Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Bark Tri sina (1875)

Jedrenjaci Rijeke i Kvarnera
Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4494
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Bark Tri sina (1875)

Post broj:#1  PostPostao/la Vežičanka » 30.7.2016, 10:38

Jedrenjak "Tri sina" , brodovlasnik Vjenceslav Turković

godina 1870. je pogreška, jedrenjak je izgrađen 1875.
jedrenjak Tri sina.jpg
jedrenjak Tri sina.jpg (66.33 KiB) Pogledano 5640 puta


Iz novina Primorac od 19.06.1875. - porinuće je bilo 16. lipnja 1875. u Kraljevici:
Primorac 19.06.1875-Tri sina.JPG
Primorac 19.06.1875-Tri sina.JPG (206.31 KiB) Pogledano 1128 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4494
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Bark Tri sina (1875)

Post broj:#2  PostPostao/la Vežičanka » 4.4.2020, 18:00

U knjizi “Onput kad smo partili” je veći članak o barku Tri sina, a ovo je dodatak s mojim istraživanjima:

Jedrenjak "Tri sina" u Australiji i Novom Zelandu


Uvijek me ponovno zadivljuje činjenica da su naši jedrenjaci u 19. stoljeću smjelo prelazili oceane, bez motora, satelita, radara i svega onoga što danas olakšava plovidbu.

bark Tri sina.jpg
bark Tri sina.jpg (66.09 KiB) Pogledano 1024 puta

Većinu godine 1882. jedrenjak Tri sina proveo je u vodama Australije i Novog Zelanda.
Iz New Yorka je krenuo 8. prosinca 1881. Ekvator su prešli 06. siječnja 1882., Rt dobre nade 8. veljače. Do Tasmanije su stigli 14. ožujka, do otočja Snares 20. ožujka. Pet dana kasnije uplovili su u luku Wellington na Novom Zelandu. Uglavnom su imali povoljno vrijeme tijekom puta, osim jakog sjeveroistočnog i jugoistočnog vjetra šest dana nakon početka putovanja i jačeg sjeveroistočnog vjetra kod južnih obala Australije.
Zapovjednik je bio kapetan Crnković. Agent broda bio je W. & G. Turnbull & Co.

U Novom Zelandu je dezertirao jedan član posade. Nažalost, bio je uhvaćen, stavljen u zatvor, da bi ga prisilno ukrcali natrag na brod prilikom odlaska jedrenjaka.
U to doba takvi su zakoni vladali svuda, osim u Sjedinjenim američkim državama.
U Americi su i tada smatrali da je čovjek slobodan da radi gdje hoće i nitko ga ne može prisiliti da ostane na brodu protiv njegove volje.

Zanimljiv je teret koji je iz New Yorka dovezao bark Tri sina u Novi Zeland – bila je to željezarija – pile, čekići, lopate, grablje, otvarači konzervi, svrdla, bušilice, sjekire, razni alat, čavli i slično.
Teret se još sastojao od kerozina i terpentina, jestivog ulja, jastoga, meda, oštriga, kobasica, sušenih jabuka, grožđica, duhana, gumenih čizama, daski za pranje robe….
Našao se tu čak i jedan klavir.
Stiglo je i 10 knjiga za čitaonicu za pomorce.

Bark Tri sina koji se neko vrijeme zadržao u vodama Novog Zelanda i Australije prevozi robu između njihovih luka.
Iz Novog Zelanda u Australiju dovozi krumpir, mekinje, pljevu, sir, maslac. Iz Australije za Novi Zeland prevozi ugljen.

U listopadu 1882. jedrenjak Tri sina napušta Australiju i odlazi za Valparaiso u Čile.

Spisak posade barka Tri sina u Sydneyu 05. lipnja 1882. godine, iz australskog pomorskog muzeja. Zapovjednik je kapetan Crnković.
jedrenjak Tri sina u Sydneyu 05.06.1882.JPG

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4494
Teme: 155
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Bark Tri sina (1875)

Post broj:#3  PostPostao/la Vežičanka » 4.4.2020, 18:09

Tri sina postaju Dva brata

Zadnji odlomak teksta o jedrenjaku Tri sina iz knjige “Onput kad smo partili” R. Barbalića i I. Marendića

Bila su to zadnja putovanja barka Tri sina. Plovio je potom u Antile, pa u ožujku 1897. iz Rijeke u Philippeville, zatim sa teretom soli iz Cagliarija u Wyborg, pa se vratio u Toulon odakle je otišao na posljednje putovanje u Marseille gdje je doplovio 18. siječnja 1898. godine.
Deset dana potom, tu je 27. siječnja potpisan kupoprodajni ugovor između Turkovića i novoga kupca Talijana. A kapetanu Mandekiću, njegovu posljednjem zapovjedniku, ostalo je jedino da pomiluje kormilo, okom preleti po visokim jarbolima, jedrima i konopcima, te spusti zastave, onu s krme i onu s jarbola, trobojnicu, crven-bijeli-plavi plamenac s imenom Tri sina i trobojnu Turkovićevu zastavu s inicijalima njegova oca.
Bio je to posljednji oproštaj s dragim starim brodom, ponosom Kraljevice.

Pronašla sam da je novo ime bilo Due Fratelli. Kakva mu je bila krajnja sudbina nisam još našla.

bark Due Fratelli 1900.jpg
bark Due Fratelli 1900.jpg (35.1 KiB) Pogledano 1024 puta


  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Jedrenjaci

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost