PAROBROD VLADIMIRParobrod
Vladimir izgrađen je 1894. godine u brodogradilištu Grangemouth Dockyard Company, Grangemouth u Škotskoj. Prvo ime mu je bilo
Westfalen, a prvi vlasnik Rabien & Stadtlander, Geestemunde, u Njemačkoj.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... =WESTFALEN1898. prodan je njemačkoj kompaniji Neptun Line - Dampfschiffahrts Gesellschaft Neptun, Bremen.
Brod mijenja ime u
Nestor.
23.12.1909.
Nestor je potonuo kod Oporta. Kasnije podignut iz mora i bilo je predviđeno da se proda za staro željezo. Međutim brod je bio dovoljno kvalitetan pa je popravljen i prodan.
fotografija parobroda Vadimir sa stranice Naša Lika:

- parobrod Vladimir.jpg (117.42 KiB) Pogledano 2950 puta
1910 prodat je firmi E. Ghisler iz Genove.
1912. kupuje ga
Vladimir Olivieri iz Senja. Brod dobiva ime
Vladimir.
Vladimir Olivieri (Senj, 12.02.1865.-Senj 16.10.1945.) gospodarstvenik, izvoznik drva. Zastupnik u Hrvatskom saboru prije Prvog svj. rata. Poslije Prvog svj. rata više je godina je bio načelnik Senja. Potpredsjednik Komorskog ureda Zagrebačke komore u Senju, stalni dopisnik “Novog lista”.
Vladimir Olivieri-slika iz znanstvenog članka "Senjska Trgovačko-obrtnička komora"-Mira Kolar, 2002.:

- Senjska Trgovačko-obrtnička komora-Mira Kolar, 2002.JPG (61.88 KiB) Pogledano 2950 puta
1919. parobrod ulazi u sastav društva
Oceanije koja ima privremeno sjedište u Trstu do kraja 1923., a od tada u Sušaku. U sastavu
Oceanije parobrod je do 1927. kad je prodan u Split.
Brod je potonuo 31.03.1933. godine kod obaleTunisa.
Dimenzije parobroda bile su: dužina 69,33 m; širina 9,96 m i visina 4,1 m.
Tonaža – bruto 1096 i netto 682 (pom. godišnjak 1927.)
Parobrod je prevozio robu po Sredozemlju – Grčka, Smirna (Izmir u Turskoj), Italija, sjeverna Afrika. Česti teret bio mu je cement iz Vranjice i drvo.
U listopadu 1925. s teretom od 80 vagona cementa parobrod
Vladimir udario je u mračnoj noći u greben Mala Galiera blizu Splita i znatno se oštetio. Pritom nitko nije stradao. Zapovjednik broda tada je bio
Herman Pjerotić. Teret je prebačen na parobrod Morava.
Parobrod je već počeo popravak u brodogradilištu u Splitu u doku, ali je odlučeno da se to ipak obavi u Puli.
Na putu iz Splita u Pulu na popravak doživio je drugu nezgodu. Na otvorenom moru blizu luke Ploče pukla mu je osovina propelera. U luku Split doteglio ga je talijanski parobrod Crysulla. Vladimir je ipak popravljen u Puli.
1927. godine
Vladimir prevozi iz splitske luke raznu stoku za Maltu.
Iste godine brod je prodan parobrodarskom društvu Zora S.N. Co. u vlasništvu kapetana Danka Vezića i kapetana Nikole Juričevića iz Splita. Od 1932. luka pripadnosti je Sušak, sa istim vlasnicima.
Parobrod je obavljao pruge slobodne plovidbe. U listopadu 1932. brod prevozi 1700 tona boksita za Veneciju.
Parobrod
Vladimir potonuo je 31. ožujka 1933. godine između Tunisa i Sicilije. Posada je brojala 14 članova, a zapovjednik je bio suvlasnik kapetan
Nikola Juričević. Na brodu je bio teret drva koji su ukrcali u Gružu i teret cementa.
U noći 31. ožujka 1933. u strojarnicu je iznenada počela prodirati voda. Posada je nastojala pumpama isisati vodu ali je voda prodirala sve više. Zapovjednik je okrenuo brod prema kopnu u namjeri da ga nasuče. Međutim bili su oko 20 milja od obale a sisaljke nisu uspjevale nadmašiti količinu nadolazeće vode. Bili su prisiljeni napustiti brod u čamcima za spasavanje. Parobrod
Vladimir je nakon toga ubrzo potonuo između otoka Galite i luke Tabarka kod obale Tunisa.
gdje je potonuo parobrod Vladimir:

- gdje je potonuo.JPG (75.47 KiB) Pogledano 2950 puta
Posada je iz čamaca davala znakove svjetiljkama. Nakon oko 4 sata znakove je ugledao engleski parobrod
Comanchee, koji je preuzeo brodolomce i iskrcao ih u Bizerti (Tunis).
Posada potonulog broda otputovala je preko Marseja u Trst gdje su dali izjavu generalnom konzulu. Kapetan Nikola Juričević imao je samo riječi hvale o zapovjedniku i posadi parobroda Comanchee koji ih je spasio, o engleskom konzulu u Bizerti i francuskoj vlasti u Tunisu.
Iz Trsta brodolomci su otputovali svojim kućama.