Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Zagrebačka obala - novi kontejnerski terminal

Riječki razvojni projekti
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23045
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Zagrebačka obala - novi kontejnerski terminal

Post broj:#31  PostPostao/la Adamić » 11.6.2016, 11:48

Ipak se nešto radi... ;)

Novi kontejnerski terminal
Raste Zagrebačka obala: Završetak izgradnje planiran za lipanj 2018. godine




Izgradnja terminala stigla na pola puta, jer je proizvedeno 25 od ukupno 49 kesona koji će biti ugrađeni u temelje obale

RIJEKA Izgradnja novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali stigla je na pola puta, jer je jučer proizveden 25. armirano-betonski keson od ukupno 49 koliko će biti ugrađeno u temelje buduće obale.

Zagrebačka obala trenutno predstavlja najveće gradilište na Kvarneru, vjerojatno i šire, a konzorcij talijanskih građevinskih tvrtki u kojem se nalaze Grandi Lavori Fincosit, Nuova Co.Ed.Mar. i Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro, obavlja vrlo dobar posao shodno ugovoru, koji je vrijedan 70,6 milijuna eura. Svojevrsno središte najvećih aktivnosti na gradilištu jest Bratislavsko pristanište uz kojeg je smještena specijalna platforma za proizvodnju kesona od kojih svaki teži oko 4.000 tona i ima dužinu od 20,8 metara, širinu od 11 i visinu od 22,9 metara. Svega dvadesetak metara dalje u tijeku je rušenje vrha Bratislavskog pristaništa, kojeg obavlja radni brod »Guang Rong«, te se procjenjuje da se dnevno iskopa 4 do 5 tisuća tona materijala iz mora. Voditelj projekta Zagrebačke obale iz Lučke uprave Rijeka Rajko Račeta naglašava kako se gradnja odvija u skladu sa zacrtanim rokovima, te najavljuje kako se sredinom 2018. godine može očekivati završetak izgradnje obale u dužini od 400 metara.

– Jedno manje kašnjenje imali smo upravo ovdje na vrhu Bratislavskog pristaništa, koje se moralo rušiti kako bi se povećao gaz na toj lokaciji sa 8 metara do planirane dubine od 20 metara koliko će imati cijeli terminal. Ispostavilo se da je obalni zid, koji je obnovljen nakon bombardiranja u Drugom svjetskom ratu, izuzetno čvrst, pored čega smo naišli i na učvršćenja kojih uopće nije bilo u staroj dokumentaciji. Izvođač se stoga odlučio na miniranje, koje je izvedeno u dva navrata, te je 11. svibnja uklonjen preostali dio istočnog obalnog zida dužine oko 30 metara. Upravo je proizveden 25. keson, a oni se zatim radnim remorkerom prevoze na svoju konačnu poziciju. Postavljeno je ukupno 19 kesona, svakog mjeseca proizvode se dva nova, te bi posljednji keson trebao biti postavljen na konačnu poziciju sredinom naredne godine, ističe Račeta, koji dodaje kako uskoro počinje i postupak ugradnje mlaznog betona (Jet grouting) ispod ugrađenih kesona kako bi se pojačala nosivost postojećeg tla i temeljnog nasipa u podmorju ispod kesona.

Istovremeno se proizvode i betonski blokovi, koji će se ugrađivati u temelje obale kako bi se popunile praznine između kesona i to s kopnene strane terminala. Zagrebačka obala je tako dobila prve konture i izašla iz mora, te je sasvim izvjesno kako će u segmentu gradnje projekt biti uspješno realiziran.

Izbor koncesionara i izgradnja ceste D-403

Daleko više otvorenih pitanja ostaje kad je riječ o izboru budućeg koncesionara, koji bi trebao preuzeti upravljanje terminalom i investirati u njegovo opremanje, pored čega tek treba vidjeti hoće li biti odobren zahtjev Lučke uprave Rijeka da se europskim sredstvima realizira financiranje izgradnje dodatnih 280 metara obale. Za rješavanje problema koncesionara izuzetno je važan i projekt izgradnje ceste D-403, koja bi u dužini od oko 2,5 kilometara trebala spojiti Zagrebačku obalu sa čvorom Škurinje na riječkoj obilaznici. Riječ je o projektu kojeg vode Hrvatske ceste i trenutno i dalje traje faza izrade Studije opravdanosti ceste D-403 na temelju koje bi HC trebao aplicirati projekt prema europskim fondovima. Jedan od uvjeta za izdavanje uporabne dozvole za novi terminal na Zagrebačkoj obali jest dovršenje ceste D-403, a to praktično znači kako će se do početka rada novog terminala trebati sačekati najmanje do 2020. godine, moguće je i duže, pogotovo ako se uzme u obzir da tek treba vidjeti kakvi će konkretno biti rokovi za cestu D-403, kao i kada bi mogla početi izgradnja dodatnih 280 metara obale. Ono što je sasvim sigurno jest da Zagrebačka obala neće imati prepreka za prihvat najvećih kontejnerskih brodova, barem ne kad je riječ o njihovom gazu, jer je dubina obale projektirana na 20 metara, što je tehnička karakteristika kojom se može pohvaliti malo koja luka na području Mediterana.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/R ... 18.-godine
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23045
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Zagrebačka obala - novi kontejnerski terminal

Post broj:#32  PostPostao/la Adamić » 4.8.2016, 11:05

Devet faza izgradnje plus rekonstrukcija Zvonimirove

Hrvatske ceste pripremile su cestu D-403 izmjenom i dopunom lokacijske dozvole za faznost gradnje te je ukupno planirano 9 faza gradnje plus rekonstrukcija Zvonimirove ulice. Faze su sljedeće:

1. Raskrižje u čvoru Škurinje na obilaznici Grada Rijeke;

2. Rekonstrukcija Zvonimirove ulice;

3. Spojna cesta čvor Škurinje - sjeverni portal tunela »Podmurvice«;

4. Tunel »Podmurvice«;

5. Raskrižje glavne trase D-403 i spojne ceste na Zvonimirovu(D8);

6. Spojna cesta glavne trase D-403 i spojne ceste – Zvonimirova ulica (D8);

7. Trasa od raskrižja sa spojnom cestom na Zvonimirovu ulicu (D8) do Ulice Milutina Barača;

8. Vijadukt »Piopi« i trasa spojena na kontejnerski terminal;

9. Željeznički podvožnjak »Piopi« - sjeverni kolnik.

Za sve navedeno u tijeku je izrada studije opravdanosti za koju je sklopljen ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava s resornim Ministarstvom prometa. Postojeća studija utjecaja na okoliš ciljanog sadržaja nije zadovoljavajuća, jer ne sadrži potrebne elemente za prihvatljivost sufinanciranja iz fondova te je potrebno izraditi novu. Također je ishođena druga izmjena i dopuna lokacijske dozvole, pored čega je faza projekta na spoj prema Osječkoj ulici ukinuta uz suglasnost Grada Rijeke drugom izmjenom i dopunom lokacijske dozvole.



Najvažniji objekti ceste D-403

- Trotračni tunel »Podmurvice« dužine oko 1.250 metara

- Vijadukt »Piopi« dug oko 316 metara

- Vijadukt »Mlaka« dug oko 144 metra

- Željeznički podvožnjak »Piopi« dug oko 56 metara

- Rekonstrukcija Zvonimirove ulice (D8)

- Prelaganje instalacija



Grad osigurao 16 stanova za korisnike objekata na trasi ceste


Važan dio posla na pripremi ceste D-403 obavlja Grad Rijeka u dijelu rješavanja imovinsko-pravnih odnosa. Dosad je korisnicima objekata koji se nalaze na trasi ceste D-403, koji moraju biti uklonjeni, Grad Rijeka osigurao 16 stanova u vlasništvu Grada, koje im je dodijelio u najam.

U odgovoru na upit naše redakcije iz Grada Rijeke navodi se kako ukupna površina građevne čestice ceste D-403 iznosi 34.038 četvornih metara od čega je na početku pripreme bilo 309 četvornih metara u vlasništvu RH, 2.172 četvornih metara javnog dobra, 9.270, četvornih metara u vlasništvu fizičkih osoba, još 4.637 četvornih metara u vlasništvu pravnih osoba, te 17.650 četvornih metara, što čini 51,85 posto ukupne površine, u vlasništvu Grada Rijeke.

Temeljem zaključka gradonačelnika i Odluke Gradskog vijeća Grada Rijeke iz lipnja 2014. godine sklopljen je 31. srpnja 2014. Ugovor o prijenosu prava vlasništva nekretnina bez naknade, kojim je Grad Rijeka prenio u vlasništvo RH ukupno 17.650 četvornih metara zemljišta u k.o. Plase i k.o. Rijeka ukupne vrijednosti 7,76 milijuna kuna. Vrijednost suvlasničkih dijelova u stambenim objektima u k.o. Plase predviđenim za uklanjanje, prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka građevinske struke, iznosi 366.829 kuna. Hrvatske ceste su preuzele navedene nekretnine i imaju obvezu o svom trošku provesti uklanjanje svih objekata radi izgradnje ceste D-403. Za 1.840 četvornih metara od ukupno 2.172 četvornih metara zemljišta upisanog kao javno dobro, Gradsko vijeće donijelo je u lipnju 2014. godine odluku da navedene nekretnine gube status javnog dobra i upisuju se kao vlasništvo Grada Rijeke.

Te nekretnine Grad Rijeka će također bez naknade prenijeti u vlasništvo RH radi izgradnje državne ceste D-403, ali to još nije učinjeno zbog najavljene izmjene lokacijske dozvole. Za preostala 332 četvorna metra upisana kao javno dobro u vlasništvu RH ukidanje statusa javnog dobra provodi HC, čija je obveza riješiti imovinsko-pravne odnose s fizičkim i pravnim osobama koje su vlasnici nekretnina.




Oko 70 milijuna eura procijenjena je vrijednost ceste D-403, prometnice koja bi trebala povezati čvor Škurinje na riječkoj obilaznici s novim kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali. Troškovi cijelog projekta vjerojatno će biti i veći, a najveća nepoznanica se u ovom trenutku odnosi na način financiranja i rokove realizacije, koji su izuzetno važni. Naime, terminal na Zagrebačkoj obali ne može dobiti uporabnu dozvolu bez ceste D-403 i ta činjenica uvjetuje datum početka rada novog terminala, koji bi u optimističnoj varijanti mogao tijekom 2020. godine imati koncesionara i biti opremljen i spreman za početak rada. Naravno, pod uvjetom da se u ponovljenom natječaju koncesionar pronađe.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/D ... acke-obale
Slika

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Projekti

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju