Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Tri Flore - Flora (1846)

Jedrenjaci Rijeke i Kvarnera
Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4566
Teme: 157
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Tri Flore - Flora (1846)

Post broj:#1  PostPostao/la Vežičanka » 7.5.2020, 18:06

Tri Flore

Ime Flora bilo je popularno za jedrenjake u 19. stoljeću, a vjerujem da je i danas. Bilo je tada jedrenjaka s imenom Flora britanskih, njemačkih, norveških, španjolskih, portugalskih, talijanskih. Bilo je naravno i austro- ugarskih.

O tri austro-ugarske Flore ispričat ćemo ponešto u temi o jedrenjacima.

Flora (1846)
Flora (1864)
Flora (1873)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Počinjemo s najstarijom Florom, građenom 1846. godine

Flora (građena 1846.)

Ovu Floru s našim krajem ne povezuje niti mjesto izgradnje, niti matična luka, ali je povezuju njeni vlasnici, obitelj Premuda iz Lošinja.

Bark Flora izgrađen je u Veneciji 1846. godine. Bio je to jedrenjak od 467 tona, s dva topa i predviđenom posadom od 14 osoba.
Prvi su mu vlasnici bili braća Premuda iz Lošinja s prebivalištem u Trstu, sa 18 karata udjela. Manji udio od 6 karata, kako je često bio običaj tada, imao je zapovjednik, kapetan Giovanni Bartolomeo Suttora, također s Lošinja.
Matična luka brodu bio je Trst, znak raspoznavanja HIFR.

Na zapovjedi su se izmjenjivali kapetani iz obitelji Suttora -Giovanni Bartolomeo, Nikola, Vjenceslav, Gioachino, sve do 1863. kad zapovjedništvo preuzima Martino Mareglia. Godine 1871. zapovjednik je Cosmo Ballon.
Posljednji zapovjednik bio je kapetan Ilić.

1867. dolazi do promjene u vlasništvu. Firma Braća Premuda ima 12 karata udjela u brodu, Giovanni B. Suttora zadržava svojih 6 karata, a preostalih 6 karata dijeli više pripadnika obitelji Suttora, koji taj udio prodaju slijedeće godine Albertu Premuda.
1869. vlasnici su polovice broda firma Braća Premuda, a druge polovice Albert Premuda.
Od 1870. jedini vlasnik je mladi Albert Premuda.

Kako mi kazuju stari izvještaji o dolasku i odlasku brodova, jedrenjak je plovio između Trsta, Senja (tu je najvjerojatnije krcao drvo), sredozemnih i crnomorskih luka i Velike Britanije.
Jedri u Odesu, na Maltu, u Aleksandriju, Carigrad. U Velikoj Britaniji odlazi u Ardrossan (Škotska), Liverpool i Newport. Dolazi u irske luke Queenstown (danas Cobh) i Cork.

Posljednje putovanje bilo mu je iz Aleksandrije za Queenstown. Prevozio je teret graha, a zapovjednik je bio kapetan Ilić.
To se putovanje nesretno završilo. Jedrenjak se nasukao za vrijeme magle 10. siječnja 1872. Potpuno se razbio u noći 12. siječnja, ali se sva posada spasila.

ROCHES_POINT_LH.jpg
ROCHES_POINT_LH.jpg (46.82 KiB) Pogledano 325 puta

Desilo se to između svjetionika Roche’s Point i Poor Heada na ulazu u irsku luku Cork.

Kratka obavijest u Narodnim novinama i u Lloydovom godišnjaku
Narodne novine 19. siječnja 1872- potopila se Flora.JPG
Narodne novine 19. siječnja 1872- potopila se Flora.JPG (36.83 KiB) Pogledano 325 puta

Potopljen bark Flora 1872.jpg
Potopljen bark Flora 1872.jpg (73.05 KiB) Pogledano 325 puta


Međutim uskoro se saznalo da je nesreća bila prijevara. Sve se to nažalost završilo tragedijom mladog 28 godišnjeg brodovlasnika.
Primorac, 4. prosinca 1873-.JPG
Primorac, 4. prosinca 1873-.JPG (243.69 KiB) Pogledano 325 puta

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Jedrenjaci

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost