Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Riječko pomorstvo

DANILO
Gost
Gost
 
Postovi: 8
Teme: 4
Pridružen: 17.5.2012, 10:53

Riječko pomorstvo

Post broj:#1  PostPostao/la DANILO » 10.7.2012, 09:05

Riječka SIDARMA

Danas u Rijeci ima sjedište samo nekoliko brodarskih tvrtki (Jadrolinija, Lošinjska plovidba-Brodarstvo, Damaco, Dinamarin), neke su propale (Jugolinija-Croatia Line), a neke su potpuno zaboravljene. Među njima je i Societa SIDARMA (Societa Italiana d' Armamento) koja se prilikom osnutka zvala Societa Fiumana di Navigazione čije je sjedište bilo na Obali (Riva) Emanuele Filiberto br. 4.
Brodar je 1937. godine pristupio ministarskom planu modernizacije talijanske trgovačke flote koji se odlučio za tzv. „drugi tip“ brodova namijenjenih linijskom prijevozu generalnog tereta s velikim otvorima skladišta, električnim vitlima, jakim derićima za dizanje teških tereta pogonjenih dvotaktnim motorima FIAT sa šest cilindara koji su imali nisku potošnju i omogućavali velike brzine. Dimnjak je bio ukrašen s dvije od tri riječke boje – crvena i žuta, a brodovi su dobili imena nekoliko venecijanskih duždeva.
Andrea Gritti
Brod je izgrađen u brodogradilištu Cantieri Riuniti dell' Adriatico u Monfalconeu 1939. godine, imao je 6.337 tona nosivosti uz 143,46 metara dužine i 18,47 metara širine. Pogonio ga je motor FIAT 646 od 4.800 KS brzinom od 16,67 čvorova.
Korišten za opskrbu libijskog fronta. Početkom rujna 1941. godine plovio je u konvoju iz Napulja prema Tripoliju kada su ga torpedirali britanski zrakoplovi tipa Swordfish, bazirani na Malti, oko 25 milja od rta Spartivento. Brod je eksplodirao i potonuo uz gubitak od 347 osoba koje su se nalazile na brodu (posada i vojnici). U konvoju su se nalazili i brodovi Vettor Pisani, Francesco Barbaro i Sebastiano Venier, sva tri istoga brodara te Rialto (6.099 tona nosivosti) u pratnji razarača Da Recco, Dardo, Folgore i Strale. Barbaro je oštećen, ali je otegljen od strane razarača Dardo i kasnije popravljen.
Brodar je odmah odlučio da isto ime ponese brod koji se nalazio u izgradnji u Monfalconeu istih osobinakoji je porinut tek 1943. godine. Taj, drugi Gritti, bio je jedan od rijetkih koji je preživio rat i nastavio ploviti pod stijegom istog brodara do 1967. godine kada je promijenio ime u Veritas i vlasnika - Societa Veras Shipping Co. iz Famaguste (Cipar). U rezalište je dospio 1971. godine i to u Kaohsiungu.

Francesco Barbaro
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1939. godine i bio je istih osobina kao i Gritti. Krajem rujna 1942. godine torpedirala ga je britanska podmornica HMS Umbra P-35 pod zapovjedništvom poručnika Maydona oko 35 milja južno od rta Maranthia (kod otoka Zakynthos) i teško ga oštetila. Brod je potonuo nekoliko dana kasnije 50 nautičkih milja jugozapadno od istoga rta, odnosno zapadno od Navarina, nakon drugog napada iste podmornice. Brod je plovio u konvoju iz Brindizija za Benghazi.
Tom prilikom stradali su (prema nepotpunim podacima koji se prvi put objavljuju) i Antonio Muscoli i Ernesto Calcich iz Rijeke, Giovanni Devescovi iz Zadra te Gaspare Zagabria iz Plomina.
Drugi brod istoga imena je izgrađen 1943. godine u Cantieri Riuniti dell' Adriatico u Monfalconeu (novogradnja 1251) za riječkoga brodara SIDARMA kao Carnaro, ali se radilo o tankeru koji je 1955. pretvoren u bulkcarrier, a tek 1955. postao je Francesco Barbaro. Svoja putovanja završio je u rezalištu Vado Ligure 1967. godine.

Marco Foscarini
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1940. godine, bio je istih osobina, a korišten je u iste svrhe- snabdjevanje libijskog fronta. U studenom 1943. godine potopljena je od strane posade u Tripoliju. Podrtina je, navodno, 1948. godine izrezana u engleskom Barowu.
Brodar je isto ime nadjenuo brodu koji se gradio u istom brodogradilištu i koji je isporučen 1943. godine i koji je bio gotovo istih osobina. Taj brod je torpediran i potopljen 21. travnja 1943. godine 42 nautičke milje zapadno od Favignane od strane britanske podmornice HMS Union.
Prema nepotpunim podacima, koji se po prvi put objavljuju, pri potonuću stradali su i Antonio Bonich i Matteo Bussani iz Malog Lošinja, Rodolfo Finderle iz Rijeke te Egidio Lettis iz Voloska.

Kao zanimljivost: 1952. godine još jedan brod, tipa Liberty, dobiva isto ime (izgrađen je kao Fort Grahame) koji će 1960. godine zaploviti kao Promina u floti šibenske Slobodne plovidbe.
Pietro Orseolo
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1939. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci. Za razliku od svoje subraće ovaj je brod iznajmljen Lloyd Triestinu i početkom rata se našao se u japanskoj luci Kobe kada je donijeta odluka da s brod vrati u domovinu. Trebalo je preploviti gotovo 20.000 milja izbjegavajući britanske i američke ratne brodove. Brod je uspješno, nakon 58 dana plovidbe, stigao s dragocjenim teretom iz Japana za Italiju i Njemačku. Početkom listopada 1942. godine odlučeno je da s teretom za japanskog saveznika krene, preko rta Dobre nade – natrag. U Kobe je stigao u prosincu bez većih problema. Krajem siječnja kreće opet prema Europi s teretom sirove gume i s oko devedeset Nijemaca koji se vraćaju u domovinu. Krajem ožujka kod rta Finisterre dočekuju ga njemački ratni brodovi kako bi ga štitili. No, prvog travnja, u Biskajskom zaljevu, torpedira ga američka podmornica Skad, a zahvaljujući nepropusnim pregradama brod uspijeva doći do Bordeauxa. Brod je konačno potopljen u toj luci 21. prosinca 1943. godine od strane – Nijemaca koji se povlače. U tom trenutku na krmi više nije Rijeka (Fiume) upisana kao matična luka, već Rim (Roma).
Kao zanimljivost: 1952. godine još jedan brod, tipa Liberty, dobiva isto ime (izgrađen je kao Fort Livingstone) koji će 1960. godine zaploviti kao Bor u floti šibenske Slobodne plovidbe.
Sebastiano Venier
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1940. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci. Zanimljivo je da je tijekom izgradnje prodan brodaru N.V. Nederlandsche Stoomvaarts Mij. „Oceaan“ iz Amsterdama i dobio ime Jason, ali nije nije isporučen prije njemačke okupacije Nizozemske, prodaja je otkazana te je brod dobio prvotno ime i izgrađen za riječkog brodara.
Torpediran je pet milja južno od Navarina devetog prosinca 1941. godine od britanske podmornice HMS Porpoise (zapovjednik poručnik Pizey) dok je plovio iz Benghazija za Taranto. A oštećeni brod je ponovno torpediran i konačno potopljen 15. prosinca od strane britanske podmornice HMS Torbay.Tom je prlikom stradalo oko 300 britanskih ratnih zarobljenika koji su se nalazili na brodu.
Sidarma je isto ime odmah dala brodu koji je bio u gradnji u istom brodogradilištu i koji je isporučen 1943. godine. Brod 1944. godine pada u ruke Nijemcima i postaje Kapitan Diederichsen. Krajem veljače u plovidbi iz Pule prema jugu napada ga francuska torpiljarka Le Fantasque kod Premude, a brod tone u teglju prema Puli prvoga ožujka.
Sidarma je 1943. godine u Trstu izgradila tanker Illiria od 8.201 tona nosivosti. Brod je imao vrlo zanimljiv život: 1943. godine posada ga topi u Trstu, slijedeće godine koriste ga Nijemci, 1945-46. godine koriste ga saveznici,1955. godine povratkom u Sidarmu postaje Sebastiano Venier, 1966. godine postaje Gemesef, a izrezan je 1973 . godine u Kini.
Vettor Pisani
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1939. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci.Brod je bombardiran, torpediran i potopljen 25. srpnja 1942. godine južno od Argostolija.

gost
 

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#2  PostPostao/la gost » 22.7.2012, 20:17

Slika

Andrea Gritti
Brod je izgrađen u brodogradilištu Cantieri Riuniti dell' Adriatico u Monfalconeu 1939. godine, imao je 6.337 tona nosivosti uz 143,46 metara dužine i 18,47 metara širine. Pogonio ga je motor FIAT 646 od 4.800 KS brzinom od 16,67 čvorova.

andreagritti.jpg
andreagritti.jpg (110.4 KiB) Pogledano 4918 puta

Marco Foscarini
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1940. godine, bio je istih osobina, a korišten je u iste svrhe- snabdjevanje libijskog fronta. U studenom 1943. godine potopljena je od strane posade u Tripoliju. Podrtina je, navodno, 1948. godine izrezana u engleskom Barowu.

marcofoscarini.jpg
marcofoscarini.jpg (37.65 KiB) Pogledano 4918 puta

Pietro Orseolo
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1939. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci. Prvog travnja 1943., u Biskajskom zaljevu, torpedira ga američka podmornica Skad, a zahvaljujući nepropusnim pregradama brod uspijeva doći do Bordeauxa. Konačno potopljen u toj luci 21.12.1943. godine od strane – Nijemaca koji se povlače. U tom trenutku na krmi više nije Rijeka (Fiume) upisana kao matična luka, već Rim (Roma).

pietroorseolo.jpg
pietroorseolo.jpg (105.32 KiB) Pogledano 4918 puta

Sebastiano Venier
Izgrađen u brodogradilištu u Monfalconeu 1940. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci. Torpediran je pet milja južno od Navarina 9.12.1941. godine od britanske podmornice HMS Porpoise (zapovjednik poručnik Pizey) dok je plovio iz Benghazija za Taranto. A oštećeni brod je ponovno torpediran i konačno potopljen 15.12. od strane britanske podmornice HMS Torbay.

sebastianovenier.jpg
sebastianovenier.jpg (87.86 KiB) Pogledano 4918 puta

Sidarma je 1943. godine u Trstu izgradila tanker Illiria od 8.201 tona nosivosti.1943. godine posada ga topi u Trstu, slijedeće godine koriste ga Nijemci, 1945-46. godine koriste ga saveznici,1955. godine povratkom u Sidarmu postaje Sebastiano Venier, 1966. godine postaje Gemesef, a izrezan je 1973 . godine u Kini.

illiria.jpg
illiria.jpg (100.03 KiB) Pogledano 4918 puta

Vettor Pisani
Izgrađen je u brodogradilištu u Monfalconeu 1939. godine i bio je istih osobina kao i ostali blizanci.Brod je bombardiran, torpediran i potopljen 25. srpnja 1942. godine južno od Argostolija.

vettorpisani.jpg
vettorpisani.jpg (186.69 KiB) Pogledano 4918 puta

gost
 

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#3  PostPostao/la gost » 22.7.2012, 21:32

certificatopassaggioequ.jpg
certificatopassaggioequ.jpg (44.9 KiB) Pogledano 4918 puta

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 11096
Teme: 267
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#4  PostPostao/la nikola » 23.7.2012, 09:30

Ljudi, to se zove nadopuna posta!
Ilirija bravo, da je barem više takvih!
:bravoveliki:
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#5  PostPostao/la Vežičanka » 28.3.2018, 11:46

Spisak brodova koji su za vrijeme WWI završili u talijanskim rukama, a za koje se pretpostavljam tražio povrat. Vezano je za pregovore Bertolini-Trumbić. Iz brošure Italia e stato SHS, 1923 god.

Ovdje pod brojem I. Talijani stavljaju "brodove koji zapravo nisu bili zaplijenjeni". Da li je stvarno bilo tako trebalo bi vidjeti za svaki pojedini brod.
Pod brojem II. su "brodovi rekvivirani iz Engleske i USA za provinciju Dalmacija"
pod brojem III. su "brodovi greškom uključeni na listu"
italia e stato SHS-1 - (1).jpg
italia e stato SHS-1 - (1).jpg (190.75 KiB) Pogledano 4159 puta

Pod brojem IV. u tablici su brodovi "u izgradnji", a pod brojem V. "brodovi koji su zapravo zaplijenjeni" od strane Italije
italia e stato SHS-1 - (2).jpg
italia e stato SHS-1 - (2).jpg (207.35 KiB) Pogledano 4159 puta

Nastavak tablice V. brodovi koje je zaplijenila Francuska i Engleska
VI. ratni brodovi A-U monarhije koje je A-U proglasila trgovačkim
VII. brodovi financijske administracije bivše Austro-Ugarske monarhije.
Na kraju je tumač kratica bivših vlasnika brodova.
italia e stato SHS-1 - (3).jpg
italia e stato SHS-1 - (3).jpg (172.27 KiB) Pogledano 4159 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#6  PostPostao/la Vežičanka » 3.4.2019, 21:59

Popis brodova Jadranske slobodne plovidbe i Obalne plovidbe na kraju 1955. godine

Jadranska slobodna i Obalna plovidba 1955.JPG
Jadranska slobodna i Obalna plovidba 1955.JPG (172.46 KiB) Pogledano 3578 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#7  PostPostao/la Vežičanka » 11.9.2019, 16:09

Sliku je postao Papalina u temi "Stare fotografije Rijeke", post. br. 1319

Slika

Na slici desno, poredani jedan do drugoga bi trebali biti parni tegljači firme Gregersen & Schwarz. Vidi se ime broda "Fiume" sasvim desno, do njega "Ponsal", ostali su nečitki. Vide se i polukružne tračnice pokretnog mosta između obale i lukobrana u prvom planu.

Brodovi firme "Gregersen & Schwarz" iz pomorskog godišnjaka 1917.
Gregersen & Schwarz 1917.JPG
Gregersen & Schwarz 1917.JPG (102.93 KiB) Pogledano 2998 puta

Iz teme Obilazak metropolisa
Treća faza izgradnje i širenja luke (1890.-1894.) obuhvatila je ove radove: izgradnja luke za drvo Gabor Baross nasuti su dijelovi Brajdice za stovarište drva, stovarišta drva Brajdica i Delta povezana su preko Rječine dvama željeznim mostovima, izgrađeno je Pristanište Ferencza Salvatora dugačko 350 m te Gat Marije Valerije dimenzija 120 m x 80 m. Na Gatu Marije Valerije (Maria Valeria molo) izgrađen je 1893. drveni hangar, 100 m x 50 m, za skladištenje vina. lukobran Marije Terezije produžen je za još 100 m, izgrađena su skladišta IX., X., XI. i XII. na Rudolfovu gatu, a na Pristaništu Ferencza Salvatora podignuto je dvokatno skladište za kavu (1894.). Ponovno je podignut svjetionik, ali sada u blizini kolodvora*. Izvođači radova tzv. treće faze izgradnje bili su Gregersen G. i sinovi te zemunska tvrtka Schwarcz Armin i sin. do kraja 1894. ukupni troškovi građevinskih radova za sve tri faze iznosili su više od dvadeset milijuna forinti.

Izvor: Knjiga "riječka luka"


*u blizini kolodvora- misli se na Mlaku, na početku Industrijske ulice (danas Baračeva). Meni to nije blizu kolodvora.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#8  PostPostao/la Vežičanka » 29.1.2020, 13:56

Popis brodarskih firmi u Rijeci 1915. godine. Dio je sa sjedištem u Rijeci, a dio su predstavništva kompanija koja su imala sjedište u drugim gradovima i državama.
Imena ulica i trgova su drugačija nego danas, ali zato je tu naša tema Stara imena riječkih ulica, trgova i kvartova, naročito post br. 20, str. 2

1915-brodarske firme- 1.jpg
1915-brodarske firme- 1.jpg (235 KiB) Pogledano 1995 puta

1915-brodarske firme-2.jpg
1915-brodarske firme-2.jpg (228.64 KiB) Pogledano 1995 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#9  PostPostao/la Vežičanka » 7.2.2020, 10:29

Brodarske firme u Rijeci i strana predstavništva 1921. godine:
brodarske firme 1921.jpg
brodarske firme 1921.jpg (48.99 KiB) Pogledano 1935 puta

Brodarske firme u Rijeci i strana predstavništva 1927. godine:
brodarske firme 1927.jpg
brodarske firme 1927.jpg (275.88 KiB) Pogledano 1935 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#10  PostPostao/la Vežičanka » 13.2.2020, 08:57

Brodarske firme sa sjedištem u Rijeci i strana predstavništva:

1935. godine:
brodarske firme 1935.jpg
brodarske firme 1935.jpg (190.37 KiB) Pogledano 1874 puta

1942. godine:
brodarske firme 1942.jpg
brodarske firme 1942.jpg (111.9 KiB) Pogledano 1874 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#11  PostPostao/la Vežičanka » 1.11.2020, 10:35

Po sporazumu Trumbić-Bertolini podijeljeni su brodovi pokojne Austro-Ugarske između države SHS i Italije. Sporazum je potpisan u Parizu 7. rujna 1920. Rukovodilo se po tome koje su nacionalnosti većinski vlanici (bolje rečeno za koju su se nacionalnost deklarirali većinski vlasnici). Italija je u tome bolje prošla.

Pogrešno napisana imena - Besanka = Bosanka; Levrjenac = Lovrijenac; Izzada = Izrada; Zera = Zora
brodovi dodijeljeni SHS-1 .jpg
brodovi dodijeljeni SHS-1 .jpg (152.66 KiB) Pogledano 721 puta

Gedelle = Godollo; Slobeda = Sloboda; Nekaj = Nehaj; Sawa = Sava; Siralj = Siraly; Belobit = Velebit; Vilan = Vilam; N. 68 je budući parobrod Jugoslavija Jadranske plovidbe
brodovi dodijeljeni SHS-2.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-2.jpg (151.73 KiB) Pogledano 721 puta

Bondine = Rondine; Bibbio = Nibbio; Zermanja = Zrmanja; Bickovo = Biokovo; Viteric = Vitezić; Dinko Viteric = Dinko Vitezić; Hrvatsko = Hrvatska; Cvacic = Svačić; Gruza = Gruž; Binjerac = Vinjerac
brodovi dodijeljeni SHS-3.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-3.jpg (137.74 KiB) Pogledano 721 puta

Dzarica = Dražica; Petar Zynskj = Petar Zrinjski; Koziak = Kozjak; Veliko = Veljko; Epidanzo = Epidauro;
brodovi dodijeljeni SHS-4.jpg
brodovi dodijeljeni SHS-4.jpg (126.06 KiB) Pogledano 721 puta


U idućem postu koje je trgovačke brodove propale Austro Ugarske dobila Italija....

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4582
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Riječko pomorstvo

Post broj:#12  PostPostao/la Vežičanka » 3.11.2020, 09:43

Spisak trgovačkih brodova bivše Austro -Ugarske koji su dodijeljeni Italiji prema sporazumu Trumbić-Bertolini

brodovi dodijeljeni  (1).jpg
brodovi dodijeljeni (1).jpg (159.64 KiB) Pogledano 667 puta

brodovi dodijeljeni  (2).jpg
brodovi dodijeljeni (2).jpg (140.08 KiB) Pogledano 667 puta

brodovi dodijeljeni  (3).jpg
brodovi dodijeljeni (3).jpg (151.75 KiB) Pogledano 667 puta

brodovi dodijeljeni  (4).jpg
brodovi dodijeljeni (4).jpg (140.54 KiB) Pogledano 667 puta

brodovi dodijeljeni (5).jpg
brodovi dodijeljeni (5).jpg (142.93 KiB) Pogledano 666 puta

brodovi dodijeljeni Italiji (6.jpg
brodovi dodijeljeni Italiji (6.jpg (150.58 KiB) Pogledano 667 puta

brodovi dodijeljeni Italiji (7.jpg
brodovi dodijeljeni Italiji (7.jpg (122.72 KiB) Pogledano 667 puta


  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost

cron