Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija

Post broj:#16  PostPostao/la Adamić » 27.12.2011, 00:45

Brod MB ZVir, putničko-teretni jedan od četiri sister shipa (jednaka broda u floti "Jugolinije", (ostala tri bili su Klek, Viševica i Tuhobić). Plovio je na liniji za Sjevernu Ameriku (SAD i Canadu), a osim generalnog tereta prevozio je i 55 putnika (najčešće su to bili penzioneri Amerikanci) Putoanje je trajalo cca 2 mjeseca (Rijeka-Koper, Trieste-Venezia-Ploče_Bar-Napoli-Livorno-Genova-Marseille-Valencia-Tanger -New York-Boston-Philadelphia i obratno)
brodmbzvir.jpg
brodmbzvir.jpg (101.44 KiB) Pogledano 994 puta

Autor chess

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija

Post broj:#17  PostPostao/la Adamić » 21.1.2012, 16:03

Postoje neke informacije iz teksta ali kako je jubilej 65 godina od osnutka nekoć jake riječke brodarske firme.

JUBILEJI UKAZOM MARŠALA TITA PRIJE 65 GODINA OSNOVANI VELIKI RIJEČKI BRODARI
Jadroliniji slavlje, Jugoliniji lumin tuge
Dok je Jadrolinija vitalna i jaka kompanija s 50 brodova, Jugolinija/Croatia line živi tek u sjećanju pomoraca i Riječana

Odlukom predsjednika Vlade FNRJ i maršala Jugoslavije Josipa Broza Tita prije 65 godina osnovane su dvije najveće riječke i hrvatske pomorske kompanije Jadrolinija i Jugolinija. Prva je još uvijek živa i vrlo vitalna s flotom od 50 brodova kojima Jadrolinija i danas uspješno povezuje hrvatsko kopno i otoke. Druga je nažalost neslavno završila u stečaju pod nazivom Croatia Line.
Povijesna odluka o osnivanju riječkih brodara potpisana je 20. siječnja 1947. godine, a u dijelu koji se tiče osnivanja Jadrolinije navodi se kako je riječ o osnivanju državnog privrednog poduzeća općeg državnog značaja pod nazivom »Jadranska linijska plovidba«, koje je pod administrativno-operativnim rukovodstvom Ministarstva pomorstva FNRJ. Dio odluke odnosi se i na početni kapital od 6,9 milijuna dinara i osnovna radna sredstva, a to je bio ukupno 41 parobrod s kojima će kompanija prevoziti robe i putnike morem. Nova kompanija nastala je kao sljednica Jadranske plovidbe, Dubrovačke plovidbe i ostataka Zetske plovidbe.

Bijela flota

Već do 1960. godine bijela flota imala je ukupno 65 uglavnom klasičnih brodova, nakon čega je 1. siječnja 1963. godine u promet uveden prvi trajekt »Bodulka«, te je uslijedilo uspostavljanje prvih međunarodnih linija. Akt o osnivanju jedan je od važnijih datuma u povijesti Jadrolinije, koja povijesne korijene vuče iz 1872. godine i prve plovidbe parobroda »Hrvat« od Rijeke do Senja.
Povijest Jugolinije također je vrlo burna i živopisna. Riječ je o kompaniji koja je uživala primat najvećeg linijskog brodara na Mediteranu, te povijest bilježi da je Jugolinija imala ukupno 187 brodova u floti, linije sa svim svjetskim kontinentima, te bila kompanija koja je diljem svijeta činila poznatim Rijeku, Hrvatsku i tadašnju Jugoslaviju. Aktom o osnivanju Jugolinije (puni naziv Jugoslavenska linijska plovidba) kompanija je stvorena na tada postojećoj floti od nacionaliziranih brodova, ratnog plijena i ratne reparacije, a naknadno je obavljena decentralizacija te je brodovima Jugolinije 1955. godine osnovana Atlantska plovidba, Tankerska plovidba i Splošna plovba. Nešto ranije, 1950. godine u Rijeci osnovana je Jadranska slobodna plovidba, a riječ je o današnjem Jadroplovu čije je sjedište u Splitu. Pored navedenog, Jugolinija je imala svoje predstavnike u svim najvećim lukama svijeta i bila je začetnik kontejnerskog i ro-ro prijevoza u bivšoj državi.

Najteži udarac

Početkom devedesetih godina prošlog stoljeća kompanija je dobila novo ime Croatia Line i tada je u floti imala 50-tak brodova, te ukupno oko 3.000 zaposlenih. Zbog financijskih problema, gubitka linija i rasprodaje flote kompanija je 1999. godine završila u stečaju, koji se nažalost pretvorio u grubu likvidaciju. Iako je zadnji brod Croatia Linea završio u rezalištu 2003. godine, svjetskim morima i danas plovi osam brodova koji su bili dio flote CL-a. Propast ove riječke kompanije najveći je udarac kojeg je pretrpjelo hrvatsko pomorstvo u 20 godina samostalnosti hrvatske države. Svejedno, uspomena na Jugoliniju/Croatia Line i danas je vrlo živa među tisućama pomoraca, koji su plovili na ovim brodovima, pa je i zbog njih važno spomenuti se na važne datume u njezinoj povijesti. Prije desetak godina ozbiljno se zagovarala i opcija osnivanja novog riječkog brodara, registrirana je i tvrtka pod nazivom Kvarnerska plovidba, ali je sve ostalo mrtvo slovo na papiru. Stoga, preostaje tek zabilježiti povijesne datume. Jadroliniji slavlje, a Jugoliniji tuga za 65. rođendan.
Darko PAJIĆ
Izvor: Novi list

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija

Post broj:#18  PostPostao/la Adamić » 25.3.2012, 14:26

Legendarna fotka, u još većoj dimenziji i kvaliteti.

jugolinijanewyork.jpg

New York - Jugolinija i svjetski poznati ex tornjevi Blizanci koji su srušeni 11. rujna 2001. danas su prošlost.

Snimak je nastao 1980. ili nešto malo prije.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#19  PostPostao/la Adamić » 13.2.2013, 19:27

Iz naše teme: Obilazak Metropolisa, silosa i ostalih lučkih građevina

Budimpeštansko pristanište fotografije prije 62:
Slika
Brod Skopje izgrađen u Rijeci, u našem 3.Maju, 1950 godine.

Slika
Brod Novi Vinodolski

Slika
Pa brod Kosovo

Slika
i brod Sarajevo!

:pozdrav:

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#20  PostPostao/la Adamić » 13.2.2013, 22:15

I još jedna slikica...
Slika
Brod Krk u pozadini, za vrijeme štrajka lučkih radnika 1969.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3524
Teme: 83
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#21  PostPostao/la Vežičanka » 10.5.2013, 16:31

Posljednji Croatia Lineovi brodovi doživljavaju sudbinu svoga nekadašnjeg propalog brodara.
I dok je to normalni životni put broda, poduzeće Croatia Line (ex Jugolinija) je trebala živjeti još mnogo godina da je bilo poštenja i sposobnih ljudi.

Časopis „Otvoreno more“ u svom broju od prošlog mjeseca ove godine donosi sliku bivšeg Croatia Lineinog broda Bribir, sada na svom posljednjem počivalištu, na groblju brodova u Aliagi.
Bribir je izgrađen 1979. u 3.maju za Jugoliniju zajedno sa blizancem Ledenicama i bio je to najveći ro-ro brod tada na Jadranu.
Bribir se nakon prodaje nazvao Sun Eclipse, kasnije MN Eclipse.
Novu zastavu Paname i ime Patricia B. dobio je samo za kratko putovanje od Marseillea do Turske prije nego je otišao u rezalište.
Patricia B. ex Bribir.JPG
Patricia B. u Aliagi
Patricia B. ex Bribir.JPG (119.96 KiB) Pogledano 1832 puta

Zadnjih dana siječnja 2013. na groblju brodova u Alangu završio je nekadašnji Velebit, sada brod imenom Golden Bridge.
Njegov blizanac Triglav skončao je u Alangu u travnju 2011.
Oba broda izgrađena su 1981. u Uljaniku u Puli za indijsku grupaciju Shipping Corporation of India.
Do Indije nikad nisu stigli, korporacija ih nije preuzela, ali ih je Uljanik uspio prodati Jugoliniji.
Oba su se broda nakon propasti Croatie Linea našla na dražbi, a kupio ih je grčki brodovlasnik Theodore Giavidris.
Velebit dobija ime Alkestis, nakon prodaje Indijcima postaje Golden Bridge.

I još nešto što je meni uvijek bilo zanimljivo:
Jeste li znali da u engleskom jeziku u kojem sve nežive imenice imaju zamjenicu it, kada pišu ili govore o brodu upotrebljavaju zamjenicu she (ona), kao da je živo biće.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#22  PostPostao/la Adamić » 20.7.2014, 22:39


Avatar korisnika
edotijan
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#23  PostPostao/la edotijan » 19.10.2014, 22:19

Dobar dan Forumaši,
U vezi Jugolinije koja to za mene ostaje jer sam proveo puno godina na njoj, i o ostalim kompanijama imate vrlo detaljno na domeni Naše sidro. Učlanjenje je besplatno a korist višestruka.
Detaljno su obrađene komapnije, kojih je bio veliki broj, uključujući i male kompanije između svjetskih ratova i prije 1SV rata. Ja ponajem pomorstvo dosta, ali sam i sam bio iznenađen brojem kompanija koje se natoj domeni spominju.
Pozdrav
Edo Tijan

Papalina
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 152
Teme: 6
Pridružen: 21.10.2014, 19:37
Lokacija: Otok Krk

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#24  PostPostao/la Papalina » 13.1.2015, 21:30

Iz časopisa "Pomorstvo" 1970


Jugo.JPG
Jugo.JPG (201.94 KiB) Pogledano 599 puta

Jugolinija 2.JPG
Jugolinija 2.JPG (71.42 KiB) Pogledano 599 puta


Jugolinija 3.JPG
Jugolinija 3.JPG (77.86 KiB) Pogledano 599 puta

Avatar korisnika
Umole
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 104
Teme: 1
Pridružen: 20.12.2014, 19:41

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#25  PostPostao/la Umole » 21.1.2015, 14:27

Šteta što je velik broj fotki na ovoj temi nedostupan. Otac mi je plovio na Jugoliniji/Croatia Lineu i sjećam se nekih od ovih brodova s posjeta njima, baš bi ih volio vidjet na fotkama... Probat ću si iskopan i ja neke stare fotke pa ih skeniram i stavim ovdje...

Avatar korisnika
edotijan
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#26  PostPostao/la edotijan » 21.1.2015, 18:19

Kupi knjigu pa ćeš ih sve imati na okupu. Šalu nan stranu, učlani se na domenu Naše sidro i tamo je sve o jugoliniji i hrpi ostalih kompanija. Pozdrav.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3524
Teme: 83
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#27  PostPostao/la Vežičanka » 21.1.2015, 18:22

Sredit ćemo uskoro ovu temu i staviti u privitke slike koje su nestale.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#28  PostPostao/la Adamić » 21.1.2015, 18:32

Radimo na tome, ali nije do nas.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#29  PostPostao/la Adamić » 14.9.2015, 22:18

Zna li netko više o stambenim objektima u ulici Ede Jardasa . Navodno ih je izgradio 3.maj. Riječ je o nizu zgrada , točnije 3 dugačka niza,14 objekata na lokaciji gdje su danas kvadratni metri skupi.

stanovi zgrade 3 maj Kantrida Ede Jardasa (1).jpg
stanovi zgrade 3 maj Kantrida Ede Jardasa (1).jpg (281.93 KiB) Pogledano 564 puta


stanovi8 zgrade 3 maj Kantrida (2).jpg
stanovi8 zgrade 3 maj Kantrida (2).jpg (407.28 KiB) Pogledano 564 puta



Vidio sam da tamo živi bivši ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21367
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jugolinija / Croatia line (1947-2000)

Post broj:#30  PostPostao/la Adamić » 18.10.2015, 15:22

Ipak ih nije izgradio 3.maj nego Jugolinija 80 tih, pa premještam ovdje. Ali opet ostaje navodno da 3.maj upravlja njima.

Morat ću bolje istražiti kod sugovornika. 2 pa različite tvrdnje.

No Jugolinija stoji. Sad kopam da su imali brdo stanova. :shock:


Izmjene se odnose na procjenu vrijednosti stambenog fonda i nekretnina u vlasništvu Poduzeća. Sva potrebna dokumentacija te izmjene i dopune odluke o pretvorbi i programa pretvorbe dostavljeni su Agenciji 21. travnja 1992.
Stambeni fond činilo je1 166 stanova, ukupne stambene površine 47 392,22 m2
. Od navedenog broja 1 123 stana bila su u Rijeci, 36 u Splitu, tri u Zadru te po jedan u Labinu, Dubrovniku, Šibeniku i Zagrebu. Procijenjena vrijednost stambenog fonda prema elaboratu iz 1991. iznosila je 23.791.000,- USD (36.221.322,-DEM,prema tečaju 1,- USD=1,52248 DEM). Na zahtjev Agencije smanjena je za 21.508.000,- USD te je iznosila 2.283.000,- USD (3.475.822,- DEM).

iz izvješća pretvorbe i privatizacije ,2003.

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost