Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Jadranska Plovidba dd, Sušak

Avatar korisnika
Kantrida76
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 228
Teme: 8
Pridružen: 18.9.2012, 07:23
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#16  PostPostao/la Kantrida76 » 26.9.2016, 08:46

Parobrod Bakar

Untitled.png
Untitled.png (690.81 KiB) Pogledano 1078 puta


Sestrinski prodovi Bakar i Rab izgradjeni su 1931 godine (British shipbuilder J. Samuel White & Co. Ltd. of East Cowes) bili su posebno lijepi. Po dolasku u Jadransku Plovidbu Susak, postaju najmoderniji parobrodi na Jadranu. Brodovi su bili hvaljeni po udobnosti i mogucnostima.
1941 godine brodovi su oduzeti od strane Talijana te mjenjaju imena Buccari i Arbe. Nakon kapitulacije Italije Bakar je usidren u Splitskoj luci. Partizani odvoze brod u uvalu Bobovisce na otok Brac prije napada Njemackog zrakoplovstva na luku.

Dani ponosa i slave zavrsavaju 1965 godine kada brod stize na groblje brodova Sv.Kajo. Iako je zasticen te se odustaje od rezanja, izmedju 1968 i 1973 godine brod je tri puta potopljen na tri razlicita sidrista i svaki put broj je bio vadjen i obnavljan. Tuzna prica zavrsava 1982 godine kad je brod slomljen kod Korcule. Pramac broda cuva se u Hrvatskom Pomorskom Muzeju u Splitu.

Bakar 1.jpg
Bakar 1.jpg (175.85 KiB) Pogledano 1078 puta


Sestrinski brod Rab koji je zapljenjen od strane Nijemaca, sluzio je za prevoz vojske tjekom borbi kod Peljesca. Godine 1943 parobrod Rab potopljen je prilikom napada britanskih zrakoplova. Brod nije bio teze ostecen pa u ozujku 1945 parobrod Rab dotegljen je do Splita gdje je i popravljen. Brod je odvezen u rezaliste Sv.Kajo 1965 godine.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#17  PostPostao/la Vežičanka » 26.9.2016, 22:18

parobrod Jugoslavija u Sušačkoj luci 1933.

1933 jugoslavija.jpg
1933 jugoslavija.jpg (308.58 KiB) Pogledano 1054 puta


na palubi Slavije 1940.god.
Slavija 1940.jpg
Slavija 1940.jpg (115.12 KiB) Pogledano 1054 puta

na palubi Triglava 1937.
Triglav 1937.jpg
Triglav 1937.jpg (121.16 KiB) Pogledano 1054 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#18  PostPostao/la Vežičanka » 27.9.2016, 12:27

Brodovi blizanci "Šumadija" i "Sarajevo"

To su bili prvi parobrodi izgrađeni u domaćem brodogradilištu (u Splitskom brodogradilištu) za Jadransku plovidbu.

Časopis "Jadranska straža" izvještava 1937.godine:

Dne 6. novembra ove godine uslijediće porinuće sa Jadranskih brodogradilišta a.d. u Splitu dvaju parobroda Jadranske plovidbe, koji će biti kršteni imenima „Sarajevo“ i „ Šumadija“. Porinuće će biti obavljeno vrlo svečano, jer su ovo prvi parobrodi, koji su u našoj zemlji izgrađeni i porinuti u more. Brodovi su istog tipa kao i „Rab“ i „Bakar“, koji su 1931. sagrađeni u Engleskoj ali su nešto veći (500 bruto reg.tona).

crtež Sarajeva i Šumadije iz Jadranske straže 1937.

crtež brodova Šumadija i Sarajevo - .JPG
crtež brodova Šumadija i Sarajevo - .JPG (93.54 KiB) Pogledano 1039 puta


I zaista, porinuće koje je uslijedilo 6. stuudenog 1937. bilo je vrlo svečano, o čemu nas opširno izvještava "Jadranska straža".

Prisustvovali su mnogi značajni uzvanici iz vlade, pomorstva, razni predstavnici, generali, ministri, novinari koje nabraja "Jadranska straža". Prisustvovao je i načelnik Sušaka g. Đuro Ružić.

Svečanost porinuća započela je u 11 sati. Kume su bile Augusta Stojadinović, supruga predsjednika vlade za brod "Šumadija"i Sokola Penović, supruga Krunoslava Penovića, načelnika Pomorskog odjeljenja Ministarstva saobraćaja, zamjenica kume Habibe Spaho-- za brod "Sarajevo".

Prvo je porinut brod "Šumadija". Nakon toga uzvanici su otišli na brod "Prestolonaslednik Petar" gdje je servirana zakuska.
Poslije zakuske uzvanici su se vratili na tribinu, gdje je obavljeno krštenje i porinuće broda "Sarajevo".
Novi parobrodi privezani su uz pristanište, gdje će na njima biti nastavljeni radovi, izvršeno montiranje strojeva i drugih naprava.

Jadranska straža piše:
To su brodovi od 500 tona, vrlo moderno građeni, a vršiće putničko-teretni saobraćaj na pruzi Split—Metković—Vis.

Poslije porinuća bio je svečani banket na tadašnjem najvećem putničkom parobrodu Jugoslavije "Kraljica Marija".
Držali su se razni govori od kojih časopis najznačajnije prenosi i iz kojih se vidi da su politički govori bili i ostali dosadni.

porinuće broda "Šumadija" 6. prosinca 1937. u Splitskom brodogradilištu- slike iz "Jadranske straže" 1937. god.

porinuće Šumadije u Splitskom brodogradilištu 6studenog 1937.JPG
porinuće Šumadije u Splitskom brodogradilištu 6studenog 1937.JPG (126.48 KiB) Pogledano 1039 puta

porinuće Šumadije u Splitskom brodogradilištu 6studenog 1937-1.PNG
porinuće Šumadije u Splitskom brodogradilištu 6studenog 1937-1.PNG (660.64 KiB) Pogledano 1039 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#19  PostPostao/la Vežičanka » 27.9.2016, 17:11

Časopis Mornar 1938. donosi opširan opis brodova "Šumadija" i "Sarajevo":

Novosagrađeni parobrodi Jadranske Plovidbe d. d.

»ŠUMADIJA« I »SARAJEVO«

Kako smo već javili, na Jadranskim Brodogradilištima u Splitu bijahu 6. novembra o. god. porinuti u more uz velike svečanosti i uz sudjelovanje mnogobrojnih dostojanstvenika i predstavanika Kr. Vlade dva nova broda Jadranske Plovidbe: »Šumadija« i »Sarajevo«.

Dimenzije ovih brodova iznose: dužina među okomicama — na razini mora 49.50 m; širina kostura — pod oplatom — 7.70 m; visina kostura — do glavne palube.— 6.60 m; gaz sa potpunim teretom — oko 140 tona — 305 m; srednji gaz — sa cca. 90 tona tereta — 2.90 m. Bruto tonaža 500 tona.

Brodovi su putničko-teretni, imaju ravni pramac uzdignutim kaštelom iznad glavne palube, djelomičnu donju palubu u pramcu i krmi, dugačku osojnu palubu zatvorenu bočnom oplatom, eleptičnu krmu, pod kaštelom na pramcu nalazi se prostor za momčad, poštanski ured, brodska pisarna, umivaonici i zahodi za putnike i posadu.
U donjoj prednjoj palubi uređen je salon za putnike III. klase, iza III. razreda nalazi se skladište tereta sa kapacitetom od 90 tona, dalje od ovoga ugrađen je kotlovski i mašinski prostor sa ugljenarkama, iza mašinskog prostora u donjoj krmenoj palubi nalaze se kabine za putnike, časnike i podoficire.

Glavna paluba sprijeda nosi otvor skladišta i dizalicu tereta, prostranu kuhinju sa smočnicom, zatim ulaze sa obje strane u salone i na osojnu palubu. Saloni se sastoje: iz dva vestibila. glavnog saIona blagovaone — i krmenog dijela salona -pušione.

"Šumadija" na Neretvi
Parobrod na Neretvi.jpg
Parobrod na Neretvi.jpg (65.67 KiB) Pogledano 1027 puta

Pušiona od blagovaone odijeljena je staklenom ogradom i vratima, u pušioni je stubište za silaz u kabine, po krmi pušione nalaze se umivaonici, zahodi I. klase i prolazi na krmu. Skrajni dio krme udešen je za napravu kormila i privezu broda.
Na osojnoj palubi sprijeda ugrađena je velika zatvorena veranda sa oblim mjedenim prozorima; po uzoru Jadranske Plovidbe. Od verande prama krmi nalazi se velika promenadna ili osojna paluba sa sjedalima za veći broj putnika.

Na ovu palubu uzlazi se sa tri strane, dva bočna stubišta na sredini broda i jedno po krmi. Nad verandom je zapovjednički most i navigacijona kabina sa nautičkim instrumentima i napravom za kormilarenje.

Salon i pušiona su moderno izgrađeni sa zatvoreno-tapeciranim ložama, stolovima i sjedalima, imadu 52 mjesta za blagovanje.

Brodovi imaju šest nepromočivih odelenja sa pet pregrada u koritu, sedam ugrađenih tankova za balast i pitku vodu, tekuću pitku vodu u svim umivaonicima te automatsko pranje zahoda morskom vođom. Električnu rasvjetu i ventilaciju najmodernije konstrukcije, parno grijanje svih prostorija itd. Kormilska naprava je najsavršenijeg sistema sa tele-motorom.

Brodovi su građeni za redovitu brzu prugu Metković—Split—Vis, saobraćat će normalnom brzinom od 14 morskih milja, dok najveća brzina bit će oko 16 morskih milja.

Mašinski uređaj je savršenog parnog sistema, strojevi su trostruke ekspanzije, jakosti oko 1200 konjskih snaga.
Parni kotao proizvodi paru od 15 atmosfera radnog tlaka sa umjetnom — forsiranom — promajom, posebnim napravama za cirkulaciju vode u kotlu, za čišćenje plamenih cijevi od čađe te ejektorom za bacanje pepela izvan broda. Glavni strojevi imaju mnogobrojnih zasebnih naprava: pumpa za cirkulaciju kondenzatora, zračne i nadoljevne sisaljke te pumpe za balast, pitku i morsku vodu i ostalo, svekolike naprave opskrbljene su rezervama, kako to imaju veliki prekooceanski brodovi.

Ova dva broda građena su pod kontrolom I klasifikacijom Lloyd's Registra, jednako savkoliki materijal upotrebljen za gradnju ovih brodova izrađen je i kolaudiran po stručnjacima ove institucije. Brodovi imaju neograničenu klasu te bi mogli putovati po svim morima svijeta. Naprave za sigurnost i spašavanje putnika i posade izgrađeni su po propisima Board of Trade kao veliki prekooceanski brodovi, vrlo su jake i precizne konstrukcije, građeni iz Simens-Martin-čelika poprečnim rebrima i uzdužnim pojačanjima. Kotlovi i mašine građene su u Glasgowu, Vel. Britanija.

Opremom mašinskog postrojenja zadocniše Englezi, radi teže nabave potrebitog materijala. Da toga nije, ove bi dvije jedinice bile dovršene već prvih dana marta 1938.

Jadranska Plovidba ovom svojom narudžbom dobiva dva lijepa, jaka i savršena parobroda, koja će svojom velikom silom i jakom konstrukcijom prkositi svakom nevremenu našeg — često puta —nemirnog i uzburkanog Jadrana. »Šumadija« i »Sarajevo« nastupit će idućeg proljeća s prvim putovanjima našim morem pod simbolom našeg narodnog jedinstva Jugoslavenskom trobojkom!

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#20  PostPostao/la Vežičanka » 29.9.2016, 22:44

vozni red Jadranske plovidbe, iz Jadranske straže 1925. godine

klikni za veći prikaz
Jadranska plovidba vozni red 1925.JPG

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#21  PostPostao/la Vežičanka » 9.10.2016, 21:41

Reklame Jadranske plovidbe Sušak:

1932.god
reklama 1932.JPG
reklama 1932.JPG (89.14 KiB) Pogledano 963 puta

1933.god
Jadranska plovidba Sušak 1933 -reklama .jpg
Jadranska plovidba Sušak 1933 -reklama .jpg (68.01 KiB) Pogledano 963 puta

1937.god
reklama 1937.JPG
reklama 1937.JPG (126.9 KiB) Pogledano 963 puta

1938.god
reklama 1938.JPG
reklama 1938.JPG (92.42 KiB) Pogledano 963 puta

1938.god
reklama Jadranska Plovidba Sušak 1938.jpg
reklama Jadranska Plovidba Sušak 1938.jpg (143.68 KiB) Pogledano 963 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#22  PostPostao/la Vežičanka » 10.10.2016, 13:00

Sudar broda Karađorđe, Jadranske plovidbe Sušak i talijanskog putničkog broda Francesco Morosini 6. srpnja 1930. godine.

“Francesko Morosini” bio je putnički brod sagrađen 1928. god. u tršćanskom brodogradilištu Stabilimento Tecnico Triestino u mjestu Muggia za venecijanskog brodara Societa San Marco.
Održavao je redovitu tjednu putničku liniju iz Venecije, Trsta, Zadra i Splita za Dubrovnik.
Bio je to brod od 2433 GT, dug 84 m, mogao je u luksuznim kabinama prihvatiti 155 putnika a dva su mu FIAT glavna pogonska stroja od po 2100 KS omogućavala plovidbu brzinom od 15 čvorova.

Prema više izvora i sjećanju dugogodišnjeg kapetana putničkog broda „Kraljica Marija“, Vicka Šimunkovića, talijanski brod često je nasrtao na jugoslavenske brodove u blizini Zadra, u Pašmanskom kanalu.

Na taj način došlo je i do sudara između dva broda 6. srpnja 1930. godine.
Od 400 putnika na Karađorđu, 5 je poginulo a 17 ih je ozlijeđeno. Dvoje od poginulih putnika bili su pripadnici Sokolske organizacije iz Čehoslovačke koji su toga dana putovali brodom.
Zapovjednik Karađorđa, kapetan Romano Prodan uspio je nasukati brod da bi izbjegao veću nesreću.

Talijanski brod preuzeo je mrtve, ranjene i ostale putnike i prevezao ih u Zadar. Putnici su u Zadru prebačeni na brodove "Slovenac" i "Beograd" Jadranske plovidbe i prevezeni u Sušak.
Parobrod Karađorđe bio je teško oštećen. Šteta je iznosila ondašnjih 6 milijuna dinara. Kasnije je popravljen i obnovljen. Jedna od karakteristika nakon popravka bila je da nije više imao dva dimnjaka već jedan.

parobrod Karađorđe prije sudara, s dva dimnjaka
Karadjordje 2 dimnjaka.JPG
Karadjordje 2 dimnjaka.JPG (128.63 KiB) Pogledano 939 puta


oštećen parobrod Karađorđe
oštećen parobrod Karađorđe.JPG
oštećen parobrod Karađorđe.JPG (99.17 KiB) Pogledano 939 puta

jedna od kabina u koju je udario talijanski brod
SS Karađorđe jedna od kabina u koju je udario talijanski brod.JPG
SS Karađorđe jedna od kabina u koju je udario talijanski brod.JPG (55.32 KiB) Pogledano 939 puta


parobrod Karađorđe nakon popravka i obnove, s jednim dimnjakom
Karadjordje-1 dimnjak.JPG
Karadjordje-1 dimnjak.JPG (146.18 KiB) Pogledano 939 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#23  PostPostao/la Vežičanka » 18.10.2016, 13:17

Slijedeće slike i opisi su iz Mape "Jadrolinija (1872-1922-1947)", autor Radojica Barbalić 1972.

Počinjemo s 3 stare parnjače. Na slikama još nemaju oznaku "Jadranske plovidbe d.d." . Sušak

Parobrod KOZJAK
32,00 ; 4,60 : 2,40 m
BRT 85, NRT 45, IKS 160, brzina 9 ČV, nosivost 185 putnika
Građen 1885. u Trstu za plovidbu kroz venecijanske kanale, kupljen 1908. prilikom osnutka „Kaštelanske plovidbe, zadruga S.O.J.“ Kaštel Sućurac.
Održava redovitu prugu Split-Poljud-Kaštela-Trogir-Dubrovnik.
1928. reorganizacijom mreže subvencioniranih pruga ulazi u sklop „Jadranske plovidbe d.d.“-Sušak.
1941. rekviriran od talijanske vlade dobiva novo ime „Birbigno“.
Sudbina broda nepoznata, jer je nestao u Italiji tokom II svjetskog rata.

parobrod Kozjak.JPG
parobrod Kozjak.JPG (137.04 KiB) Pogledano 889 puta

Parobrod DINARA
36,60 ; 4,90 : 2,15 m
BRT 118, NRT 39, IKS 250, brzina 10 ČV, nosivost oko 120 putnika
Građen 1888. u Trstu.
Brod građen za društvo „Braća Rismondo“ iz Makarske, plovi u okružju Makarske i Splita.
1908. ulazi u novoosnovano brodarsko društvo „Dalmatia“ .
1922. ulazi u sastav društva „Jadranska plovidba d.d.“- Sušak.
1924. demoliran.

parobrod Dinara.JPG
parobrod Dinara.JPG (110.03 KiB) Pogledano 889 puta

Parobrod TOMMASEO
29,00 ; 4,60 : 2,10 m
BRT 67, NRT 21, IKS 125, brzina 10 ČV, nosivost 128 putnika
Građen 1894. u Malom Lošinju.
Brod građen za društvo „Pio negri i dr“ iz Šibenika, plovio uglavnom na području šibenskog okružja.
1908. ulazi u sastav parobrodarske zadruge „Dalmatia“
1922. ulazi u sastav društva „Jadranska plovidba d.d.“- Sušak.
1941. rekviriran od talijanske vlade i 8.IX1943. potopljen u vodama Grčke.

parobrod Tommaseo.JPG
parobrod Tommaseo.JPG (121.96 KiB) Pogledano 889 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#24  PostPostao/la Vežičanka » 18.10.2016, 14:08

Parobrod BLED
60,61 ; 8,34 : 3,52 m
BRT 689, NRT 277, IKS 1100, brzina 13 ČV, nosivost 271 putnika
Građen 1893. u Dundee.
Brod sagrađen kao putničko-teretni imenom „Villam“ za brodarsko društvo „L. Schwarz“ iz Budimpešte.
Nakon I svjetskog rata u sklopu „Jadranska plovidba d.d.“ – Sušak pod imenom „Slovenac“ plovi na longitudinalnim prugama i prugama za Albaniju i Grčku.
1934. rekonstruiran u Kraljevici i dobiva ove dimenzije: 63,34 : 8,34 : 6,08 m, BRT 854, NRT 373, jačina stroja, kapacitet i brzina kao ranije. Tom prilikom mijenja ime u „Bled“.
1941. rekviriran od talijanske vlade dobiva novo ime „Carlo Margottini“.
10. II 1943. torpediran kod Ulcinja i zbog teških oštećenja nije obnovljen.

parobrod Bled.JPG
parobrod Bled.JPG (131.02 KiB) Pogledano 883 puta

Parobrod TOPOLA
49,80 ; 6,40 : 3,06 m
BRT 254, NRT 130, IKS 730, brzina 13 ČV, nosivost 467 putnika.
Gradnja broda započeta tokom I svjetskog rata (1918) u Malom Lošinju kao putnički luksuzni brod za prijevoz putnika tokom ljeta.
1922. trup broda ulazi u sastav „Jadranske plovidbe d.d.“ – Sušak, a 1924. završen i stavljen u plovidbu.
Plovio je uglavnom na brzoj pruzi Sušak - Rab i na izletničkim putovanjima.
Rekviriran od talijanske vlade 1941. dobiva novo ime „Amiraglio Giovanni Viotti“.
15.VIII 1943. prilikom invazije saveznika na Siciliju oštećen i nasukan u Mesinskom zaljevu kod mjesta La Pace.

parobrod Topola.JPG
parobrod Topola.JPG (116.41 KiB) Pogledano 883 puta

O nesreći parobroda "Ljubljana" pisali smo u temi Pomorske nesreće.
Parobrod LJUBLJANA
70,88 ; 8,94 : 5,50 m
BRT 985, NRT 608, IKS 1500, brzina 14 ČV, nosivost 950 putnika.
Građen 1904. u Newcastle on Tyne.
Brod građen od „Ungaro-Croata“ za pojačanje brzih pruga Rijeka- Dubrovnik- Kotor pod imenom „Salona“.
10. XII 1904. preuzeo brzu prugu Trst-Kotor.
1922. ulazi u sastav „Jadranske plovidbe d.d.“ – Sušak, pod imenom „Ljubljana“.
Učestvuje u vojnim i civilnim prijevozima na oslobođenom teritoriju.
Pri isplovljenju iz Bakra 15.V 1945. nailazi na akustičnu minu i potopljen s velikim brojem ljudskih žrtava

parobrod Ljubljana.JPG
parobrod Ljubljana.JPG (122.77 KiB) Pogledano 883 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#25  PostPostao/la Vežičanka » 18.10.2016, 14:42

U slijedeće tri slike govorimo o jednom brodu.

Parobrod VISEGRAD
74,97 ; 9,75 : 4,15 m
BRT 1293, NRT 536, IKS 3200, brzina 16.5 ČV, nosivost 800 putnika
Građen 1913. u Newcastle on Tyne.
Vlasnik „Ugarsko-Hrvatsko parobrodarsko društvo d.d.“ – Rijeka.
Održava prugu Rijeka –Kotor od 10.listopada 1913.
Nakon I svjetskog rata mijenja ime u „Karagjorgje“

parobrod Višegrad.JPG
parobrod Višegrad.JPG (142.33 KiB) Pogledano 882 puta

O sudaru "Karađorđa" s brodom „Francesko Morosini“ 6.07.1930. pisali smo u postu br.22 ove teme.
Parobrod KARADJORDJE EX VISEGRAD
74,97 ; 9,75 : 4,15 m
BRT 1293, NRT 536, IKS 3200, brzina 16,5 ČV, nosivost 800 putnika.
Građen 1904. u Newcastle on Tyne.
Nakon I svjetskog rata po osnutku ulazi u sastav „Jadranske plovidbe d.d.“ – Sušak, (ex. „Visegrad“) mijenja ime u „Karagjorgje“.
1926. izvršio prvo turističko putovanje za Krf i Marseille.
6. VII 1930. u Pašmanskom kanalu u sudaru s tal. MB „Francesko Morosini“ potopljen i obnovljen u Tivtu.
1935. nakon obnavljanja u Kraljevici mijenja ime u „Karadjordje“.
3.IV 1941. naišao na minu u blizini Zlarina i potonuo.

parobrod Karađorđe.JPG
parobrod Karađorđe.JPG (120.84 KiB) Pogledano 882 puta

Parobrod PROLETERKA EX KARADJORDJE
80.75 : 10.40 : 3.80 m
BRT 1322, NRT 666 IKS 3200, BRZINA 16 Č.V.,
Nosivost 1000 putnika.
Građen 1913. u Newcastle on Tyne.
Vlasništvo „jadranska linijska plovidba"- Rijeka.
Brod pod imenom Karadjordje 1941. potonuo kod Zlarina, iz mora izvađen 14. XI 1952. I rekonstruiran u brodogradilištu »Split« u Splitu.
Preuzeo redovnu brzu prugu 1955.
9. XII 1969. nasukao se kod rta Mišlne I zbog težih oštećenja demoliran u Splitu 19. XII 1969.

parobrod Proleterka.JPG
parobrod Proleterka.JPG (146.03 KiB) Pogledano 882 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#26  PostPostao/la Vežičanka » 19.10.2016, 14:51

Kako je završio parobrod Bakar pogledajte u postu br.16 ove teme

Planovi za taj parobrod bili su malo drugačiji, to jest trebao je odmah postati brod-muzej. Kako vidimo iz posta br.16, nije završio u Primoštenu, nego u Splitu.
Na donjem crtežu je sa oznakom Jugolinije, kojoj je pripao nakon oslobođenja 1945.

Parobrod BAKAR
44.04 ; 7,48 ; 3,46 m
BRT 346, NRT 125, IKS 870, brzina 14 ČV, nosivost 418 putnika.
Građen 1931. u Cowesu.
Vlasništvo „Jadranske plovidbe d.d.“ – Sušak.
Plovio najvećim dijelom u splitskom okružju.
1941. rekviriran od talijanske vlade dobiva novo ime „Buccari“.
U rujnu 1943. posada broda stavlja se na raspolaganje NOV.
Do oslobođenja održava redovnu vezu iz Visa u Bari i Monopoli za evakuaciju ranjenika, prijevoz vojske i ratnog materijala.
Nakon oslobođenja održava najprije redovne longitudinalne veze između Dubrovnika i Rijeke, a zatim povučen na lokalne pruge u sastavu flote „Jadranske linijske plovidbe“.
14. I 1966. eliminiran iz saobraćaja . Brod se danas nalazi u Primoštenu, proglašen spomenikom kulture i predviđen da se sačuva kao brod-muzej.

parobrod Bakar.JPG
parobrod Bakar.JPG (142.7 KiB) Pogledano 864 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#27  PostPostao/la Vežičanka » 26.10.2016, 12:14

Parobrodi Slovenac, Soča i Slavija u doku. U opisu slika pisalo je Splitsko brodogradilište, ali na fotografijama se vidi da se radi o brodogradilištu u Kraljevici.

parobrod Slavija
Slavija u doku.JPG

parobrod Slovenac. Slovenac je 1934. rekonstruiran u Kraljevici, tom prilikom mu je promijenjeno ime u "Bled". (Vidi post br.24)
Slovenac u doku.JPG

parobrod Soča
Soča u doku.JPG

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#28  PostPostao/la Vežičanka » 7.11.2016, 18:45

Iz časopisa Slovenec 1930. i 1931.godine:

nesreća parobroda Karađorđe 6. srpnja 1930. (O toj nesreći smo pisali u postu br. 22):

nesreća Karađorđa 6 srpnja 1930.JPG
nesreća Karađorđa 6 srpnja 1930.JPG (95.15 KiB) Pogledano 745 puta

travanj 1931., novi luksuzni parobrod "Prestolonaslednik Petar", 1500 tona nosivosti, dva propelera, stigao iz Engleske. Ima 150 kreveta, luksuzne kabine, glazbenu dvoranu, prostor za pušenje, bar
travanj 1931 Prestolonaslednik Petar.JPG
travanj 1931 Prestolonaslednik Petar.JPG (135.05 KiB) Pogledano 730 puta

krštenje broda "Prestolonaslednik Petar" 26.travnja 1931. u Sušaku:
krštenje parobroda Prestolonaslednik Petar 26. travnja 1931.JPG
krštenje parobroda Prestolonaslednik Petar 26. travnja 1931.JPG (82.58 KiB) Pogledano 745 puta

Novi parobrod Bakar stigao iz Engleske 19. travnja 1931.:
Novi parobrod Bakar stigao iz Engleske 19 travnja 1931.JPG
Novi parobrod Bakar stigao iz Engleske 19 travnja 1931.JPG (86.51 KiB) Pogledano 745 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#29  PostPostao/la Vežičanka » 9.11.2016, 08:57

Hermann Göring drugi čovjek Trećeg Reicha, zapovjednik njemačkog Luftwaffea, otac zloglasnog Gestapa i Hitlerov dogovoreni nasljednik posjetio je 1935. Jugoslaviju i tom se prilikom vozio na parobrodu "Bakar".

Goring kod parobroda Bakar 31 svibnja 1935.JPG
Goring kod parobroda Bakar 31 svibnja 1935.JPG (129.31 KiB) Pogledano 720 puta

1935 herman goering posjetio Jugoslaviju.jpg
1935 herman goering posjetio Jugoslaviju.jpg (111.7 KiB) Pogledano 720 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3724
Teme: 95
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Post broj:#30  PostPostao/la Vežičanka » 9.11.2016, 22:59

Vodstvo Jadranske plovidbe odlučilo je imenovati parobrod Salona, (nekad u vlasništvu Ungaro Croate), imenom Ljubljana.
Tom prigodom, 23.lipnja 1931. predstavnici općine Ljubljana poklonili su parobrodu svilenu zastavu grada Ljubljane, sa krasnim vezenim grbom grada na bijelo zelenom polju.

23 lipnja 1931 imenovanje parobroda Ljubljana.JPG
23 lipnja 1931 imenovanje parobroda Ljubljana.JPG (70.76 KiB) Pogledano 706 puta

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost