Re: Jadranska Plovidba dd, Sušak

Parobrod Juraj Šubić
Još jedan parobrod koji je život počeo kao jahta je brod Juraj Šubić.
Sagrađen je u brodogradilištu Robert Duncan & Co, Port Glasgow, u Škotskoj kao jahta imena Margherita 1894. godine.
Prvi vlasnik bio je William Williamson iz Glasgowa.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... MARGHERITA
1910. godine jahtu kupuje “Korčulansko parobrodarsko društvo” za potrebe prijevoza putnika i robe u Korčuli i okolici. Brodu mijenjaju ime u Drugi.
Nakon osnivanja brodarskog društva Dalmatia 1908. “Korčulansko društvo” je zapalo u teškoće jer je izgubilo prijevoz pošte, a nije imalo subvenciju. Parobrod Drugi ostaje privezan neko vrijeme u Luci na Korčuli.
Društvo Marušić i drugovi iz Omiša kupuje parobrod Drugi koji im je trebao služiti kao remorker koji bi vukao maone s kamenjem za tvornicu Sufid u Dugom Ratu. Ubrzo se ispostavilo da je parobrod za to prevelik.
Omišani koji neko vrijeme nisu imali vezu sa Splitom odlučili su 1915. god. kupiti parobrod za tu svrhu. Vlasnik broda bila je “Zadružna plovidba” iz Omiša a svatko tko je htio mogao je biti dioničar.
Parobrod dobiva ime “Juraj Šubić”.
Nakon Prvog svjetskog rata brod još neko vrijeme plovi u vlasništvu “Zadružne plovidbe” Omiš, a zatim je prodan Parobrodarskoj plovidbi Duba.
U prethodnom postu br. 75, u Pomorskom godišnjaku iz 1927. može se vidjeti kao vlasnik broda Juraj Šubić upisan Martin Benzia. Benzia je bio vlasnik Parobrodarske plovidbe Duba.
Kada je točno parobrod kupila Jadranska plovidba, nisam pronašla. U svakom slučaju u Lloydovom registru izdanje 1930. godine brod je u vlasništvu Jadranske plovidbe.
Prema facebook stranici “Stari Omiš”, Italija je rekvirirala brod 1941. godine. Parobrod je potopljen na dan kapitulacije Italije 1943. prilikom bombardiranja Civitavecchie.
…slijedeće… o parobrodu Juraj Šubić iz teksta Ukrcaj na parobrodu “Knez”, Josip Splivalo….
Još jedan parobrod koji je život počeo kao jahta je brod Juraj Šubić.
Sagrađen je u brodogradilištu Robert Duncan & Co, Port Glasgow, u Škotskoj kao jahta imena Margherita 1894. godine.
Prvi vlasnik bio je William Williamson iz Glasgowa.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... MARGHERITA
1910. godine jahtu kupuje “Korčulansko parobrodarsko društvo” za potrebe prijevoza putnika i robe u Korčuli i okolici. Brodu mijenjaju ime u Drugi.
Nakon osnivanja brodarskog društva Dalmatia 1908. “Korčulansko društvo” je zapalo u teškoće jer je izgubilo prijevoz pošte, a nije imalo subvenciju. Parobrod Drugi ostaje privezan neko vrijeme u Luci na Korčuli.
Društvo Marušić i drugovi iz Omiša kupuje parobrod Drugi koji im je trebao služiti kao remorker koji bi vukao maone s kamenjem za tvornicu Sufid u Dugom Ratu. Ubrzo se ispostavilo da je parobrod za to prevelik.
Omišani koji neko vrijeme nisu imali vezu sa Splitom odlučili su 1915. god. kupiti parobrod za tu svrhu. Vlasnik broda bila je “Zadružna plovidba” iz Omiša a svatko tko je htio mogao je biti dioničar.
Parobrod dobiva ime “Juraj Šubić”.
Nakon Prvog svjetskog rata brod još neko vrijeme plovi u vlasništvu “Zadružne plovidbe” Omiš, a zatim je prodan Parobrodarskoj plovidbi Duba.
U prethodnom postu br. 75, u Pomorskom godišnjaku iz 1927. može se vidjeti kao vlasnik broda Juraj Šubić upisan Martin Benzia. Benzia je bio vlasnik Parobrodarske plovidbe Duba.
Kada je točno parobrod kupila Jadranska plovidba, nisam pronašla. U svakom slučaju u Lloydovom registru izdanje 1930. godine brod je u vlasništvu Jadranske plovidbe.
Prema facebook stranici “Stari Omiš”, Italija je rekvirirala brod 1941. godine. Parobrod je potopljen na dan kapitulacije Italije 1943. prilikom bombardiranja Civitavecchie.
…slijedeće… o parobrodu Juraj Šubić iz teksta Ukrcaj na parobrodu “Knez”, Josip Splivalo….