Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#16  PostPostao/la Vežičanka » 3.4.2017, 11:28

Kad govorimo o parobrodu Plavnik (opis broda smo dali u prethodnom postu), ne možemo ne spomenuti pomorsku nesreću u kojoj je sudjelovao 02. svibnja 1937. godine.
Tog dana, točnije oko 3:30 sata u jutro po GMT, pri gustoj magli Plavnik se sudario s malim obalnim parobrodom (919 tona) imena Alecto, 60 nautičkih milja od Rotterdama, blizu svjetionika-broda Noord Hinder. Plavnik je udario u desni bok obalnog parobroda Alecto i pritom ga prepolovio. Brod je potonuo u roku od 5 minuta. Plavnik je doživio samo malo oštećenje, bez ljudskih gubitaka.
Tom prilikom od 14 članova posade Alecta, Plavnik je uspio spasiti samo četvoricu. Desetorica su se utopila.
Prema "Jadranskoj straži" Plavnik nije proglašen krivim.

Pisac i pomorac Peter Wright bio je tada desetogodišnji dječak i tom je prilikom izgubio oca. O tom događaju piše između ostalog u svojoj knjizi "Triumphs and Tragedies: Twenty-five aspects of the life of a Liverpool Sailor"
(Bilješka o piscu)

slika sa stranice Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka

Plavnik -pom. muzej.JPG
Plavnik -pom. muzej.JPG (120.87 KiB) Pogledano 409 puta


Vijest o tom događaju tada su donijele mnoge novine. Ovdje su neke:
sudar Plavnika i Alecta 1937.jpg
sudar Plavnika i Alecta 1937.jpg (124.67 KiB) Pogledano 409 puta

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 453
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#17  PostPostao/la KarloOP » 4.4.2017, 13:58

Evo i nesretnog parobroda Alecto.
Alecto.jpg
Alecto.jpg (174.42 KiB) Pogledano 388 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#18  PostPostao/la Vežičanka » 6.4.2017, 13:06

Parobrod Diamant sagrađen je 1901. godine u Njemačkoj. U floti Oceanie-Sušak je od 1924. do 1934.god.
Nakon toga mijenja vlasnike i imena. Izrezan je 1953.

Parobrod Diamant je prema opisu slike prvi stigao u luku Baroš 1924. god. nakon evakuacije Talijana. Krcao je drvenu građu da bi je prevezao u Alžir.
parobrod Diamant u luci Baroš 1924.JPG
parobrod Diamant u luci Baroš 1924.JPG (123.38 KiB) Pogledano 367 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#19  PostPostao/la Vežičanka » 16.6.2017, 16:56

Uprava"Oceanie" krajem 1926. godine, iz Pomorskog godišnjaka 1927.:

image.jpg
image.jpg (112.23 KiB) Pogledano 317 puta

image.jpg
image.jpg (205.92 KiB) Pogledano 317 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#20  PostPostao/la Vežičanka » 6.7.2017, 17:31

Stanje flote krajem 1926., iz Pomorskog godišnjaka 1927. godine:

flota Oceanie krajem 1926.JPG
flota Oceanie krajem 1926.JPG (217.18 KiB) Pogledano 274 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#21  PostPostao/la Vežičanka » 14.7.2017, 16:06

Parobrod KOSTRENA sagrađen 1902. na rijeci Clyde, u Škotskoj u brodogradilištu Napier & Miller Ltd, Old Kilpatrick, za brodovlasnika Ivana Alojza Šodića i drugove. Nakon WWI u sastavu je Oceanie.
Porinut je 12.prosinca 1901.
Tonaža 2562 grt / 1627 nrt
Dimenzije: dužina 314.0 ft; širina 44.0 ft; visina 20.7 ft

Podaci i slike su sa stranice The Clyde Built Ships http://www.clydeships.co.uk/view.php?ref=15957

Kostrena 1901-12-12.jpg
Kostrena 1901-12-12.jpg (190.7 KiB) Pogledano 237 puta

Kostrena at Weymouth 1901-12-12.JPG
Kostrena at Weymouth 1901-12-12.JPG (302.37 KiB) Pogledano 237 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#22  PostPostao/la Vežičanka » 18.9.2017, 10:44

Iz časopisa Jadranska straža 1937.godine:

»OCEANIJA« NABAVILA NOVI BRZI TERETNO-PUTNIČKI PAROBROD

Pred kratko vrijeme upravni odbor brodarskog društva »Oceanija« u Sušaku odlučio je da poveća i obnovi društvenu flotu. Sada možemo izvijestiti, da je Oceanija pefektuirala kupnju jednog parobroda od 6600 tona nosivosti, koji je sagrađen 1928.
Pregled i preuzimanje broda uslijediće početkom decembra.

Karakteristike nabavljenog broda jesu ove: dužina 387 noga, širina 52.6 noga, a visina 24.3 noge. Brod gazi 21.7 noga. Tonaža netto iznosi 2260, brutto reg. t. 3744, a nosivost je 6600 tona.

Brod raspolaže sa 12 putničko-turističkih mjesla, te udobnim salonom i pušionicom za putnike.
Prostorije zapovjednika nalaze se ispod zapovjedničkog mosta, a one za časnike i strojare po sredini broda. Ostala posada smještena je prema najmodernijim propisima po krmi broda, i to u udobnim i zračnim prostorijama sa posebnom blagovaonicom za osoblje palube i stroja, te zasebnim prostorijama za pranje i kupanje.
Stroj i kotlovi su najmodernije konstrukcije. Brod po svim svojim karakteristikama pretstavlja ono, što se u modernoj konstrukciji parobroda naziva »economic ship«.

Stroj razvija 2000 Ind. HP. Kotlovi su od 200 libara presije, sa umjetnom promajom i pregrijačima pare, čime je u velike olakšan rad u stroju.
Parobrod je bio do sada vlasništvo jednog velikog engleskog parobrodarskog društva koje je s njime vršilo redovitu prugu iz Londona za Montreal.

Oceanija će ovaj brod uposliti na svojim redovitim prugama, i to na pruzi »Jadran—Sjeverna Evropa«, na kojoj su, obzirom na veoma jak promet potrebni veći brodovi.
Sa ovim novim parobrodom »Oceanija« raspolaže sa 11 velikih plovnih jedinica, a pored toga drži stalno u najmu 4 velike plovne jedinice, tako da ukupno raspolaže sa 15 parobroda, koji imaju kapacitet od 70.000 tona nosivosti, koji su uposleni u stalnoj linijskoj službi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iako ne piše ime, radi se o brodu koji je Oceania nazvala Sušak. Izgrađen je 1927. kao Hazelwood u Velikoj Britaniji. http://www.tynebuiltships.co.uk/H-Ships ... d1927.html
O sudbini broda Sušak pročitajte u postu br.5 i br.11

Slika jednog od broda Oceanie (ne vidi se ime), u Sušačkoj luci kod iskrcavanja južnog voća, iz naše teme Stare fotografije Rijeke:

Slika

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#23  PostPostao/la Vežičanka » 10.11.2017, 17:46

Dana 9.kolovoza 1924., pri jakom nevremenu, u Mediteranu kod Alžira, parobrod Kostrena pritekao je u pomoć francuskom poštanskom avionu. Spasili su pilota, dva putnika i svu poštu.
Zapovjednika parobroda Kostrena, Josipa Kalafatovića odlikovala je vlada Francuske republike u znak zahvalnosti brončanom plaketom.
Svečana predaja odlikovanja bila je u Rijeci 17.prosinca 1925. na brodu Kostrena.

Brončana plaketa i pomorska knjižica kapetana Kalafatovića nalaze se u fundusu Povijesnog i pomorskog muzeja Hrvatskog primorja u Rijeci. (što se može vidjeti u knjižici izložbe "Po svjetskim morima" http://ppmhp.hr/dokumenti/e-books/po-sv ... morima.pdf)

Iz Novog lista 20.prosinca 1925.godine:
1925 SS Kostrena .jpg
1925 SS Kostrena .jpg (163.43 KiB) Pogledano 122 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#24  PostPostao/la Vežičanka » 30.11.2017, 18:37

Parobrod Vila

tragom kratke informacije u postu br.9
1935. potonuo je brod “Vila” a nabavljeni su brodovi “Bor” i “Vid”.

Parobrod Vila sagrađen je u škotskom brodogradilištu Greenock 1914. godine pod imenom MUNWOOD.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... el=MUNWOOD

Od prvog vlasnika kupuje ga 1914. Munson Steam Ship Line, New York., zatim je od 1917. vlasništvo Munwood Steam Ship Corp, New York.
Za vrijeme Prvog svjetskog rata unajmila ga je američka mornarica za svoje potrebe http://www.shipscribe.com/usnaux/ww1/ships/id4460.htm.

Ova fotografija umjetničke slike parobroda Munwood je iz razdoblja 1918.-1919.
USS_Munwood_(ID-4460).jpg
USS_Munwood_(ID-4460).jpg (57.15 KiB) Pogledano 91 puta

1928. godine parobrod Munwood kupuje Oceania-brodarsko akcionarsko društvo iz Sušaka i preimenuje ga u Vila.

Pučki prijatelj izvještava 28.lipnja 1928.
Pučki prijatelj 28lipanj1928.JPG
Pučki prijatelj 28lipanj1928.JPG (40.8 KiB) Pogledano 91 puta


20. veljače 1935. parobrod Vila sudario se u magli s talijanskim brodom Rodi na ušću rijeke Piave, na svom putu iz Trsta za Veneciju i Las Palmas sa teretom fosfata i pšenice. Vila je potonula odnijevši sa sobom 4 života. Preostalu posadu spasio je m/v Rodi.
Spisak brodoloma u 1935. godini https://www.revolvy.com/main/index.php? ... type=topic

MV Rodi- kolekcija slika Björn Larsson
MV Rodi from the collection of Björn Larsson.jpg
MV Rodi from the collection of Björn Larsson.jpg (83.84 KiB) Pogledano 91 puta


Vila sudar.JPG
Vila sudar.JPG (57.52 KiB) Pogledano 91 puta

iz časopisa Katolik saznajemo imena četvorice poginulih. To su Mate Dragin, Mirko Bukulin, Škifić Danilo- sva trojica iz Žmana na Dugom otoku i Toma Velić iz Ugljana.
Katolik 3.ožujak 1935 nesreća parobroda Vila-Oceania.JPG
Katolik 3.ožujak 1935 nesreća parobroda Vila-Oceania.JPG (37.42 KiB) Pogledano 91 puta

Katolik 10.03.1935 -istraga katastrofe Vile.JPG
Katolik 10.03.1935 -istraga katastrofe Vile.JPG (26.78 KiB) Pogledano 75 puta

Prema stranici Diving center Union Lido ronioci mogu posjetiti olupinu parobroda Vila.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3688
Teme: 92
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Oceania-brodarsko akcionarsko društvo Sušak

Post broj:#25  PostPostao/la Vežičanka » 3.12.2017, 23:32

Detaljnije o katastrofi parobroda Vila. (Izvor slovenska štampa toga vremena).

Parobrod Vila bio je u to vrijeme najveći parobrod Oceanije. Obavljao je promet na pruzi Jadran-Francuska-Alžir-Maroko- Kanarski otoci.
Dana 20.veljače 1935. po gustoj magli Vila je plovila prema Veneciji s teretom od 3600 tona fosfata i 300 tona žita.
Posada se sastojala od 32 člana, a zapovjedao je kapetan Josip Kalafatović (vidi post br.23).
Parobrod Vila postupao je prema ondašnjim propisima za plovidbu u magli, smanjio je maksimalno brzinu i davao propisane zvučne signale svake minute.

Do sudara s motornim brodom Rodi došlo je oko 14 sati, nekih 6 milja ispred Venecije.
Motorni brod Rodi naletio je na Vilu s takvom snagom i brzinom od 14 milja na sat da je pramcem na njenom boku napravio ogromnu rupu u blizini zapovjedničkog mosta. Motornim brodom Rodi zapovjedao je kapetan Loprieno.
U trenutku udara kapetan Kalafatović je s prvim i drugim časnikom bio na zapovjedničkom mostu, te se posljednji ukrcao u čamac za spašavanje.
Posada Vile sačuvala je prisutnost duha, spustili su čamce za spašavanje u more, a neki su skočili u more.
Četiri člana posade koji su se utopili stradali su zbog toga što su željeli spasiti dio svojih stvari. To ih je stajalo života. Dvojica od njih su već bili ukrcani u čamac za spašavanje ali su se vratili na brod, pa ih je on povukao u morske dubine. Nitko nije očekivao da će brod tako brzo potonuti.
Parobrod Vila potonuo je u roku od 10 minuta. Nesreća se desila takoreć pred kućnim pragom jer je Vila trebala iskrcati fosfat u Veneciji, zatim otploviti na Sušak te tamo preuzeti svoju redovnu prugu.

Stradali članovi posade:
-Mate Dragić Josipov rođen 1891. u Žmanu, oženjen, otac petero djece, ložač
-Mirko Bukulin Antin, rođen 1907. u Žmanu, neoženjen, ložač
-Danilo Rasić, rođen 1907., u Žmanu, neoženjen, ložač
-Toma Nikolin Belić, rođen 1895., na Ugljanu, oženjen otac dvoje djece, ugljenar

MV Rodi preuzeo je spašene pomorce i prevezao ih u Trst. Pred Trstom je zapao u gustu maglu pa se putovanje oduljilo.
Planiralo se da društvo Tripković iz Trsta minira potopljeni parobrod, jer je prema jednom izvoru navodno iz mora virio dio jarbola i dimnjaka. Što je točno izvedeno nisam pronašla.
Šteta je za Oceaniu iznosila 10 milijuna dinara. MV Rodi je proglašen krivim za sudar.

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju