti Vridnoga u Riječku luku.

Ima logike u tome što si rekao, tj. što bi orahova ljuska plovila do naše Rijeke, a i što bi je vlakom slali?

Primjećujem da je1892.godine njemačka brodogradilišna tvrtka Howaldts Werke iz Kiela podigla omanje brodogradilište na priobalnom predjelu zvanom Brgudi, na kojem je već od ranije poslovao manji pogon za popravak drvenih brodova.
A Vridni je izgrađen dvije godine kasnije, tj. 1894.godine. Dakle, dvije godine je Howaldts Werke postojao na Brgudu i moguće je da se izgradio kod nas.
No ja sam naišao samo na podatke da je motor izgrađen u Kielu, a u Rijeci je remorker dovršen. Na jednom mjestu čak piše da se taj brod izgradio u Kraljevici.
Iz knjige Igora Belamarica "Poznavanje broda" str 176. i dalje (vrlo detaljni opis i podrijetlo remorkera "Vridnog") :
"...A gdje je izgrađen Vridni? -Prema pločici na čelnoj stijeni palubne kućice- u njemačkom brodogradilištu Howaldtswerke, Kiel,1894. br. gradnje 452.
Kada smo započimali pripremne poslove za obnovu uputili smo pismo tom poznatom brodogradilištu, poglavito zato jer smo računali da će ih zainteresirati sudbina njihove davne novogradnje. Međutim, odgovorili su da nije kod njih građen, i priložili popis svih objekata iz tog doba gdje zaista nema broda odgovarajuće veličine i karakteristika.
Pitanje mjesta gradnje, koje se tako neočekivano otvorilo, možda bude riješeno sa našim pomorskim muzejima, ponajprije riječkim, utoliko što se javila pretpostavka, da je Vridni izgrađen u Hrvatskoj, tj. u tadanjem Howaldtswerkeovom pogonu u Brgudima nedaleko Rijeke..."

Ako imaš kakav dokazić o gradnji u Rijeci, bilo bi fino podastrijeti ga.
Ili barem poć u 3. Maj pitati da li imaju upisani br. gradnje 452 iz 1894. godine?

Pa vijest iz Glasila brodogradilišta "Split":

...Izgrađen je pradavne 1894. godine u Rijeci, a stapni stroj u Kielu u Njemačkoj...

iz "Slobodne Dalmacije" od 09.09. 2010. godine.

"...U vezi s pitanjem “Vridnog”, inače izgrađenog u Kielu, dorađenog u Rijeci, a čiji je radni vijek najvećim dijelom bio vezan uz..."

Sad, da ne duljim htio sam samo pokazati da sam došao do tih podataka. Kobler, pročitao sam i tvoj post u svezu Uragana i Kitarto na vlakovima.
Svakako zanimljivo. Za kraj samo napominjem da je imao jo imena: Doket" i "Omladinac".
A da li se može doći do starih parnih remorkera Borac, Udarnik, Ahil, Sirius, Proleter i Šampion?Ili prvih motornih Titan i Pluton, Sirijus, Ares & co koji su brodili Kvarneskim morem pa jednog starog urediti i postaviti uz gat? :ne znam:
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

gost
 

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#136  PostPostao/la gost » 10.7.2011, 13:33

Sirius, Aries i Pluton su još u pogonu.

Avatar korisnika
kobler
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1332
Teme: 9
Pridružen: 30.9.2010, 12:29

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#137  PostPostao/la kobler » 10.7.2011, 14:01

nikola napisao:A da li se može doći do starih parnih remorkera Borac, Udarnik, Ahil, Sirius, Proleter i Šampion?Ili prvih motornih Titan i Pluton, Sirijus, Ares & co koji su brodili Kvarneskim morem pa jednog starog urediti i postaviti uz gat? :ne znam:

Najmanji od njih, Vesta, još je živa. Svaki dan kruži oko barže na Brajdici. Sad je, čini se, Grkinja.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23777
Teme: 924
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#138  PostPostao/la Adamić » 10.7.2011, 15:07

Planovi razvoja riječkog prometnog čvora

Prostorno i prometno integralna studija Primorsko-goranske županije i Grada Rijeke kojom se određuje
Prometni čvor Rijeka s cestovnim, željezničkim, pomorskim i zračnim prometom te cjevovodnim prometom nafte i plina predstavljena je u Rijeci.

Studija među ostalim obuhvaća razvoj riječkog i bakarskog lučkog bazena, novu lokaciju lučkog kontejnerskog terminala na Krku,
novi most za Krk s četiri prometne trake, novu riječku obilaznicu, povećanje kapaciteta željezničkog prometa, izgradnju nizinske pruge do Botova,
izgradnju riječke obilazne željezničke pruge i druge projekte.

U raspravi je, među ostalim, rečeno da je riječ o projektima koji bi mogli biti ostvareni tijekom sljedeća tri desetljeća,
da je razvoj riječke luke osnovna odrednica razvoja ostalih vrsta prometnih pravaca, te da bi svi prometni projekti u konačnici trebali biti profitabilni.

Studiju, koja će biti podloga za izmjene i nove prostorno-planske dokumente jedinica područne i lokalne samouprave, izradio je IGH sa suradnicima,
a financirali su ju Autocesta Rijeka - Zagreb, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka,
Hrvatske autoceste, Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura.


Cilj studije, kako je objasnio Mario Crnjak, povezivanje je svih poslovnih zona, u prvom redu zona Miklavlje, Kukuljanovo i budućeg lučkog terminala na Krku,
na adekvatnu prometnu mrežu, uz istodobno razdvajanje lokalnog i tranzitnog prometa, te povezivanje cijele regije na mrežu europskih prometnih pravaca.
Uz preseljenje lučkih kapaciteta na područje Omišlja, studijom je predviđena i izgradnja čitavog niza ostalih kapitalnih objekata – nove riječke zaobilaznice,
nizinske željezničke pruge, novog cestovno-željezničkog mosta kopno – Krk, liburnijske zaobilaznice i željezničkog tunela Učka – da nabrojimo samo neke.

Slika
--------------------------------------------
Ovo je super :zastava: , samo pitanje kad će sto ostvariti i tko od Riječana može pogurati vladu da krene u realizaciju.
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

gost
 

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#139  PostPostao/la gost » 10.7.2011, 16:10

Slika

Avatar korisnika
kobler
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1332
Teme: 9
Pridružen: 30.9.2010, 12:29

Re: Razvojni projekti ARHIVA 2011

Post broj:#140  PostPostao/la kobler » 10.7.2011, 21:54

Nije mi gušt ubiti volju, ali samo pogledajte prvu ligu igrača:
Slika

To je luka Hamburg. Masa imena brodova. U Rijeku kad dođe 10 takvih to je rijetki petak.
Ovo dalje je komadić Atlantika i Baltika za Hamburg i Kiel.
Slika

Bez Mestre-Trst-Koper-Rijeka ovako nešto je sci-fi.

Fiuman
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1720
Teme: 22
Pridružen: 23.6.2011, 00:40
Lokacija: Turnić

Trafo stanica na Turniću

Post broj:#141  PostPostao/la Fiuman » 14.7.2011, 14:46

Evo budući da je tema u kojoj se spominje ova stanica zaključana otvorio sam novu temu da stavim slike prije rušenja jer je napisano da nema slika stare stanice...evo ovo su slike rušenja stanice i kako je to izgledalo...

Slika

Slika

Izgradnja nove stanice...

Slika

A danas ovako to izgleda...moje osobno mišljenje da je stari okoliš bio ugodniji i prirodniji...

Slika

PrethodniSljedeće

Vrati se na: Završeni projekti

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju