Post broj:#106
Postao/la slave » 17.8.2011, 23:54
Evo objašnjenja o videu:
Radi se o intervjuu s Mariom Legom, vozačem koji je 1977. pobijedio u Preluku u klasi 250. Bila je to ujedno njegova jedina sezonska pobjeda, ali dovoljna da osvoji naslov svjetskoga prvaka. Lega i njegov momčadski kolega Pileri dobro su startali u utrci, a za njima je jurio Australac John Dodds. Ponešto su sporiji na startu bili Conforti, Uncini i Villa koji su također pripadali vodećoj skupini. Prvi je krug završio Pilerijevim vodstvom i s Legom za petama. Odmah iza njih bili su Dodds, Wada, Katayama i Hyvarinen. U drugome prolazu dvojac Pileri-Lega povećao je svoju prednost ispred Doddsa. U trećemu krugu vodstvo je preuzeo Lega ispred Pilerija, a njihova prednost ispred Doddsa kojega su dostigli Katayama i Wada iznosio je 8,5 sekunda. Lega je nametnuo oštar ritam i odvozio nekoliko izuzetno brzih krugova, oborivši pritom nekoliko puta i rekord staze. Pileri mu je i dalje sjedio na repu, a njihova prednost ispred Katayame i Wade iznosila je u petome krugu jedanaest sekunda. U međuvremenu se najbrži na treningu, Michel Rougerie, zaustavio u boksu. U šestome krugu pao je u gornjemu dijelu staze Finac Hyvarinen, zadobivši prijelom noge. Bertin je uspio izbjeći Finca naglo zakočivši, ali je na njega naletio Uncini, završivši svoju utrku padom. Niti jedan od ove dvojice vozača nije zadobio teže ozljede, osim manjih ogrebotina. Lega i Pileri i dalje su dominirali, a njihova prednost kretala se uglavnom oko 10 sekunda, premda je Katayama koji se oslobio Wade činio sve da ga smanji. Herron koji se tada zatekao na petome mjestu počeo je napadati Wadu. U osamnaestome krugu Wada je pao u prvome zavoju nakon starta. Imao je podosta sreće jer su ga u posljednji trenutak uspjeli izbjeći nadolazeći vozači. Manje je sreće imao Bernetič koji je u klasi 50 pao u istome zavoju, ostavši na stazi bez svijesti. Vodeća mjesta do kraja utrke nisu se mijenjala i Lega se domogao svoje prve pobjede u utrkama svjetskoga prvenstva ispred Katayame i Toma Herrona
Magični trenutak Marija Lege nije bio onaj 7. kolovoza 1977. kada se nakon osvojenog trećega mjesta na Velikoj nagradi Čehoslovačke i teorijski okrunio naslovom svjetskoga prvaka u klasi 250, već onaj nekoliko mjeseci ranije, točnije 15. svibnja u Imoli, kada je prvi put raspolagao tvorničkim Morbidellijima klasa 250 i 350. Tom je prigodom osvojio dva druga mjesta koja mu nisu donijela samo dragocjene bodove, već su mu osigurala mjesto u Morbidellijevoj tvorničkoj momčadi i u idućim utrkama. Bez obzira što je Lega bio odličan vozač, bez kvalitetnoga motocikla malo bi toga uspio učiniti.
I upravo zbog poteškoća da pronađe kvalitetan motocikl, Mario Lega koji je i ranije iskazao svoju vrijednost pobijedivši u talijanskome prvenstvu u klasi 350 (1974.) imao je tih godina iza sebe i crnu seriju koja je prijetila da se potkraj 1976. povuče s utrka. No zahvaljujući potpori triju prijatelja iz njegovog rodnog grada Lugo di Romagna pojavio se na otvorenju sezone 1977. na Velikoj nagradi Venezuele, voženoj na motodromu San Carlos. Raspolagao je Yamahom 250 na kojoj je u toj utrci osvojio deveto mjesto, što i nije bio loš rezultat za privatnog vozača, ali niti toliko dobar da bi obećavao briljantnu sezonu.
Dogodilo se ipak nešto nepredviđeno. Morbidellijev tvornički vozač pokojni Paolo Pileri ozlijedio se na treningu Velike nagrade Austrije u Salzburgu i sam je predložio patronu Morbidelliju da namjesto njega angažira upravo Legu. I kao što će se vidjeti odabir je bio ispravan.
Mario lega rođen je u mjestu Lugo di Romagna 20. veljače 1949. Četrnaest godina kasnije (1963.) kao nagradu za postignut uspjeh u srednjoj školi, dobio je na poklon prvi motocikl – Italjet 50. Svoje školovanje nastavio je sve do 1969. kada je stekao diplomu. U međuvremenu je započeo nastupati u klasi 50, doduše sa skromnim rezultatima, koji su ga prisilili da čim to bude moguće prijeđe s Italjeta na Minraelli 50 na kojem je 1967. treći u talijanskome prvenstvu kadeta. Isti rezultat i na istome motociklu postigao je i iduće godine. Potom je uslijedila stanka zbog služenja vojnoga roka, ali nakon što je svukao alpinsku odoru ponovno je počeo sudjelovati u utrkama. Najbolji rezultat postigao je 1970. na stazi Camerino gdje je nakon najboljeg vremena na treningu drugi u utrci na Italjetu 125. U Italjetu je pronašao i svoje novo radno mjesto, a s prišteđenim novcem kupio je Yamahu 250 na kojoj 1971. sudjeluje i pobjeđuje u talijanskome prvenstvu juniora. Upravo zbog iskazane premoći nad svim protivnicima mnogi su se vozači pobunili na završnoj utrci sezone u Monzi, smatrajući da njegov motor nije moguće homologirati u Italiji. No pravila su dala za pravo Legi koji je osvojio prvi naslov u karijeri, začinjen pomalo gorčinom.
I u 1972. ostao je vjeran Yamahi. Prešao je u kategoriju seniora, postigavši niz dobrih rezultata koji su mu priskrbili treće mjesto prvenstvene ljestvice. Prvi se puta ogledao i izvan granica Italije. Nastupio je na Velikoj nagradi Njemačke na zahtjevnom i gotovo 23 kilometra dugome Nürburgringu, ali je zbog kvara kočnica morao odustati. Godine 1973. postao je član momčadi privatne, ali izuzetno profesionalne momčadi Diemme iz Luga, koja je pomogla afirmaciji mnogih mladih vozača. Na Diemmeovoj Yamahi 250 treći je u talijanskome prvenstvu s pobjedom u Rosetu degli Abruzzi, a na Velikoj nagradi Jugoslavije u Preluku osvojio je četvrto mjesto. Iste je godine u paru s Pronijem anjbolji u drugoj bateriji Tisuću milja Imole koji je završio na trećemu mjestu u ukupnom redoslijedu vozeći Yamahu 350. Diemme ga je podupirao i tijekom 1974. kada je pobijedio na San Carlosu u Venezueli, ali se utrka tada još nije bodovala za svjetsko prvenstvu. Ostvario je nekoliko zapaženih rezutlata diljem Italije, od kojih je najznačajnije treće mjesto u Mugellu. Mnogo veća zadovoljstva stizala su iz klase 350: drugi je na Velikoj nagradi nacija u Imoli iza Agostinija, prvi je u Modeni i dva puta u Misanu te treći u Mugellu, gdje se okrunio naslovom nacionalnoga prvaka s popriličnom bodovnom prednošću.
I 1975. ostao je u Diemmeu, ali je zbog curenja ulja teško pao u francuskome Paul Ricardu, ozlijedivši pritom nogu, zbog čega je odsutan s utrka čitavih mjesec dana. No kada se trebao vratiti utrkama njegovo mjesto u Diemmeu su zauzeli Buscherini, a nakon njegove pogibije Salmi. Ovu nesretnu sezonu zaključio je trinaestim mjestom u talijanskome prvenstvu klase 250, gdje je vrijedno spomena samo četvrto mjesto u Imoli i četrnaestim u 350 s petim mjestom u Pesaru. Nimalo ohrabrujuća nije bila niti 1976., unatoč potpori svojih sugrađana koji su mu pomogli da pribavi Yamahu 250. Postigao je nekoliko zapaženih rezultata u Italiji, ali je imao i nekoliko padova od kojih je najteži bio onaj u Brnu. Tada je njegov motocikl zahvatio požar i ozbiljno je oštećen. Još su mu jednom pomogli sugrađani i kao što smo već spomenuli, pojavio se na otvorenju sezone 1977., no nastavit ćemo sada gdje smo stali, dakle s rezultatima postignutim nakon utrke u Imoli koji su mu priskrbili naslov svjetskoga prvaka. Njegova se vožnja odlikovala opreznošću i razumom, izuzeta od velikih izljeva emocija koji su mogli sve upropastiti. Peti je u Španjolskoj, četvrti u Francuskoj, prvi u Preluku, peti u Nizozemskoj, treći u Belgiji, drugi u Švedskoj, sedmi u Finskoj i treći u Brnu. Rezultat u Brnu postigao je zahvaljujući velikom zalaganju vjernoga prijatelja Baroncinija koji je radio čitavu noć kako bi mu osposobio motocikl za utrku, jer je Morbidellijev kamion na putu prema Brnu doživio nesreću. U talijanskome prvenstvu na najbolji je način uzvratio onima koji su mu pomogli. Na Yamahi je pobijedio u klasi 350 ispred Uncinija i Agostinija, dok je dreći u klasi 250 na Morbidelliju s pobjedama u Imoli i Mugellu. Dvije pobjede izborio je i u klasi 350; prvu u Misanu i drugu u Mugellu. I 1978. pojavio se u utrkama svjetskoga prvenstva kao Morbidellijev tvorničkog vozač. Na prvenstvenoj je ljestvici zauzeo sedmo mjesto, a najbolji su mu rezutlati treća mjesta u Finskoj i na Grobniku. Bila je to ujedno i njegova posljednja sezona u utrkama svjetskoga prvenstva. Statistike radi, spomenimo da je Legina pobjeda u Preluku njegova jedina u karijeri u klasi 250.