Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Cestovni, pomorski, zračni i željeznički promet Rijeke i našeg kraja.
Damir
R13kA
R13kA
 
Postovi: 470
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#316  PostPostao/la Damir » 29.10.2016, 16:55

Evo kako je izgledala vuča trafa do Ri.

Gledaj na youtube.com

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3389
Teme: 77
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#317  PostPostao/la Vežičanka » 2.11.2016, 09:58

Našto novo, nešto staro.

Na lokomotivi ispred željezničke stanice u Rijeci, ne znam godinu, prije 1918. u svakom slučaju, za vrijeme Mađara:

Rijeka lokomotiva.jpg
Rijeka lokomotiva.jpg (128.1 KiB) Pogledano 414 puta


Vlak u Bakru na putu prema Bakarskoj luci da ukrca željeznu rudaču:

za luku Bakar.JPG
za luku Bakar.JPG (255.01 KiB) Pogledano 414 puta

za luku Bakar-1.JPG
za luku Bakar-1.JPG (222.48 KiB) Pogledano 414 puta

Damir
R13kA
R13kA
 
Postovi: 470
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#318  PostPostao/la Damir » 5.11.2016, 16:11

Bravo Vežičanka! :pozdrav:

Evo i mojih ,ali sa brda... ;)

HŽ Cargo sa želj.rudačom iz Bakra za Linz (A).

Bakar via Linz (A).JPG
Bakar via Linz (A).JPG (175.64 KiB) Pogledano 388 puta


HŽ Cargo Đurica manevarka za tešku manevru inače stacionirana na Škrljevu.

Šoići via Škrljevo.JPG
Šoići via Škrljevo.JPG (220.01 KiB) Pogledano 388 puta


TH Train Hrvatska (Mađarski operater) na relaciji Sisak Caprag-Šoići

Sisak via Šoići.JPG
Sisak via Šoići.JPG (180.69 KiB) Pogledano 388 puta

Damir
R13kA
R13kA
 
Postovi: 470
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#319  PostPostao/la Damir » 5.11.2016, 16:14

Mislim da će ti se ovo svidjeti...!?

Miljokaz.JPG
Miljokaz.JPG (132.4 KiB) Pogledano 388 puta


Originalni kameni miljokaz M.A.V željeznica na Tuhobiću,za neupućene (M.A.V.) Mađarske željeznice.

Damir
R13kA
R13kA
 
Postovi: 470
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#320  PostPostao/la Damir » 5.11.2016, 16:16

OPREZ! Na ovom videu, prvih par sekundi ima i izmasakrirano tijelo psa pa tko nema želudac neka preskoči.
Ovo je dobar podsjetnik : Vlak je uvijek brži...

Gledaj na youtube.com

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 422
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#321  PostPostao/la KarloOP » 6.11.2016, 12:02

Vežičanka napisao:Našto novo, nešto staro.

Na lokomotivi ispred željezničke stanice u Rijeci, ne znam godinu, prije 1918. u svakom slučaju, za vrijeme Mađara:


Gotovo sam siguran da je to jedna od lokomotiva tipa MAV 326, tj. neka od manjih modifikacija radjenih u raznim tvornicama.

"Godina prve izgradnje 1882. – MAV 326=SHS 326, JDŽ=HDŽ=JŽ 125

Stara oznaka serije: MAV 326=SHS 326, Nova oznaka serije: JDŽ=HDŽ=JŽ 125 TIP: C, Godina prestanka rada: 1970.
Lokomotive te serije nastavile su vući teretne i putničke vlakove na pruzi Karlovac – Rijeka (Sušak) kao zamjena za prvu vrstu te lokomotive serije MAV326-IIIe. Pošto su na spomenutu prugu stigle teže i jače lokomotive, lokomotive te serije vozile su po svim prugama u Hrvatskoj te su istodobno do kraja radnoga vijeka obavljale manevarski rad u svim većim kolodvorima.
S obzirom na to da su više od 60 godina bile u prometu te da ih je bilo sagrađeno 497, te lokomotive zaslužile su da ih se osobito istakne. Zbog njihove svestrane namjene i izdržljivosti, strojovođe i drugi željezničari rado su ih nazivali »Katicama«. Izgradnja tih lokomotiva počela je 1882. prema nacrtima koji su bili izrađeni u glavnoj MAV-ovoj direkciji u Budimpešti, i to zato što su Mađarskim državnim željeznicama bile potrebne suvremenije lokomotive jer se opseg teretnoga prijevoza povećavao sve više."
Pojedini modeli bili su sagrađeni u austrijskim i njemačkim tvornicama, a od 1888. kada se razvila mađarska lokomotivska industrija, te lokomotive najviše su bile građene u Budimpešti. Uglavnom su se gradile za vuču teretnih vlakova na brdskim prugama, ali su dobro vukle i putničke vlakove.
Njihove druge posebnosti bile su nisko ležeći kotao, dugačka dimna komora (dimnica), visoki dimnjak, plosnati parorazvodnici, unutarnje kormilo Stephenson, vodočistač Pecz-Rejto, kotači smješteni s unutarnje strane okvira (frema) i ručna kočnica na tenderu.
Dana 25. svibnja 1992. lokomotiva serijske oznake 125-052 izložena je kao spomen-lokomotiva na Zagreb Glavnome kolodvoru.

125-MAV-326.jpg
125-MAV-326.jpg (172.14 KiB) Pogledano 367 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3389
Teme: 77
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#322  PostPostao/la Vežičanka » 9.11.2016, 16:27

Pruga kroz rafineriju u Urinju:

pruga rafinerija Urinj 1.jpg
pruga rafinerija Urinj 1.jpg (292.72 KiB) Pogledano 355 puta

pruga rafinerija Urinj.jpg
pruga rafinerija Urinj.jpg (293.37 KiB) Pogledano 355 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3389
Teme: 77
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#323  PostPostao/la Vežičanka » 10.11.2016, 22:32

Prvi vlak u Bakru, srpanj 1931. To je prostor gdje je sad luka.

prvi vlak u Bakru srpanj 1931.JPG
prvi vlak u Bakru srpanj 1931.JPG (102.82 KiB) Pogledano 336 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 3389
Teme: 77
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#324  PostPostao/la Vežičanka » 15.11.2016, 20:52

Uniforma mađarskih željezničara za vrijeme Austro Ugarske, znači i kod nas u to vrijeme:

uniforme MAV (1).jpg
uniforme MAV (1).jpg (53.64 KiB) Pogledano 305 puta

uniforme MAV (2).jpg
uniforme MAV (2).jpg (58.35 KiB) Pogledano 305 puta

uniforme MAV (3).jpg
uniforme MAV (3).jpg (58.39 KiB) Pogledano 305 puta

uniforme MAV (4).jpg
uniforme MAV (4).jpg (52.55 KiB) Pogledano 305 puta

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 422
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#325  PostPostao/la KarloOP » 16.11.2016, 08:42

Mozda je ovaj spominjani album vec i postavljen na nekom od topika.
http://www.svkri.uniri.hr/portal/images ... 0album.swf
Ako je, moze se udaljiti ovaj odgovor.

Avatar korisnika
Liburnian
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 163
Teme: 1
Pridružen: 5.1.2012, 01:47

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#326  PostPostao/la Liburnian » 16.11.2016, 09:43

Neka stoji, ja to nisam vidio dosad. Najbolji dio mi je Oberdraga i Unterdraga. :lol:

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 422
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#327  PostPostao/la KarloOP » 17.11.2016, 18:29

Ova fotografija s UNRRINOM lokomotivom jos nije bila.
Serija 38 s teretnim vlakom u riječkom kolodvoru.jpg
Serija 38 s teretnim vlakom u riječkom kolodvoru.jpg (137.04 KiB) Pogledano 247 puta


Evo i detalja sa stacion.hr:
"Serija JŽ 38
(UK Liberation Class)


Britanska lokomotiva tipa 1D (2-8-0) proizvod je tvornice Vulcan Foundry u Newton-le-Willows. Godine 1946. proizvedeno je ukupno 120 primjeraka.

Lokomotiva je bila namijenjena obnovi željezničkog prometa u ratom opustošenim zemljama Europe. Iako je projektirana kao tzv. "ratna lokomotiva" (poput njemačke serije 52, tj. JŽ serije 33), dizajnirana je za dugotrajnu službu i služila je sve do kraja parne vuče.

Spomenutih 120 lokomotiva dodijeljeno je kao pomoć u okviru programa United Nations Relief and Rehabilitation Administration (UNRRA), kako slijedi:

Jugoslavija 65 primjeraka (serija JŽ 38)
Poljska 30 primjeraka (serija PKP Tr202)
Čehoslovačka 15 primjeraka (serija ČSD 459.0)
Luksemburg 10 primjeraka (serija CFL 47)

Tvornica Đuro Đaković u Slavonskom Brodu proizvela je 1957. i 1958. godine još 10 primjeraka ove lokomotive.

Konstrukcija lokomotive JŽ 38 plod je visoko razvijene tehnologije izgradnje parnih lokomotiva. Bila je pouzdana u eksploataciji i jednostavna za održavanje. Posebnosti ove serije bili su okrugli parorazvodnici, zračna kočnica Westinghouse i parna kočnica. Nije imala vodočistača.

Lokomotive serije 38 bile su namijenjene prije svega za vuču teretnih vlakova, ali su vukle i putničke i brze vlakove. Zbog svojih karakteristika bile su naročito pogodne za vuču na teškim brdskim prugama, stoga ih je većina raspoređena na Riječku prugu gdje su zamijenile starije lokomotive serije 32.

Prvih poslijeratnih godina, nakon oslobođenja Rijeke i riječke luke od talijanske okupacije, pruga Rijeka - Moravice - Karlovac - Zagreb bila je jedna od najopterećenijih u bivšoj državi. Na riječkoj pruzi lokomotive serije 38 vukle su sve vrste vlakova na najtežoj brdskoj dionici Rijeka - Moravice - Rijeka sve do dolaska elektrolokomotiva serije JŽ 362 (HŽ 1061).

Pri vuči brzih vlakova u pravilu je korištena vuča u tandemu (zaprežna + vozna lokomotiva). Pri vuči teretnih vlakova u pravilu je korištena vozna lokomotiva + rivalica na kraju kompozicije, a kod težih vlakova u sredinu kompozicije smještana je i treća lokomotiva.

Lokomotive serije 38 korištene su za vuču vlakova na riječkoj pruzi sve do početka šezdesetih godina XX. stoljeća, kada je nabavljen dovoljan broj elektrolokomotiva serije JŽ 362. Uvođenjem elektrovuče na dionici Rijeka - Moravice serija 38 postupno je premještena na pruge X. koridora (Zagreb - Dugo Selo/Sisak - Novska - Vinkovci), gdje je vukla teške teretne vlakove sve do kraja parne vuče početkom sedamdesetih godina".

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 422
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#328  PostPostao/la KarloOP » 17.11.2016, 18:34

Zanimljivi detalji oko vrsta lokomotiva koristenih na rijeckoj pruzi:
http://www.stacion.hr/vs/vs.htm

Avatar korisnika
KarloOP
R13kA
R13kA
 
Postovi: 422
Pridružen: 27.10.2013, 16:32

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#329  PostPostao/la KarloOP » 28.11.2016, 20:47

Sve sam pretrazio, ali ovu madjarsku nisam nasao da je postavljena.
Fiume1.jpg
Fiume1.jpg (124.09 KiB) Pogledano 203 puta

Damir
R13kA
R13kA
 
Postovi: 470
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Željeznički promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#330  PostPostao/la Damir » 3.12.2016, 19:25

Bijeli vlak snimljen u Fužinama!

Gledaj na youtube.com

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Promet

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju