Strana 3 od 3

Re: Krčki most

PostPostano: 23.10.2012, 20:38
Postao/la thri
Nemam vise slika, probat cu nabavit jer nisu kod mene. Inace, ovaj veci cjevovod je od JANAF-a naftovod, ovaj manji je od vodovoda. NAftovod je promjera 1 metar i svakih ako se ne varam 25 metara je objesen na amortizer koji mortizira trešnju mosta da nebi doslo do puknuća.

Re: Krčki most

PostPostano: 24.10.2012, 17:48
Postao/la Adamić
thri odlično, ovo su exkluziv fotke! :gore

Re: Krčki most

PostPostano: 9.1.2014, 20:18
Postao/la Vežičanka
Krčki je most trebao izgledati sasvim drugačije.
1976. godine raspisan je javni natječaj za izgradnju mosta kopno-otok Krk.
Stigla su najrazličitija rješenja od kojih su 3 ušla u uži izbor.

Tri rješenja za most kopno-otok Krk koja su ušla u uži izbor.
Krčki most-prijedlog (1).JPG
Krčki most-prijedlog (1).JPG (42.25 KiB) Pogledano 2228 puta

Krčki most-prijedlog (2).JPG
Krčki most-prijedlog (2).JPG (40.33 KiB) Pogledano 2228 puta

Krčki most-prijedlog (3).JPG
Krčki most-prijedlog (3).JPG (39.9 KiB) Pogledano 2228 puta

Za izvedbu je izabrano rješenje s treće slike- Tihi kanal između otoka Sv. Marko i kopna širine 470 m premostio bi se zavješenim mostom s kosim čeličnim zategama raspona 480 m, a Burni kanal između Sv. Marka i Krka lučnim mostom.

Od tog se rješenja na kraju odustalo jer bi se materijal, a naročito kose zatege, trebao uvoziti iz inozemstva. Osim toga, za područje s čestim olujnim burama širina kolnika od 7,5 m s dvije bočne pješačke staze činila se suviše malom.

Mostogradna je predložila novo rješenje-most s dva armiranobetonska luka koji je i izveden.
Presjek mosta kopno-Krk.JPG
Presjek mosta kopno-Krk.JPG (31.49 KiB) Pogledano 2228 puta

Položaj mosta kopno-Krk.JPG
Položaj mosta kopno-Krk.JPG (37.32 KiB) Pogledano 2228 puta

Izvor: Stanko Šram „Gradnja mostova“ izdanje 2002.god

Detalj gradnje Krčkog mosta:
Konzolna izvedba betonskog luka-Krčki most.JPG
Konzolna izvedba betonskog luka-Krčki most.JPG (50.46 KiB) Pogledano 2228 puta

Prof. dr. sc. Stanko Šram, dipl. ing. građevine (Osijek 1919. – Slavonski Brod 2005.)
Graditelj mostova. Vodio je gradnju desetak najvećih mostova u bivšoj državi, među kojima i Krčkoga mosta, u to doba najvećega mosta takve vrste u svijetu.

Re: Krčki most

PostPostano: 9.1.2014, 20:52
Postao/la Adamić
Bravo vežica !

Današnje rješenje u smislu izgleda mi je najbolje, a što se tiče vjetra , ne mislim da nešto manje puše nešto niže, tako da lokacija je takva kakva je, najbliža za Rijeku.

Re: Krčki most

PostPostano: 9.1.2014, 21:01
Postao/la Vežičanka
Prvo rješenje (prva slika) izgleda kao današnje ali obratite pažnju da su u tom rješenju predloženi čelični lukovi.
Most kopno-Krk izveden je armiranobetonskim lukovima.

Re: Krčki most

PostPostano: 9.1.2014, 23:02
Postao/la LPR
Perspektivni prikaz mosta prema prijedlogu prof. Marijana Ivančića
Perspektivni prikaz mosta prema prijedlogu prof. Marijana Ivančića.jpg
Perspektivni prikaz mosta prema prijedlogu prof. Marijana Ivančića.jpg (30.41 KiB) Pogledano 2202 puta

Probno opterećenje mosta prije puštanja u promet
Probno opterećenje mosta prije puštanja u promet.jpg
Probno opterećenje mosta prije puštanja u promet.jpg (70.73 KiB) Pogledano 2202 puta

Mate Mahulja otvara svečanost puštanja u promet mosta kopno – otok Krk
Mate Mahulja otvara svečanost puštanja u promet mosta kopno – otok Krk.jpg
Mate Mahulja otvara svečanost puštanja u promet mosta kopno – otok Krk.jpg (51.57 KiB) Pogledano 2202 puta

završetak gradnje mosta
završetak gradnje mosta.jpg
završetak gradnje mosta.jpg (49.59 KiB) Pogledano 2202 puta

Pogled na gotovi most kopno – otok Krk.jpg
Pogled na gotovi most kopno – otok Krk.jpg (54.79 KiB) Pogledano 2202 puta

Re: Krčki most

PostPostano: 18.3.2014, 17:37
Postao/la Damir
Kraj 1970-tih,obrisi Krčkog (tada Titovog) mosta iz objektiva Njemačkih turista.

Slika

Slika

Re: Krčki most

PostPostano: 16.3.2015, 18:04
Postao/la Vežičanka
Pogled na Sv.Marko 1966., prije izgradnje mosta

1966 pogled na sv.Marko.jpg
1966 pogled na sv.Marko.jpg (157.01 KiB) Pogledano 2048 puta

Re: Krčki most

PostPostano: 16.3.2015, 19:39
Postao/la Fiuman
Ispod je VOZ, često mjesto za roštiljanje... :)

Re: Krčki most

PostPostano: 16.3.2015, 20:15
Postao/la Adamić
Lijepa slika ! :slikanje: :gore

Re: Krčki most

PostPostano: 27.11.2015, 22:17
Postao/la Vežičanka
Krčki most snimljen 1980.

Krčki most 1980 (1).JPG
Krčki most 1980 (1).JPG (114.02 KiB) Pogledano 1998 puta

Krčki most 1980 (2).JPG
Krčki most 1980 (2).JPG (135.51 KiB) Pogledano 1998 puta

Re: Krčki most

PostPostano: 17.1.2016, 17:50
Postao/la M23101988
Predivno je vidjeti nesto u izgradnji...ako netko ima jos nekih slika izgradnje bio bih jako zahvalan.

Re: Krčki most

PostPostano: 29.1.2016, 14:49
Postao/la filip13
Dodajte jos fotki :)

Re: Krčki most

PostPostano: 19.5.2020, 21:30
Postao/la Adamić
Butković u Rijeci: bez mostarine za Krk od 15. lipnja
https://radio.hrt.hr/radio-rijeka/clana ... ja/231613/

Butković potvrdio
Sada se zna i datum: Mostarina na Krčkom mostu definitivno odlazi u povijest. Evo kada prestaje naplata


Butković kaže kako su se neki kreditori opirali tom spajanju i pregovori su dosta dugo trajali te će, nakon što su se stekli uvjeti, uz pomoć Ministarstva financija, biti donijeta odluka o spajanju HAC-a i ARZ-a

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je u utorak kako će Vlada vjerojatno ovaj tjedan donijeti odluku o spajanju Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, a naplata mostarine na Krčkom mostu bit će ukinuta 15. lipnja.

Butković je u izjavi novinarima u Rijeci rekao kako će Vlada vjerojatno u četvrtak donijeti oduku o spajanju Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ).

“To je nastavak restrukturiranja cestovnog sektora, jer smo na početku mandata, nakon što smo odustali od monetizacije i prodaje autocesta, krenuli u restrukturiranje toga sektora. To znači da smo donijeli niz mjera, a jedna od njih je spajanje tih dviju tvrtki, koje nije bilo moguće odmah napraviti, budući da postoje međunarodni kreditori”, rekao je, dodajući kako je ukupni dug za cijeli cestarski sektor oko pet milijarda eura.



Butković kaže kako su se neki kreditori opirali tom spajanju i pregovori su dosta dugo trajali te će, nakon što su se stekli uvjeti, uz pomoć Ministarstva financija, biti donijeta odluka o spajanju HAC-a i ARZ-a.

“To znači jedna uprava, jedna javna nabava, racionalizacija poslovanja i stvar koja je zaista dobra”, rekao je Butković.

Dodaje kako se u sklopu tog spajanja, budući se to i ranije komunicirao, raspravljalo i o tome kako naći načina da se ukine mostarina na Krčkom mostu.

“Tu odluku nismo mogli jednostrano donijeti, jer je to u strukturi prihoda Autoceste Rijeka-Zagreb, koja je samostalna tvrtka, 50 do 60 milijuna kuna godišnje. Stoga smo našli način da spajanjem i racionalizacijom troškova stvorimo prostor da možemo donijetu takvu odluku”, istaknuo je.

Butković je rekao kako je država izdvajala oko 27 milijuna kuna godišnje za sve fizičke i pravne osobe koje žive na otoku Krku te na Cresu, Lošinju i Rabu, koji su trajektom povezani s Krkom, a koje ne plaćaju mostarinu.

Sada mostarinu neće plaćati ni druge osobe, rekao je, najavljujući kako će mostarina za Krčki most biti ukinuta od 15. lipnja.

Naime, na upit kada će mostarina točno biti ukinuta, Butković odgovara kako to ovisi o spajanju tvrtki odnosno prestajanju koncesije Autocesti Rijeka-Zagreb, ali kako “može reći i misli da to ide od 15. lipnja”.

Poručio je i kako to nije povezano s parlamentarnim izborima. “To nije pred izbore”, rekao je, dodajući kako ga stalno pitaju je li otvaranje radova na 5c koridoru pred izbore, ukida li se mostarina pred izbore, je li otvaranje radova na kontejnerskom terminalu Brajdica pred izbore…

“Kao ministar sam započeo svoju dužnost 2016. i tada je bio potpisan samo jedan ugovor o bespovratnim sredstvima, a danas ih ima preko stotinu. Preko 20 milijarda kuna ulažemo u infrastrukturu, otvorili smo tri zračne luke, gradi se Pelješki most, obnavlja se željeznička infrastruktura. Svaki dan se nešto potpisuje i radi, ova odluka je pripremana godinu i pol dana, a mi nećemo, jer dolaze izbori, ne donositi takve odluke. Vlada funkcionira i donosi odluke, kao i sve četiri godine”, rekao je Butković, ponavljajući kako se “tu ne radi ništa smišljeno pred izbore”.

Komentirajući podatke kako je iznos naplaćene cestarine na autocestama u Hrvatskoj trenutno za 31 posto niži u odnosu na isto lanjsko razdoblje te hoće li to prouzročiti nove probleme HAC-u, koji se tek počeo izvlačiti iz financijskih problema, Butković je rekao kako vjeruje da će sve biti u redu.

“HAC je u tri godine imao ljetno povećanje cestarine, kojega ove godine, zbog korone i drugoga, neće biti. Imali su dobre prihode, uspjeli smo u restrukturiranju refinancirati veći dio duga, uz povoljniju kamatnu stopu, a puno nam je pomogao investicijski rejting Hrvatske. Promet je najugroženiji od svih grana, zajedno uz turizam, ali HAC se, prema tjednim izvještajima, polako vraća na dobre iznose što se tiče naplate cestarine, tako da vjerujem da će sve biti u redu”, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture.

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... fresh=true