Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#31  PostPostao/la Vežičanka » 11.6.2019, 14:59

Hvala čitatelju iz Herceg Novog na fotografiji!

To je parobrod Adria, izgrađen je u brodogradilištu Blackwood & Gordon, Port Glasgow 1880. godine.
Prvi vlasnik bio je William Burrell & Son, Glasgow. (O vezama firme Burrell & Son i brodarske kompanije Adria čitajte u postu br. 13, str. 1)
Od 1883. je u vlasništvu kompanije Adria. Nakon WWI, kompanija Adria prelazi pod talijansku zastavu zajedno sa svim brodovima koji nisu stradali u ratu.
U vlasništvu sada talijanske kompanije Adria, parobrod mijenja 1920. ime u Galvani. Izrezan je za staro željezo 1923. godine.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... el=ADRIA#v

Iz pomorskog godišnjaka 1891. godine
parobrod Adria .jpg
parobrod Adria .jpg (124.64 KiB) Pogledano 3973 puta


1893. parobrod Adria je plovio na liniji Rijeka -Marsej s ticanjem luka Trst, Bari, Catania, Mesina, Napulj, Genova, Nica
Adria kretanje brodova 1893.JPG
Adria kretanje brodova 1893.JPG (134.42 KiB) Pogledano 3973 puta


Neke linije kompanije Adria po Sredozemlju 1900. godine. Vidi se da je parobrod Adria tada plovio na liniji Rijeka- Sicilija- Marsej i obratno.
linije po Sredozemlju 1900.JPG
linije po Sredozemlju 1900.JPG (75.74 KiB) Pogledano 3973 puta

1914. i 1915. godine zapovjednik parobroda Adria bio je kapetan Petar Bašić iz Kostrene, Svete Lucije. Kapetan Bašić je nakon toga zapovijedao parobrodom Arpad istog društva do 1919. godine.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#32  PostPostao/la Vežičanka » 18.6.2019, 16:42

Iz knjige "Poškropljeni z moren" (autor Radojica F. Barbalić) o kapetanu Arturu Rukavini (bio je zapovjednik parobroda Buda- vidi post br. 17):

RUKAVINA ARTUR (Trst 17. VII 1868. - 1.I 1961. u Sušaku). Završio je riječku nautiku kao odličan đak. Plovi kao kormilar na barku "Zia Catterina". Ispit za poručnika položio je 1887., a za kapetana 1890. godine. Iste godine kratko vrijeme zapovjednik je brigantina "Sagittario". Nakon toga stupa u službu društva "Adria". Već 1894. godine postaje zapovjednik.
Godine 1907. napušta navigaciju zbog bolesti oka i postaje nautički inspektor društva. Nakon rata (WWI - op. Vežičanka) inspektor je brodarskog društva "Vesna" i Topić. Bio je kompenzator busola. Objavio je nekoliko stručnih radova. Surađivao je stručnim i staleškim člancima u časopisu "Jugoslavenski pomorac". Suradnik pomorske enciklopedije.

1887. god. Artur Rukavina položio je ispit za časnika trgovačke mornarice:

L'Indipendente 05.06.1887.JPG
L'Indipendente 05.06.1887.JPG (57 KiB) Pogledano 3910 puta

fotografija je iz zbirke Austrijske narodne biblioteke, slikano u Neumu u ožujku 1916. godine. U opisu fotografije stoji da je jedan od trojice inspektor Rukavina, a prema slici u postu br. 17, Rukavina je onaj u sredini.
Rukavina inspektor Adrie-.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Njegov sin je riječki liječnik Valter Rukavina, a supruga Gisele Rukavina, rođena Schubert.
Krajem 19. stoljeća zapovijedao je i drugim parobrodima društva Adria (parobrod Buda je već spomenut) - Tibor, Zrinyi, Szent Laszlo, Matlekovits.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#33  PostPostao/la Vežičanka » 20.9.2019, 18:03

Fotografije su sa Skyscrapercity, tema Mali Lošinj, postao apsyrt. Parobrod koji se vidi nasukan na slikama je Andrassy. O tom nasukavanju pisali smo na prethodnoj stranici, post br. 28

Andrassi -Skyscrapercity tema Mali lošinj old phptos- apsyrt.jpg
Andrassi -Skyscrapercity tema Mali lošinj old phptos- apsyrt.jpg (77.58 KiB) Pogledano 3849 puta

Andrassi -Skyscrapercity tema Mali lošinj old phptos- apsyrt-1.jpg
Andrassi -Skyscrapercity tema Mali lošinj old phptos- apsyrt-1.jpg (60.67 KiB) Pogledano 3849 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#34  PostPostao/la Vežičanka » 8.10.2019, 12:35

Početkom 1919. godine francuska vlada zaplijenila je brodove Stefania i Nagy Lajos u španjolskoj luci Vigo.

Zapovjednik francuske pomorske misije penje se na parobrod Stefania (ime broda je ispod slike pogrešno napisano) u luci Vigo:
Stefania zaplijenjena u luci Vigo.jpg
Stefania zaplijenjena u luci Vigo.jpg (231.13 KiB) Pogledano 3765 puta

Slika lijevo- francuski remorker "Hipopotamo" uz bok parobroda "Nagy Lajos" za vrijeme procedure zapljene. Slika desno- grupa francuskih mornara i španjolskih novinara na parobrodu "Nagy Lajos" nakon izvršene zapljene:
Nagy Lajos zaplijenjen u luci Vigo.jpg
Nagy Lajos zaplijenjen u luci Vigo.jpg (216.42 KiB) Pogledano 3765 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#35  PostPostao/la Vežičanka » 12.12.2019, 18:13

Parobrod Szent Laszlo izgrađen je 1892. godine u brodogradilištu Tyne Iron Shipbuilding Co & Wigham Richardson & Co u Engleskoj za Parobrodarsko društvo Adria iz Rijeke. http://www.tynebuiltships.co.uk/S-Ships ... o1892.html

Kada je nakon WWI društvo Adria pripalo talijanskoj državi, pod talijansku zastavu su prešli svi njeni postojeći brodovi, pa tako i Szent Laszlo. Brodu mijenjaju ime u Donizetti (1922. godine).
Izrezan je za staro željezo 1928. godine.

Fotografija je iz privatnog albuma familije Vranyczany (Vranjican). Fotograf je Giorgio Vranyczany. Taj album je iz Državnog arhiva Rijeke digitalizirao Ozren u našu temu "Stare fotograije"

Parobrod Szent Laszlo u Rijeci 1901. godine
Szent Laszlo 1901.jpg
Szent Laszlo 1901.jpg (85.54 KiB) Pogledano 3013 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4535
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Adria parobrodarsko društvo (1882.)

Post broj:#36  PostPostao/la Vežičanka » 20.7.2020, 19:06

Parobrod Kalman Kiraly

Parobrod Kalman Kiraly izgrađen je 1893. godine u brodogradilištu Wigham Richardson & Co, Low Walker u Engleskoj za parobrodarsko društvo Adria.
Dimenzije su bile 86,83 x 11,29 x 7 metara.
Tonaža 2224 BT i 1386 NT, znak raspoznavanja JLBD.
Brodski stroj trostruke ekspanzije konstruiran je u istom brodogradilištu.
http://www.tynebuiltships.co.uk/K-Ships ... y1893.html

Brod je porinut 15.06.1893.

Marine Engineer porinut 15.06.1893.JPG
Marine Engineer porinut 15.06.1893.JPG (65.41 KiB) Pogledano 634 puta

Probna vožnja izvršena je 12.08.1893.

Marine Engineer probna vožnja 12.08.1893.JPG
Marine Engineer probna vožnja 12.08.1893.JPG (112.05 KiB) Pogledano 634 puta

parobrod Kalman Kiraly u Rijeci:
parobrod Kalman Kiraly u Rijeci.jpg
parobrod Kalman Kiraly u Rijeci.jpg (145.47 KiB) Pogledano 634 puta

Brod je najčešće plovio iz Rijeke i Trsta za Veliku Britaniju i Nizozemsku. Iz Engleske je u luke Sredozemlja dovozio ugljen.
Često je plovio u Brazil, u luke Santos i Rio de Janeiro, odakle je u Europu dovozio teret kave. Na primjer 30. rujna 1896. ukrcao je u Riu 8387 vreća kave za Trst i Rijeku i 300 vreća za Odesu.
U luci Victoria (danas Vitoria) ukrcao je 2000 vreća kave mjeseca listopada 1899.
U srpnju 1903. krca u Santosu 8182 vreće kave za Trst. Kavu prevozi iz Brazila i 1910.

Za vrijeme Prvog svj. rata služio je kao transportni brod do albanskih luka za austro-ugarsku mornaricu.

Neki od zapovjednika bili su kapetani Rukavina, Merlato, Švrljuga, Tijanić.

Nakon Drugog. svj. rata brodovi kompanije Adria potpali su pod talijansku zastavu, pa tako i Kalman Kiraly kome mijenjaju ime u Alfieri.
Brod je izrezan za staro željezo 1935. u Savoni.

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost