Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

SMZ Szent István (1914-1918.)

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1038
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#31  PostPostao/la ozren » 8.11.2016, 20:36

Idemo dalje sa fotografijama....

SMZ Szent Istvan porinuće(1).jpg
SMZ Szent Istvan porinuće(1).jpg (84.06 KiB) Pogledano 7391 puta


Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(2).jpg
Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(2).jpg (69.4 KiB) Pogledano 7391 puta


Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(1).jpg
Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(1).jpg (81.19 KiB) Pogledano 7391 puta


Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(3).jpg
Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(3).jpg (85.28 KiB) Pogledano 7391 puta


Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(4).jpg
Maria Theresia i Admiral Haus na balkonu(4).jpg (96.67 KiB) Pogledano 7391 puta


Misa(1).jpg
Misa(1).jpg (102.85 KiB) Pogledano 7391 puta


Misa(2).jpg
Misa(2).jpg (89.05 KiB) Pogledano 7391 puta

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1038
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#32  PostPostao/la ozren » 8.11.2016, 20:39

Ima još.....

Fotografije porinuća....

Porinuće(1).jpg
Porinuće(1).jpg (64.58 KiB) Pogledano 7391 puta


Porinuće(2).jpg
Porinuće(2).jpg (62.9 KiB) Pogledano 7391 puta


Porinuće(3).jpg
Porinuće(3).jpg (69.29 KiB) Pogledano 7391 puta


Porinuće(4).jpg
Porinuće(4).jpg (76.09 KiB) Pogledano 7391 puta


Porinuće(5).jpg
Porinuće(5).jpg (74.57 KiB) Pogledano 7391 puta


SMS Szent Istvan(1).jpg
SMS Szent Istvan(1).jpg (69.07 KiB) Pogledano 7391 puta


SMS Szent Istvan(2).jpg
SMS Szent Istvan(2).jpg (64.69 KiB) Pogledano 7391 puta


SMS Szent Istvan(3).jpg
SMS Szent Istvan(3).jpg (78.19 KiB) Pogledano 7391 puta

Avatar korisnika
ozren
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1038
Teme: 16
Pridružen: 23.10.2010, 21:24

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#33  PostPostao/la ozren » 8.11.2016, 20:41

I za kraj par fotografija uglednika koji su prisustvovali porinuću.

Uglednici(1).jpg
Uglednici(1).jpg (101.91 KiB) Pogledano 7391 puta


Uglednici(2).jpg
Uglednici(2).jpg (108.31 KiB) Pogledano 7391 puta


Uglednici(3).jpg
Uglednici(3).jpg (71.36 KiB) Pogledano 7391 puta


Nadvojvotkinja  Maria Theresia,Admiral Haus i članovi Admiraliteta.jpg
Nadvojvotkinja Maria Theresia,Admiral Haus i članovi Admiraliteta.jpg (81.61 KiB) Pogledano 7391 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4497
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#34  PostPostao/la Vežičanka » 8.11.2016, 23:25

Fantastično! :bravo:

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#35  PostPostao/la KarloOP » 10.11.2016, 12:31

Izvanredna kolekcija!

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#36  PostPostao/la KarloOP » 10.11.2016, 13:10

Na posljednjoj fotografiji, casnik s bradom i brcima je (tada) kontraadmiral Ritter von Barry, Wilhelm Richard, na fotografiji desno od adm. Hausa je casnik s brcima - viceadmiral von Chmelarz, cini mi se u drugom planu, iza njega - kontraadmiral von Holub.
Na fotografiji vise na kolodvoru, Nadvojvotkinja se rukuje s prvim komandantom "Szent Istvana" kapetanom bojnog broda Edmundom Grassbergerom. Prisutan i von Barry.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4497
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#37  PostPostao/la Vežičanka » 10.11.2016, 13:51

Možda netko prepoznaje gdje je snimljena ova fotografija? Kao neki prolaz/tunel u građevini.

Slika

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#38  PostPostao/la KarloOP » 10.11.2016, 15:10

Da nije ispod navoza?

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4497
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#39  PostPostao/la Vežičanka » 10.11.2016, 15:30

Pa možda ako je to tako nekad bilo pa poslije zatvoreno. Ili kod navoza koji su kasnije srušeni.
Što ti kažeš miliću?

Avatar korisnika
milic
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 871
Teme: 6
Pridružen: 5.6.2012, 17:39

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#40  PostPostao/la milic » 10.11.2016, 17:09

Ispod prvog navoza je bio takav tunel. Kasnije su postavljena vrata s obje strane pa je napravljena radionica za održavanje skelarskih spojnica. Vrlo moguće da je to slikano tamo.
Daj balu mali!

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#41  PostPostao/la KarloOP » 10.11.2016, 17:30

Na fotografiji Uglednici (1) casnik vrlo slici na njemackog cara Wilhelma II. Na ovoj fotografiji
55.jpg
55.jpg (81.86 KiB) Pogledano 7341 puta

jasno je da to nije on (hendikep lijeve ruke nije vidljiv). Kao veliki prijatelj nadvojvode Franje Ferdinanda koji je imao osobiti stav prema Madjarima, nikako si ne bi mogao dozvoliti prisustvovati ovom cinu.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4497
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#42  PostPostao/la Vežičanka » 11.11.2016, 09:12

milic napisao:Ispod prvog navoza je bio takav tunel. Kasnije su postavljena vrata s obje strane pa je napravljena radionica za održavanje skelarskih spojnica. Vrlo moguće da je to slikano tamo.

Saznala sam da je taj tunel opet otvoren prije nekih 10 godina. Tko je još tamo mogao bi to poslikati.

Avatar korisnika
Kantrida76
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 542
Teme: 42
Pridružen: 18.9.2012, 07:23
Lokacija: Grad Rijeka

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#43  PostPostao/la Kantrida76 » 9.3.2018, 15:06

Capture.PNG
Capture.PNG (265.5 KiB) Pogledano 7069 puta

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#44  PostPostao/la KarloOP » 19.3.2018, 13:20

Jedna suncana fotografija............
Sz. Istvan.jpg
Sz. Istvan.jpg (113.63 KiB) Pogledano 7039 puta

Avatar korisnika
Kantrida76
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 542
Teme: 42
Pridružen: 18.9.2012, 07:23
Lokacija: Grad Rijeka

Re: SMZ Szent István (1914-1918.)

Post broj:#45  PostPostao/la Kantrida76 » 19.3.2018, 19:36

OPIS BRODOVA KLASE TEGETTHOFF

Raspored topovskih kula na bojnim brodovima u to doba bio je različit kod pojedinih ratnih mornarica. Tek oko 1900. godine američki graditelji smjestili su sve topovske kule u simetrali broda, s time da su 2. i 3. kula imale povišena postolja tako da su mogle otvarati vatru preko 1. i 4. kule (prema pramcu i krmi). Takvim položajem u datom trenutku svi su topovi mogli istovremeno otvoriti bočnu vatru. Austro-Ugarska, koja je dosta kasno počela graditi bojne brodove, prihvatila je američki sistem rasporeda topovskih kula. Četiri nova bojna broda bila su slična ranijim bojnim brodovima klase Radetzky. Bitna razlika bila je samo u pogonskom sustavu. Brodovi klase Radetzky imali su po dva parna stroja trostruke ekspanzije a novi bojni brodovi imali su parne turbine.

Glavna paluba bila je ravna od pramca do krme. Pramčana statva bila je zakrivljena te je završavala sa ''nosom'' koji je pridonosio brzini i povećavao uzgon. U njemu se nalazila torpedna cijev, a prema ondašnjoj doktrini ratovanja na moru mogao je poslužiti za probijanje oplate podmornice ili manje plovne jedinice. U trupu su bile ugrađene još tri torpedne cijevi. Dvije bočno pod kutom od 65 u odnosu na simetralu broda, te jedna na krmi.

Svi brodovi osim Szent Istvana imali su na bokovima sistem vodoravnih samarica na koje se moglo objesiti čeličnu protutorpednu mrežu, koju se spuštalo kada je brod bio na sidrištu. Posebnim manjim sohama mreža se smotala na glavnoj palubi. Iza prednjih topovskih kula nalazilo se oklopljeno zapovjedno mjesto iza kojeg je bio zapovjednički most na rešetkastoj konstrukciji, kroz koji je prolazio prednji jarbol. Iza jarbola bila su dva dimnjaka. Slijedi krmeni jarbol, a iza njega krmeno oklopljeno zapovjedno mjesto. Iza krmenog jarbola i stražnjeg dimnjaka bile su smještene barkase i čamci, koje su opsluživale dvije kranske dizalice smještene na oba boka broda. Tu su se nalazili i reflektori za noćnu borbu. Na Szent Istvanu dimnjaci su bili viši nego kod ostalih brodova, a spajala ih je platforma koja se protezala u visini krova kormilarnice. Tu je bilo smješteno ukupno šest reflektora. Szent Istvan je, također, imao veliku vjetrolovku za ventiliranje turbinskog prostora, dok su tri ostala broda na tom mjestu imali po jednu valjkastu ventilacijsku kapu s električnim ventilatorom i jednu manju klasičnu vjetrolovku. Bitna razlika je bila u pogonskom sustavu . Szent Istvan je imao dvije turbine AEG i dva propelera, a ostali brodovi četiri turbine Parsons-Boweri i četiri propelera.

Uskoro se postavilo pitanje kakva imena dati brodovima. Prvi prijedlog mornaričke sekcije bio je da brodovi dobiju imena po znamenitim ratnicima.

Tegetthoff – po admiralu koji je pobijedio talijansku flotu u pomorskoj bitci kod Visa 1866. godine.

Don Juan – po Don Juan d' Austria, zapovjedniku brodovlja Svete Lige i pobjedniku nad Turcima kod Lepanta 1571. godine.

Hunyadi – po Janosu Hunyadiju (Sibinjanin Janko), mađarskom i hrvatskom vojskovođi koji se istaknuo u borbi protiv Turaka.

Prinz Eugen – po austrijskom princu Eugenu Savojskom.

Ondašnji austrijski tisak pisao je o mogućnosti da jedan od brodova dobije ime Kaiser Franz Josef I, što je bilo potpuno neosnovano. Naime već je postojala oklopna krstarica s tim imenom i nije bilo nikakve namjere mijenjati ime broda koji je već bio u službi. Prijestolonasljednik Nadvojvoda Franz Ferdinand, koji je bio ekstremno protumađarski nastrojen, predložio je da se četvrti (budući Szent Istvan) nazove Laudon po austrijskom vojskovođi iz XVIII stoljeća.

Nakraju se u nazivlje upleo i sam car Franjo Josip I i odlučio da se prvi brod nazove Viribus Unitis (lat. udruženim snagama) a ostali redom: Tegetthoff, Prinz Eugen i Szent Istvan (po mađarskom kralju Sv. Stjepanu, rođ. 975., umro 1038. godine)

Capture.PNG
Capture.PNG (196.83 KiB) Pogledano 7029 puta

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju