Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#1  PostPostao/la Vežičanka » 9.9.2018, 12:13

Za ovu sam temu zamislila da bude o brodovima kompanije Österreichischer Lloyd (kasnije Lloyd Triestino) za koje imamo slikovni ili pismeni dokaz da su bili na Kvarneru.
O tom brodarskom društvu je napisano zaista mnogo pa da ne ponavljamo tuđi materijal, a imamo nešto slika po drugim temama pa je šteta da se izgube u mnoštvu, kao npr. u starim slikama.

O kompaniji:
Austrijski Lloyd bilo je najveće Austro - ugarsko brodarsko društvo, koje je osnovano 1833. godine. Sjedište mu je bilo u Trstu.
Nakon Prvog svjetskog rata kompanija je postala talijanska, također sa sjedištem u Trstu, te mijenja ime u Lloyd Triestino.
Kompaniju je 1833. godine osnovalo 19 osiguravajućih društava, banaka i veći broj privatnih dioničara, među kojima je bio austrijski političar Karl Ludwig von Bruck.
U početku je kompanija imala svrhu razmjene informacija o pomorskom prometu i tržištu po uzoru na londonski Lloyd. Ubrzo nakon toga dobiva traženu privilegiju za plovidbu parobrodima na istok.
1836. osnovano je unutar kompanije parobrodarsko društvo koje je odlučilo izgaditi 6 parobroda. Zbog toga se 1836. uzima kao stvarna godina osnutka parobrodarskog društva Austrijski Lloyd.

Zastava i dimnjak
Austrijski Lloyd zastava i dimnjak.jpg
Austrijski Lloyd zastava i dimnjak.jpg (53.65 KiB) Pogledano 4539 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#2  PostPostao/la Vežičanka » 9.9.2018, 12:20

Iz teme Stare fotografije Rijeke

KarloOP:
To je "HELOUAN", veliki putnicki brod Austrijskog LLoyda; ovdje vec pod istim imenom u vlasnistvu Lloyd Triestino. (Brod blizanac WIEN).

Helouan 1911 1919 transferred to Lloyd Triestino, Trieste. 7,367 grt
Helouan 1912 1919 transferred from Lloyd Austriaco, 1937 burned and sank at Naples.

Familija Amrožić 1934. na riva v Reke....jpg
Familija Amrožić 1934. na riva v Reke....jpg (55.31 KiB) Pogledano 4538 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#3  PostPostao/la Vežičanka » 10.9.2018, 10:14

Parobrod Elektra

Parobrod Elektra izgrađen je u brodogradilištu u Trstu 1884. godine za kompaniju Austrijski Lloyd. Izrezan je za staro željezo 1923. godine

Iz naše teme Rijeka i naš kraj u Prvom svjetskom ratu
Parobrodom Elektra dovezeni su u Rijeku prvi ranjenici početkom rujna 1914. Bilo je predviđeno da brod pristane u Petrolejskoj luci, ali po slici vidim da je u riječkoj luci. Za bolnicu su uređeni hotel Emigranti i Sušačka gimnazija.

Slika

Slika

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#4  PostPostao/la Vežičanka » 10.9.2018, 11:11

O dva nesretna događaju u životu parobroda Elektra

Prvi se zbio 2. ožujka 1894. godine kad su se kod najjužnije točke Istre (Premantura, rt Kamenjak), sudarila dva parobroda Austrijskog Lloyda - parobrod Elektra i parobrod Orion.
Elektra je plovila za Rijeku, odatle je trebala nastaviti za Aleksandriju. Orion se vraćao iz Rijeke, na povratku iz Brazila.
Zapovjednik Elektre je bio kapetan G. Bojanović, a zapovjednik Oriona kapetan V. Suzanić. Elektra se nasukala, ali je otegljena i popravljena u vojnom arsenalu u Puli, a također i Orion.
Nekoliko je članova posade bilo ranjeno, a jedan je poginuo. (U njemačkim novinama odakle je slika, spominju se dva smrtna slučaja.)
Poginuo je Staničić Mihael, ugljenar kome su bile odsječene obje noge, pa je kasnije preminuo. Druga teško ranjena osoba je Fragolin za koga je obaviješteno da se oporavlja. (prema novinama L'Eco di Pola od 3.i 10.ožujka1894.)

Elektra nakon sudara 1894.jpg
Elektra nakon sudara 1894.jpg (256.5 KiB) Pogledano 4502 puta

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Druga tragedija desila se 18. ožujka 1916. kada je brod služio kao brod bolnica za austrougarske vojnike.
Odmah na početku WWI, 1914.god., više Lloydovih brodova bilo je pretvoreno u brodove-bolnice. To su tada bili brodovi "Africa", "Enterpe", "Elektra", "Metcovich", "Tirol", "Helouan" i "Wien" (prema novinama Novosti od 31.kolovoza 1914.)

Svi ti parobrodi obojeni su bijelom bojom, a rub crvenom kao što je to onda propisivala ženevska konvencija za brodove Crvenog križa. Dimnjaci su obojani žutom a na njima su po 4 crvena križa. U unutrašnjosti broda uređene su bile odaje za ranjenike, kuhinja je povećana i uređena je ljekarna. (prema novinama Obzor od 25. kolovoza 1914.)

Parobrod Elektra pogođen je torpedom 18.ožujka 1916., međutim nije potopljen jer je brod plovio do 1923. kad je izrezan. Novinar piše da na sreću nema žrtava a jedan se mornar utopio i dvije su medicinske sestre teško ranjene :!: :?: Istina je da je moglo biti mnogo gore, ne saznajemo je li bilo na brodu ranjenika i koliko
Hrvatski list 19.i 20. ožujka1916.JPG
Hrvatski list 19.i 20. ožujka1916.JPG (96.57 KiB) Pogledano 4503 puta

torpedirana Elektra:
Elektra pogodak torpeda 1916 .jpg
Elektra pogodak torpeda 1916 .jpg (308.81 KiB) Pogledano 4499 puta

Avatar korisnika
KarloOP
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 498
Teme: 2
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#5  PostPostao/la KarloOP » 10.9.2018, 19:53

Ovdje nam malo valja dodati poneku informaciju: Koristim se podacima sa stranice Paluba, a pritom ne mogu biti "optuzen" za plagijat.. :lol:

"18.3.1916. A-U podmornica SMU-6 (kapetan Falkausen) potapa francuski razarac RENAUDIN kod rta Laghi [Sqepi i Selitis, Albanija], i pritom strada 47 clanova posade.

Istog dana francuska podmornica AMPÉRE (komandant Dévin) /po austrijskom povjesnicaru Siecheu/ upucuje dva torpeda na A-U bolnicki brod I --raniji Lloydov parobrod ELEKTRA-- kod rta Ploca i pritom stradaju dva clana osoblja. Osteceni bolnicki brod biva nasukan u zaljevu Borovica." Prijevod s engleskog iz rada spomenutog povjesnicara.

Po informaciji francuskog komandanta sumnjao je da brod prevozi municiju. Isti je navod slabo odrziv buduci je trebao brod zaustaviti i drzati se procedure pregleda broda.
Mozda je cuo za slucaj razaraca Renaudin pa se zalio osvetiti. Ili nesto trece....

-----

Ali uskoro stize kazna kapetana Devina.
Valja dodati da je komandant Amperea, Henri Devin onaj isti koji je kasnije komandirao podmornicom Foucault - to je vjerojatno prvi slucaj da su hidroavioni (15.9.1916.) L.132 (Konjovics, Sewera) i L.135 (Zelezny, Klimburg) potopili podmornicu.

Medjutim, ubrzo su se ta dva hidroaviona iz baze u Kotoru spustili na more i spasili prezivjele clanove posade podmornice. Dimitrije Konjovic je za taj cin dobio orden francuske Legije casti u svojim poznim godinama. Veliki gospodin i casnik! Devin i posada oslobodjeni su iz zarobljenistva svrsetkom 1918.

Zanimljivo da u njegovoj biografije nista ne pise o torpediranju bolnickog broda. Valjda ih bilo sramota.

Do totalnog (njemackog) podmornickog rata koji je poceo 1917.g., sve su njemacke podmornice (i u Jadranu i Mediteranu) zaustavljale neprijateljske ili neutralne teretnjake, pregledali papire i teret, te ukoliko je brod prevozio nedozvoljeni teret (u slucaju neutralnih) bio je potopljen. Za neprijateljske bez pregleda dokumeneta/tereta.

Medjutim. sto je vazno do te 1917. godine, posadama je dano vrijeme da se spasi u camcima, a kapetan je uziman zarobljenikom.
Kada je poceo neograniceni podmornicki rat, zaboravilo se na taj postupak.

Evo i prikaza tog dogadjaja s potapanjem podmornice (slikar dodaje slovo M nakon L135, kojega ustvari nije bilo, ali nema veze, stjece se dojam)
L135graphik.jpg
L135graphik.jpg (89.14 KiB) Pogledano 4486 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#6  PostPostao/la Vežičanka » 11.9.2018, 10:49

KarloOP napisao:Do totalnog (njemackog) podmornickog rata koji je poceo 1917.g., sve su njemacke podmornice (i u Jadranu i Mediteranu) zaustavljale neprijateljske ili neutralne teretnjake, pregledali papire i teret, te ukoliko je brod prevozio nedozvoljeni teret (u slucaju neutralnih) bio je potopljen. Za neprijateljske bez pregleda dokumeneta/tereta.

Medjutim. sto je vazno do te 1917. godine, posadama je dano vrijeme da se spasi u camcima, a kapetan je uziman zarobljenikom.
Kada je poceo neograniceni podmornicki rat, zaboravilo se na taj postupak.

U početku vitezovi a kasnije vukovi. Iako je za mene svaki rat sam po sebi prljav, krvav i ružan.
Na početku WWI Englezi su parobrod Bathori od Adrije poslali na dno mora na taj način da su prvo prekrcali posadu na svoju krstaricu. Nije toga bilo poslije.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parobrod Africa 1907. u Rijeci, sa stranice Stare fotografije Rijeke, post br. 971, fotografija je sa stranice Fortepan:

KarloOP:
U luci je veliki brod "Africa" Austrijskog Lloyda.

1907-parobrod Africa..jpg
1907-parobrod Africa..jpg (107.69 KiB) Pogledano 4470 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#7  PostPostao/la Vežičanka » 12.9.2018, 11:12

Parobrodi Sultan i Verbano u riječkoj luci.
Godina? Prema izgrađenim dvijema zgradama koje se vide i izgrađenom lukobranu Marije Terezije i uzimajući u obzir do kada su parobrodi plovili, trebalo bi odrediti približno. Ja bih ovako na brzinu rekla 1880-e.

Parobrod Sultan je izgrađen u Njemačkoj 1864. Plovio je do 1910., ali od 1891. pod drugim imenima i vlasnicima.
Parobrod Verbano izgrađen je u Trstu 1865. Plovio je do 1888. Kompanija je imala dva parobroda imena Verbano. Stariji je sagrađen 1853., a plovio je do 1865.
http://www.theshipslist.com/ships/lines/lloydaust.shtml

S naše teme Stare fotografije Rijeke str. 35, post br. 516
postao Papalina 27.11. 2014.:

Sultan i Verbano u Rijeci.jpg
Sultan i Verbano u Rijeci.jpg (428.1 KiB) Pogledano 4444 puta

Sultan tablica.jpg
Sultan tablica.jpg (109.6 KiB) Pogledano 4444 puta

U istoj temi (Adamić str. 4, post br. 57) imamo fotografiju po kojoj je nastao gornji crtež
Sultan i Verbano u riječkoj luci .jpeg
Sultan i Verbano u riječkoj luci .jpeg (362.17 KiB) Pogledano 4444 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#8  PostPostao/la Vežičanka » 13.9.2018, 12:59

Parobrod Medea izgrađen je u brodogradilištu u Trstu 1879. godine. Izrezan je 1908.

Iz naše teme Stare fotografije Rijeke, post 1170 str 78 -
1897. god. u Rijeci - Mađarski konji stigli su željezničkim vagonima u Rijeku, a dalje se prevoze za Grčku parobrodom Medea Austrijskog Lloyda.

parobrod Medea-1897.jpg
parobrod Medea-1897.jpg (205.33 KiB) Pogledano 4416 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#9  PostPostao/la Vežičanka » 17.9.2018, 19:32

PAROBROD CLEOPATRA

Putnički parobrod Cleopatra izgrađen je u škotskom brodogradilištu Caird & Company, Greenock 1895. godine.
Brod je izrezan za staro željezo 1928. godine.
http://www.clydeships.co.uk/view.php?ref=3949#v

o porinuću Lloydovog parobroda Cleopatra 13.03.1895.- kuma brodu bila je gospođa Von Kodolitch, supruga tehničkog direktora Austrijskog Lloyda
Cleopatra porinuće 1895.JPG
Cleopatra porinuće 1895.JPG (55.97 KiB) Pogledano 4397 puta

probna vožnja 20.05.1895.
lipanj 1895-probna vožnja parobroda Cleopatra.jpg
lipanj 1895-probna vožnja parobroda Cleopatra.jpg (94.94 KiB) Pogledano 4397 puta

Parobrod Cleopatra najčešće je plovio na liniji za Alexandriju u Egiptu.
Na tom putu pristajao je u Rodosu, Latakiji, Alexandretti (danas Iskenderun-Turska), Haifi... (prema pismima i dnevnicima Gertrude Bell koja je putovala Cleopatrom 1902.)
Parobrodom Cleopatra putovao je njemački paleontolog Ernst Stromer na ekspediciju u Egipat u studenom 1910 . (U mnogim biografijama Ernsta Stromera za Cleopatru se pogrešno piše da je parobrod Norddeutscher Lloyda. Sjevernonjemački Lloyd nije nikada imao parobrod tog imena)

slike s naše teme Stare fotografije Rijeke post 1165 str 78-parobrod Cleopatra u Rijeci:
SS Cleopatra u Rijeci.jpg

SS Cleopatra u Rijeci-1.jpg


Mislila sam da je krijumčarenje droge malo „noviji izum", ali eto, bilo je toga i 1912. i 1913. Ujedno vidimo da je parobrod plovio tih godina do Indije.
Straits Times 1912  i 1913.jpg
Straits Times 1912 i 1913.jpg (31.03 KiB) Pogledano 4397 puta


Za vrijeme Prvog svjetskog rata brod je služio za smještaj posada njemačkih podmornica u Kotoru.

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#10  PostPostao/la Vežičanka » 17.6.2019, 16:13

Parobrod Bucovina počeo se graditi u tršćanskom Arsenalu 1901. godine, dovršen 1902. Izrezan je za staro željezo 1931. godine.

Podaci o brodu mogu se vidjeti u tablici iz 1903. godine (dio tablice)

Flota Austrijski Lloyd 1903 -Bucovina.jpg
Flota Austrijski Lloyd 1903 -Bucovina.jpg (213.16 KiB) Pogledano 3871 puta


Parobrod Bucovina u Lošinju 1902. godine:

Bucovina u Lošinju 1902.jpg
Bucovina u Lošinju 1902.jpg (208.41 KiB) Pogledano 3871 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#11  PostPostao/la Vežičanka » 7.8.2019, 00:07

Parobrod Albanien izgrađen 1910. godine u brodogradilištu San Rocco u Muggii. Potonuo je u Kvarneriću 1916. godine pogođen torpedom. https://www.diving-shark.hr/ponuda/olupina-albanien/

Parobrod Albanien u Zadru:

parobrod Albanien.jpg
parobrod Albanien.jpg (222.11 KiB) Pogledano 3804 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#12  PostPostao/la Vežičanka » 26.4.2020, 14:56

Razglednica mađarskog muzeja - brodovi Thalia i Trieste u riječkoj luci početkom 20. stoljeća.

Thalia je izgrađena 1886. u Škotskoj. http://www.clydeships.co.uk/view.php?of ... sel=THALIA . Godine 1907. preuređena je u putnički parobrod.
Izrezana je 1926.
Trieste je izgrađen 1897. u brodogradilištu u Trstu. Izrezan je 1926.

Thalia i Trieste 1903.jpg

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4502
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Austrijski Lloyd- Tršćanski Lloyd-brodovi na Kvarneru

Post broj:#13  PostPostao/la Vežičanka » 18.8.2020, 23:07

Parobrod Aretusa

Nemam dokaza o tome je li je parobrod Aretusa ikad dolazio u Rijeku. Može biti da je u Rijeci ponekad iskrcavao dio kolonijalne robe koje je prevozio iz dalekog istoka za Trst, a koje je imućno stanovništvo 19. stoljeća toliko voljelo, a vjerojatno je tu ukrcavao papir za daleki istok.

Parobrod je izgrađen 1870. godine u brodogradilištu C. & W. Earle, Hull u Engleskoj. Prvo mu je ime bilo Sulina, a prvi vlasnik John Francis Norwood iz Hulla.

1872. godine brod je kupio Austrijski Lloyd i preimenovao ga u Aretusa.
Parobrod je stradao 15.01.1879. u Crvenom moru kod luke Jeddah.
http://shippingandshipbuilding.uk/view. ... sel=SULINA

S obzirom da je brod plovio samo 9 godina, od toga 7 godina za Austrijski Lloyd, malo je vijesti o njemu. Sliku nisam vidjela nijednu osim zavjetne slike prikazane dolje.

Parobrod je vozio za daleki istok, sve do Bombaja u Indiji i Yokohame u Japanu. S tog putovanja dovozio je kože, čaj, kavu, pamuk, fino posuđe, čak i bisere.
U arapske i dalekoistočne luke izvozio je iz Austrougarske razne industrijske proizvode, brašno, papir (papir najvjerojatnije iz riječke tvornice papira), ocat, vino, pivo, bakar, drvo.
1874. brod je na liniji između Cardiffa i Sredozemlja prevozeći ugljen. Te godine okićen zastavama sudjeluje u svečanoj proslavi otvaranja novog južnog dijela luke Cardiff.

Zapovjednici su bili uglavnom bokeljski kapetani, neki, a možda i svi nastanjeni u Trstu. To su bili redom kapetani Pavlović, Kristofor Luković, Milatović (koji je zapovijedao i na zadnjem putovanju).
1875. zapovjednik je P. Tagliani, 1874. godine kapetan Martinolić.

Parobrod je 15. siječnja 1879. u Crvenom moru blizu luke Jeddah, naletio na podvodni greben, koji nije bio označen na karti i nasukao se. Teret se sastojao od žita, a zapovjednik je bio kapetan Milatović. Sva se posada uspjela spasiti.
Brod i teret procijenjeni su na 169 000 forinta. Spašen je samo dio tereta žita, dok je trup izvučen iz mora i prodan na javnoj dražbi u ožujku 1879.

Slika je iz knjige "Slike italijanskih marinista na području Boke Kotorske" Zajednica Italijana Crne Gore, Pomorski muzej Crne Gore Kotor, autorica Radojka Abramović
SS Aretusa - .JPG
SS Aretusa - .JPG (119.12 KiB) Pogledano 437 puta

tekst iz knjige:
10. Brodolom parobroda „Aretuzo“
Autor: Vinčenco Luco
Tehnika: akvarel i tuš na papiru, 65,5 x 45,5 cm
IB 37
Signatura: dolje, desno, Vincenzo Luzzo fece in Venezia
Legenda: Il naufragio del Pfo Aretuso.
Na slici je prikazano potapanje parobroda „Aretuzo“. Prikazan je veliki parobrod, koji lagano tone po sredini otvorene pučine. Krma je već potopljena pod gustim morem, tako da je vidljiv samo zadnji jarbol potopljen do polovine u more. Po sredini viri iz mora, reklo bi se, samo crni komadić dimnjaka. Brod tone krmenim dijelom, tako da je pramac nešto uzdignutiji i vidljivo je crveno dno trupa broda, prednji jarbol i natpis sa imenom parobroda na pramcu. Desno, sa pet pjelega posada broda napušta parobrod koji tone. Iako je situacija potresna, na slici visokog likovnog kvaliteta nema dramatičnosti, već neke tragične tišine, koja kao da je pokrila ukupnu atmosferu na slici. Trup broda crne boje znalački je naslikan, kao i vitki zagasitožuti jarboli sa crnim prečkama i konopima. More je blago namreškano, svijetloplavih tonova sa blagim prelazima horizontalnih presjeka. Pjelezi na kojima posada napušta brod vrlo su živopisno naslikani sa po dva jedra zagasite bijele boje, od kojih je prvi spuštenih jedara. Krcati su posadom, koja, pomiješanih osjećanja, sa tugom i srećom, zbog spasavanja, napušta brod koji tone. Nebo je svijetlih, zelenih i bež tonova, tako da bi se reklo da je naslikano neposredno poslije velike oluje. Slika, visokog likovnog kvaliteta, jedna je od rijetkih nama poznatih prikaza potapanja broda koji je načinila slikarska porodica Luco.


  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Pomorstvo

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju