Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Zračni sukobi Austro-Ugarske i Italije (Zepellin) 1915.

Dotaknite se neke teme iz bogate povijesti našeg grada. Jedino rubrika "Osobe" vezana je cijeli naš kraj. Pridonesite svojim prilogom da saznamo i naučimo nešto više .
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Zračni sukobi Austro-Ugarske i Italije (Zepellin) 1915.

Post broj:#1  PostPostao/la Adamić » 11.4.2010, 21:57

"Rat s Italijom"

Početak zračnih sukoba Austro-Ugarske i Italije nad Jadranom bio je obilježen i talijanskim napadima Zepellinima na hrvatske gradove Šibenik, Pulu i Rijeku. Ipak, sporost i loša upravljivost činila je te letjelice vrlo ranjivima. Njihova sudbina u borbama s austrougarskim letećim čamcima mogla je biti samo tragična...

Iznenađeni snažnim udarima austrougarske mornarice i njezina mornaričkog zrakoplovstva od 24. svibnja po strateškim ciljevima na zapadnoj obali Jadrana, Talijani su prisiljeni odgovoriti protuudarom. U nedostatku kvalitetnijih mornaričkih zrakoplova posežu za Zepellinima. Prvi bombarderski napad tim "monstrumima" izveli su već dva dana poslije, 26. svibnja 1915., na grad Šibenik. Šibenik je napadnut i sutradan. Bombardirana je i mornarička baza u Puli, brodograđevni kapaciteti u Trstu, te željeznička postrojenja i mnogi vojni objekti. Dana 30. svibnja 1915. u 22,30 sati pulska ratna luka bilježi napad talijanskog zračnog broda P4. Taj najmanji tip među talijanskim Zepellinima, koji je Italija iskušala u Libiji 1912. pod zapovjedništvom poručnika bojnog broda Vallea, uzlijeće iz mjesta Campalto, nadlijeće otočje Brijuni na visini od 1500 do 1700 m i baca šest bombi na grad. Bombe nisu imale većeg učinka, a brod se unatoč dobroj vidljivosti bez posljedica udaljio prema svojoj bazi. Svoju akciju ponovit će i 6. lipnja 1915. Dana 8. lipnja austrougarsko mornaričko zrakoplovstvo odgovara napadom na spremište zračnog broda P4 u Campaltu. Zračnim su se brodovima Talijani koristili tijekom cijelog rata, a do kraja rata imali su oko 20 Zepellina. Oni klase M nosili su po 1000 kg bombi, a dosezali visinu od 5000 m. Ipak, njihova sporost i loša upravljivost činila ih je vrlo ranjivima.

Smrt Zepellina

Što se tiče ratnih operacija Rijeka je bila izvan važnijih događaja ali je ipak jedan Zeppelin doletio do Rijeke i ispustionekoliko bombi na grad. Zbilo se to u lipnju 1915. kad s epojavio Zepellin Citta di Ferrara i bacio nekoliko bombi na Tvornicu torpeda, koja je bila evakuirana , tako da je šteta bila mala.
cityofferraradirigiblet.jpg
cityofferraradirigiblet.jpg (136.84 KiB) Pogledano 667 puta

Zepellin Citta di Ferrara u zraku. Slikao Carlo Burzagli 1914.godine.
cityofferraraairshipthe.th.JPG
cityofferraraairshipthe.th.JPG (44.85 KiB) Pogledano 667 puta

Zepellin Citta di Ferrara ulazi u hangar. Slikao Carlo Burzagli, 1914 Žuto-crno zrakoplovstvo oborilo je tu letjelicu 8. lipnja 1915.

Već 8. lipnja 1915. jedan austrougarski leteći čamac uništava Zepellin Citta di Ferrara. Zeppelin se vraćao s bombarderskog napada na Rijeku u kojemu je poginula jedna žena, a ranjeno nekoliko osoba. Nad Malinskom je brod oštećen puščanom paljbom sa zemlje. Oštećenja se na zračnom brodu šire pa dolazi do znatnog istjecanja plina i gubitka visine. U blizini Lošinja presreće ga Lohner L48, s posadom u sastavu Gustav Klasing i Hans Ritter Fritsche. Ostavši bez streljiva, Austrijanci nastavljaju napad hicima iz osobnog naoružanja. Kad su ispalili i dva naboja iz signalnog pištolja, Citta di Ferrara pada u plamenu nedaleko od zaljeva Krivice južno od otoka Lošinja. Preživjele članove posade spasio je austrougarski torpedni brod, a ostaci Zepellina izloženi su u Puli. To je bio prvi zračni brod koji je srušen zrakoplovnom paljbom u povijesti.
airfirst5.jpg
airfirst5.jpg (20.4 KiB) Pogledano 667 puta

Citta di Ferrara u padu
l48avionlohnerl48ijisup.jpg
l48avionlohnerl48ijisup.jpg (27.52 KiB) Pogledano 667 puta

Avion Lohner L48 čiji su piloti oborili Citta di Ferraru

Daily Telegraph 9. lipnja 1915. donosi vijest iz Rima o savezničkom gubitku: "Talijanski je Zepellin jučer izveo uspješan napad na austrijsku obalu, a admiralitet je primio službena izvješća da su bombe izbačene na Rijeku i druge austrijske gradove. Ali u povratku je dirižabl pao u more kraj otoka Lošinja, te je zahvaćen plamenom. Posada je odmah uništila motor kako bi spriječila da ga ne uporabi neprijatelj. Posada je spašena, ali je zarobljena. Izgubljeni Zepellin dio je respektabilne talijanske zračne flote. Talijanska je mornarica posvetila veliku pozornost zračnoj komponenti i posjeduje vjerojatno najučinkovitije Zepelline na svijetu, manje od cepelina, ali brze, velikog polumjera djelovanja i sposobne dosegnuti velike visine. On posjeduju dobro uvježbane posade. Zepellin su dokazali djelotvornost snažnim bombardiranjem Pule, Monfalconea i drugih austrijskih položaja te djelovanjima po austrijskoj floti skrivenoj iza otoka dalmatinskog arhipelaga."

Talijanska javnost, uvjerena u učinkovitost svojih Zepellina, strepi zbog vijesti objavljene u Amsterdamu da je austrougarska vlada potpisala narudžbu za tri cepelina, koje namjerava upotrebljavati protiv Italije. Spomenuti bi se zračni brodovi gradili u tvornici Zeppelin u Friedrichschafenu. Početkom srpnja, časopis Giornale d"ltalia raspravlja o eventualnoj mogućnosti da Austrijanci zračnim brodovima napadnu sam Rim. Novinar umiruje javnost zaključkom da je talijanski glavni grad praktički siguran s obzirom na udaljenost od Pule ili Zadra od 235 milja, a od otoka Visa 213 milja, jer austrijski zračni brodovi ne mogu prevaliti više od 315 milja, a to je nedovoljno za povratak s misije.

Ista sudbina


Iako su potreseni gubitkom Zepellina Citta di Ferrara, Talijani nastavljaju borbena djelovanja preostalim zračnim divovima. Početkom srpnja, zapovjednik francuske skupine letača na Sjevernom bojištu daje izjavu za tiskovine: "Talijanski je Zepellin izvršio uspješan napad na neprijateljske komunikacijske pravce u pozadini, izbacivši teški eksploziv na dionicu Dornberg-Prefacina, koja je jedina izravna crta komunikacije s Trstom; napao je utvrde Gorice, oštetivši tračnice na spomenutom željezničkom pravcu i zgrade stanice u Prefacini. Drugi je napad isti Zepellin izveo na tehničke kapacitete u Trstu, gdje su smještene znatne količine ratnog materijala, a po službenim izvješćima one su ozbiljno oštećene. Talijanski se zračni brod u oba slučaja sigurno vratio u svoju bazu." Dva mjeseca nakon gubitka Citta di Ferrara, sličnu sudbinu doživljava i drugi veliki talijanski zračni brod klase M, Citta di Iesi. U noći 5. kolovoza 1915. oko 23 sata motritelji su izvijestili da se približava zračni brod iz smjera jugozapada prema pulskoj ratnoj luci i brodovima na sidrištu. Leteći na visini od 2700 m i približivši se obali, zračni brod Citta di Iesi obasjan je reflektorom. U 23,52 sata otvorena je vatra s ratnog brodovlja i utvrda. Granate protuzračnog topništva eksplodirale su u blizini cilja. Zračni brod je pod paljbom sa zemlje na ratnu luku uspio izbaciti 12 bombi te krenuo natrag. Zbog oštećenja krhotinama topovskih granata, dirižabl gubi uzgonski plin iz komora na krmenome dijelu. Najprije je izgubio mogućnost manevra, a potom polako gubi visinu te se približava morskoj površini.

Motritelji iz postaje Muzil dojavljuju da je pao nedaleko od svjetionika Porer. U potragu su isplovile tri torpednjače, jedan razarač i četiri remorkera Zapovjedništva minerske službe, a uzletjela su tri leteća čamca (E20, E37 i L48). Citta di Iesi pronađen je u noći 6. kolovoza 1915. oko jedan sat, kad je obasjan svjetlećom bombom bačenom iz zrakoplova. Dio gondole već je bio pod vodom. Dirižabl je djelomično podignut na tender i otegljen u zaljev Sakordjana. Zarobljena posada na čelu sa zapovjednikom Brunom Brinoveseom ukrcana je najprije na torpedni brod, a zatim brzim čamcem prebačena u Pulu.

Tim zanimljivim epizodama završena je prva faza zračnih borbi austrougarskih i talijanskih postrojbi nad Jadranskim morem.


Korištena literatura sa interneta i iz knjige "Kratka povijest grada Rijeke".

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#2  PostPostao/la nikola » 8.6.2011, 12:39

Prvi zračni brod koji je srušen zrakoplovnom paljbom u povijesti-nakon zračnog napada na Rijeku u kojem je poginula jedna žena te je više ranjenih Riječana

Daily Telegraph 9. lipnja 1915. donosi vijest iz Rima o savezničkom gubitku: "Talijanski je dirižabl jučer izveo uspješan napad na austrijsku obalu, a admiralitet je primio službena izvješća da su bombe izbačene na Rijeku i druge austrijske gradove. Ali u povratku je dirižabl pao u more kraj otoka Lošinja, te je zahvaćen plamenom. Posada je odmah uništila motor kako bi spriječila da ga ne uporabi neprijatelj. Posada je spašena, ali je zarobljena. Izgubljeni dirižabl dio je respektabilne talijanske zračne flote. Talijanska je mornarica posvetila veliku pozornost zračnoj komponenti i posjeduje vjerojatno najučinkovitije dirižable na svijetu, manje od cepelina, ali brze, velikog polumjera djelovanja i sposobne dosegnuti velike visine. On posjeduju dobro uvježbane posade. Dirižabli su dokazali djelotvornost snažnim bombardiranjem Pule, Monfalconea i drugih austrijskih položaja te djelovanjima po austrijskoj floti skrivenoj iza otoka dalmatinskog arhipelaga."

Iznenađeni snažnim udarima austrougarske mornarice i njezina mornaričkog zrakoplovstva od 24. svibnja po strateškim ciljevima na zapadnoj obali Jadrana, Talijani su prisiljeni odgovoriti protuudarom. U nedostatku kvalitetnijih mornaričkih zrakoplova posežu za dirižablima. Prvi bombarderski napad tim "monstrumima" izveli su već dva dana poslije, 26. svibnja 1915., na grad Šibenik. Šibenik je napadnut i sutradan. Bombardirana je i mornarička baza u Puli, brodograđevni kapaciteti u Trstu, te željeznička postrojenja i mnogi vojni objekti. Dana 30. svibnja 1915. u 22,30 sati pulska ratna luka bilježi napad talijanskog zračnog broda P4. Taj najmanji tip među talijanskim dirižablima, koji je Italija iskušala u Libiji 1912. pod zapovjedništvom poručnika bojnog broda Vallea, uzlijeće iz mjesta Campalto, nadlijeće otočje Brijuni na visini od 1500 do 1700 m i baca šest bombi na grad. Bombe nisu imale većeg učinka, a brod se unatoč dobroj vidljivosti bez posljedica udaljio prema svojoj bazi. Svoju akciju ponovit će i 6. lipnja 1915. Dana 8. lipnja austrougarsko mornaričko zrakoplovstvo odgovara napadom na spremište zračnog broda P4 u Campaltu. Zračnim su se brodovima Talijani koristili tijekom cijelog rata, a do kraja rata imali su oko 20 dirižabla. Oni klase M nosili su po 1000 kg bombi, a dosezali visinu od 5000 m. Ipak, njihova sporost i loša upravljivost činila ih je vrlo ranjivima.

Smrt dirižabla

Već 8. lipnja 1915. jedan austrougarski leteći čamac uništava dirižabl Citta di Ferrara. Dirižabl se vraćao s bombarderskog napada na Rijeku u kojemu je poginula jedna žena, a ranjeno nekoliko osoba. Nad Malinskom je brod oštećen puščanom paljbom sa zemlje. Oštećenja se na zračnom brodu šire pa dolazi do znatnog istjecanja plina i gubitka visine. U blizini Lošinja presreće ga Lohner L48, s posadom u sastavu Gustav Klasing i Hans Ritter Fritsche. Ostavši bez streljiva, Austrijanci nastavljaju napad hicima iz osobnog naoružanja. Kad su ispalili i dva naboja iz signalnog pištolja, Citta di Ferrara pada u plamenu nedaleko od zaljeva Krivice južno od otoka Lošinja. Preživjele članove posade spasio je austrougarski torpedni brod, a ostaci dirižabla izloženi su u Puli. To je bio prvi zračni brod koji je srušen zrakoplovnom paljbom u povijesti.
_____________________________________________
Adamiću, i to bi se moglo uvrstiti u Riječka naj naj rubrika ! Jeste li znali ?
P.S. Slike slijede naknadno...i da, tekst uz minimalne izmjene preuzet sa str. Hrvatski vojnik, a naknadno nađen isti tekst na našim stranicama (viewtopic.php?f=28&t=667&view=previous). Kako kažu da je ponavljanje majka mudrosti, evo ja mudar... ;)
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

gost
 

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#3  PostPostao/la gost » 8.6.2011, 13:01

Uuuuu, kako si mi naletio. Ko' beba na zvečku. :zastava:
dirizabla.jpg
dirizabla.jpg (271.31 KiB) Pogledano 667 puta

gost1
 

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#4  PostPostao/la gost1 » 8.6.2011, 13:19

...i sve na talijanskom! Fora! :D

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#5  PostPostao/la nikola » 8.6.2011, 17:50

Da ne ponavljam slike sa već pomenutog linka, evo jedna nova...
250dirigibilecittadifer.jpg
250dirigibilecittadifer.jpg (32.19 KiB) Pogledano 667 puta
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

rijeka53
 

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#6  PostPostao/la rijeka53 » 8.6.2011, 17:56

... ne vidin bas jasno.... plovio maximalnom brzinom od 71 km/h :?:

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#7  PostPostao/la nikola » 8.6.2011, 18:19

A ča si mislila da se k`o u Zvjezdanim stazama teleportirao iz Italije u A-U? Više je plutao nego li plovio. To je za ono doba bilo VAU!!!
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

rijeka53
 

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#8  PostPostao/la rijeka53 » 8.6.2011, 18:36

... ne se jaditi :roll: samo san provjeravala brojku ... :pozdrav:

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#9  PostPostao/la nikola » 8.6.2011, 18:41

Sve 5, nema ljutiš! : ruka
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Snob
Gost
Gost
 
Postovi: 1
Pridružen: 12.6.2011, 10:44

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#10  PostPostao/la Snob » 12.6.2011, 10:57

O tom događaju objavljen je prilog u TV kalendaru HRT.

http://www.volim-losinj.org/razno/dogod ... i_dan.html
--------------------------------------------------------------------------
U današnjem TV kalendaru Hrvatske televizije prikazan je prilog o događaju koji se zbio na današnji dan 1915. godine kojim je Lošinj ušao u svjetsku povijest ratovanja kao mjesto nad kojim je po prvi puta u ratu srušen zračni brod

Prijedlog spisak izvora i elemente za izradu ovog priloga uredništvu TV kalendara poslao je Tomislav Kikić uz pismo sljedećeg sadržaja:

Stjecajem okolnosti Lošinj je prije 94 godine ušao u svjetsku povijest ratovanja kao mjesto nad kojim je po prvi puta u ratu srušen zračni brod. Naime, 8. lipnja 1915. ispred lošinjske uvale Krivica srušen je talijanski brod po imenu Città di Ferrara napadom austrijskog hidroplana.
cittadiferrara.jpg
cittadiferrara.jpg (33.5 KiB) Pogledano 667 puta

Italija je bila Članica Trojnog saveza, ali je 1914. izabrala neutralnost, no kako je željela pripojiti teritorije u sastavu Austrougarske (Friuli Venezia, Trst, Istru i dio Dalmacije) pregovarala je s izaslanicima Antante i 26. travnja 1915. ishodila sporazum kojim su članice Antante obećale Italiji Južni Tirol, dijelove istočne obale Jadrana te dijelove njemačkih i turskih posjeda izvan Europe.

Te je godine Italija objavila rat Austrougarskoj, no kako joj bivši prijatelji Austrijanci nikada nisu vjerovali, spremno su dočekali objavu rata jer su u predratnim godinama uređivali rovove i vojne pozicije po cijeloj granici sa Italijom.

Čim su ušli u rat, Talijani su primijenili ratnu inovaciju bombardiranja iz letjelica lakših od zraka te su samo tri dana po ulasku u rat započeli agresivnu zračnu kampanju prešavši Jadran da bi 26. svibnja 1915. napali Šibenik.

Uz Njemačku Italija je bila jedina zaraćena strana koja je za bombardiranje koristila letjelice lakše od zraka, a Italija ih je koristila tijekom cijelog rata napadajući željezničke pruge, postaje i vojne objekte duž jadranske obale te mornaričku bazu u Puli.

Tako su talijanski zračni brodovi bombardirali gradove na koje je kraljevina Italija polagala pravo jer su nastanjeni Talijanima, a austrougarski zrakoplovi imali zadatak obarati ih radi zaštite od bombardiranja.
klasing.jpg
klasing.jpg (9.2 KiB) Pogledano 667 puta

Prvo obaranje izvedeno je iz austrougarskog hidroplana L 48 kojim je pilotirao Gustav Klasing, dok je strijelac bio Johann Fritsch. Zapovjednika talijanskog zračnog broda i šest članova posade spasila je posada austrougarskog torpednog čamca te su kraj rata dočekali kao ratni zarobljenici, dok su dva člana posade poginula. Ostaci srušenog i zapaljenog zračnog broda prevezeni su u Pulu.

Posada pobjedničkog zrakoplova bila je slavljena diljem austrougarske monarhije, no u zemljama sila antante je plasirana vijest da je prvi zračni brod oboren u ratu bio njemački cepelin oboren u blizini Brugesa na Zapadnom frontu 9. lipnja 1915. Međutim, dokazano je da je to bio samo propagandni trik Saveznika kako bi se poništio po moral vojnika negativan učinak jedne zračne pobjede koju su Centralne sile ostvarile dan ranije.

Klasingovu je pobjedu nad zračnim brodom Città di Ferrara kao prvu takvu u povijesti ratovanja povijest posve zaboravila, što potvrđuje istinitost izreke da povijest pišu pobjednici. Činjenica da je ostvarena nad Lošinjom opravdava podsjećanje na nju.

(Tomislav Kikić)

---------------
Edit: uredio adamić

rijeka53
 

Re: Iz našeg kraja-priče i legende, imena i nazivi

Post broj:#11  PostPostao/la rijeka53 » 12.6.2011, 11:16

:bravoveliki: ... fala fala i dobro nan prisal sa jos takovin lipin info :pozdrav:

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Zračni sukobi Austro-Ugarske i Italije (Zepellin) 1915.

Post broj:#12  PostPostao/la Adamić » 13.6.2011, 23:57

Stiglo je novih informacija pa je naslov teme uređen, spojeni su postovi iz druge teme, te je tema uvrštena u riječku rubriku "naj naj" i našu "kronologiju" gdje stavljamo značajne datume.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Zračni sukobi Austro-Ugarske i Italije (Zepellin) 1915.

Post broj:#13  PostPostao/la Adamić » 14.6.2011, 00:26

Evo malo veče slike nego šta je stavio nikola.
cityofferraraairshipbyc.jpg
cityofferraraairshipbyc.jpg (84.39 KiB) Pogledano 666 puta

City of Ferrara . Datum 1914- 03 -24
Dirigibile_città_di_Ferrara4.jpg
Dirigibile_città_di_Ferrara4.jpg (95.98 KiB) Pogledano 654 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3206
Teme: 73
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Novinski članci iz prošlosti

Post broj:#14  PostPostao/la Vežičanka » 21.1.2014, 11:39

The Engineer od 4.01.1918. donosi članak o talijanskioj ratnoj zračnoj floti -avionima i zračnim brodovima, u prvom svj.ratu.
Piše o napadu na riječku tvornicu torpeda u lipnju 1915.godine.
Ratni zračni brod Citta di Ferrara uspješno je bombardirao tvornicu torpeda u Rijeci.
Na povratku ga je uništio austrijski ratni avion.
Napad na tvornicu Torpedo srpanj 1915.JPG
Napad na tvornicu Torpedo srpanj 1915.JPG (50.7 KiB) Pogledano 697 puta

Talijanski zračni brod:
Talijanski zračni brod.JPG
Talijanski zračni brod.JPG (37.65 KiB) Pogledano 697 puta

Tipični hangar zračnih brodova:
Zračni brod-hangar.JPG
Zračni brod-hangar.JPG (74.42 KiB) Pogledano 697 puta

Gondola ratnog zračnog broda:
Gondola-zračni brod.JPG
Gondola-zračni brod.JPG (165.31 KiB) Pogledano 697 puta


The Washington Times 9 lipnja 1915 o istom događaju
Washington Times 9Jun1915-Citta di Ferrara bombardirala Fiume.JPG
Washington Times 9Jun1915-Citta di Ferrara bombardirala Fiume.JPG (41.92 KiB) Pogledano 680 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3206
Teme: 73
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Zračni sukobi Austro-Ugarske i Italije (Zepellin) 1915.

Post broj:#15  PostPostao/la Vežičanka » 2.3.2014, 23:26

Jutarnji list 11.lipanj 1915.godine
Jutarnji list 11 lipanj 1915 -1.jpg
Jutarnji list 11 lipanj 1915 -1.jpg (383.6 KiB) Pogledano 603 puta

Jutarnji list 11 lipanj 1915 -2.jpg
Jutarnji list 11 lipanj 1915 -2.jpg (329.59 KiB) Pogledano 603 puta

Jutarnji list 11 lipanj 1915 -3.jpg
Jutarnji list 11 lipanj 1915 -3.jpg (91.25 KiB) Pogledano 603 puta


  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Povijest

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost