Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Krčki most

U ovoj temi sakupljamo građu o izgradnji Rijeke poslije II svijetskog rata, stambene zgrade, privredne objekte, škole i vrtiće, tvornice i ostalo.
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Krčki most

Post broj:#1  PostPostao/la Adamić » 29.8.2009, 13:38

Krčki most ili Titov most kako se zvao za vrijeme Jugoslavije.
krckimost1qt5.jpg
krckimost1qt5.jpg (62.19 KiB) Pogledano 1429 puta

Najvaćem hrvatskom otoku priliči i najveći hrvatski most, i ne samo hrvatski! Puštanjem u promet godine 1980., u mnogočemu je promjenio život na otoku, no sama ideja o gradnji mosta puno je starija.
Radovi su započeli u srpnju 1976., a most je otvoren 19. srpnja 1980. Dužina mosta s prilazima je 1430 m, a ono čime se isticao jest betonski luk od kopna do otočića Sv. Marko dužine 390 metara, čime je u vrijeme izgradnje postao najveći takav most na svijetu. Za 85 m luk je nadmašio dotada najveći na mostu u Sydneyu.
U prvih 20 godina mostom je prešlo 27,2 milijuna vozila, što znači više od milijun vozila godišnje, dok je trajektima prelazilo 400.000.

Krčki most je nekoc bio 2. betonski lučni most u svijetu po veličini raspona,
najveći takav most tada je bio most Wanxian u Kini iz 1997.g. s rasponom od 420m (znači za 30m veći)

Evo jedne prekrasne slike iz aviona.
krckimost.jpg
krckimost.jpg (78.87 KiB) Pogledano 1429 puta

krckimostbw2.jpg
krckimostbw2.jpg (173.56 KiB) Pogledano 1429 puta

:shock: predivno izgleda sta reći
Ovaj lijevi dio mosta je ulegnut dosta,odnosna svake godine propada u zemlju.
Desno je postrojenje za naftu Dina. Gradi jos jedan novi spremnik i bit ce završen oko 2015.
krckimostizaviona.jpg
krckimostizaviona.jpg (60.73 KiB) Pogledano 1429 puta

krk1odrzavanjemosta2002.jpg
krk1odrzavanjemosta2002.jpg (35.91 KiB) Pogledano 1429 puta

Ovo je slika iz 2002. godine i prikazuje održavanje mosta.

Avatar korisnika
Milo14
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 285
Teme: 44
Pridružen: 16.8.2009, 23:19
Lokacija: Golden Island

Re: Krčki most

Post broj:#2  PostPostao/la Milo14 » 30.8.2009, 02:19

Prekrasne fotografije!

Samo kad bi država prestala naplaćivati mostarinu.
Kad se pustio u promet, bilo je određeno da će se mostarina naplaćivati samo onoliko vremena dok se ne isplate sva uložena sredstva. Ona su isplaćena već početkom 90-tih godina prošlog stoljeća, ali se i dalje naplaćuje. I sredstva i dalje odlaze u Zagreb.
Sramota!!!
A zbog te mostarine, život je na otoku Krku skoro 20 % skuplji nego u Rijeci.
Bolje ispasti glup nego iz aviona

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#3  PostPostao/la Adamić » 30.8.2009, 17:49

Milo14 napisao:Prekrasne fotografije!

Samo kad bi država prestala naplaćivati mostarinu.
Kad se pustio u promet, bilo je određeno da će se mostarina naplaćivati samo onoliko vremena dok se ne isplate sva uložena sredstva. Ona su isplaćena već početkom 90-tih godina prošlog stoljeća, ali se i dalje naplaćuje. I sredstva i dalje odlaze u Zagreb.
Sramota!!!
A zbog te mostarine, život je na otoku Krku skoro 20 % skuplji nego u Rijeci.


Da dobro si sve rekao. Sve to politika diktira ,a političarima treba love nisu ludi da se odreknu cestarine.

Shok
Gost
Gost
 
Postovi: 4
Teme: 1
Pridružen: 17.11.2009, 18:59

Re: Krčki most

Post broj:#4  PostPostao/la Shok » 17.11.2009, 19:18

evo jedna moja fotka mosta snimljena sa Voza

Krcki most 2009.jpg
Krcki most 2009.jpg (61.34 KiB) Pogledano 1946 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#5  PostPostao/la Adamić » 19.7.2010, 09:53

NA DANAŠNJI DAN 1980. OSTVAREN DUGOGODIŠNJI BODULSKI SAN O SPAJANJU OTOKA S KOPNOM
Trideset godina mosta koji je preobrazio Krk
Ovo je kapitalni objekt bez kojega Krk ne bi imao nikakvu šansu za tako ubrzan i snažan razvoj. Ljudi ponekad zaboravljaju na život prije mosta, podsjeća Boris Pavković, voditelj Tehničke jedinice za održavanje Krčkoga mosta

504417.jpg
504417.jpg (7.63 KiB) Pogledano 1428 puta

Darko PAJIĆ, Snimio Petar FABIJAN
Krčki most danas slavi trideseti rođendan. Tko bi rekao da je već toliko vremena prošlo od trenutka u kojem se Krk, barem u prometnom smislu, pretvorio u poluotok. Tog 19. srpnja 1980. godine na otvaranju je bilo gotovo 25.000 ljudi i svi su oni simbolično prošetali njegovim divovskim lukovima i dotaknuli prvo otočić Sv. Marko, a onda i krčko tlo. U međuvremenu se štošta promijenilo. Sve su češći i skuplji zahvati na održavanju mosta nagriženog udarima vjetra i soli. U ozbiljnim je planovima i novi most prema Krku, koji se gotovo sigurno neće raditi od betona, već od čelične konstrukcije. Određena je i lokacija u neposrednoj blizini, svega nekoliko stotina metara istočno od postojećeg mosta. Plan je da Krk preuzme ključnu ulogu u gospodarskom razvoju šire riječke regije, jer je uz JANAF i Dina Petrokemiju predviđena i gradnja LNG terminala, novoga kontejnerskog terminala riječke luke te niza drugih gospodarskih sadržaja. Krk bi trebao dobiti i spoj buduće nizinske pruge te brzu gradsku željeznicu od Rijeke do Omišlja.
Svega toga sigurno ne bi bilo bez Krčkoga mosta, jednako kao što ne bi bilo ni ubrzanog razvoja ovoga najvećeg hrvatskog otoka. Ponajviše zahvaljujući mostu u posljednjih je 30 godina gotovo kontinuirano rastao broj stanovnika na Krku, rasle su i cijene nekretnina, apartmana, hotelskoga i drugog smještaja, višestruko je povećan broj turista, domaćih i stranih, gradile su se nove ceste, a stvoreni su i neki prepoznatljivi autohtoni otočni brandovi.

Rast prometa

Preko mosta je od 19. srpnja 1980. godine do danas prešlo oko 60 milijuna vozila. Kad bi se računalo da su u prosjeku u svakom vozilu bile dvije osobe došlo bi se do brojke od 120 milijuna putnika u 30 godina. Upravo ove godine moglo bi biti premašena brojka od 10.000 vozila dnevno u prosjeku, ali samo pod uvjetom produženja uzlaznog trenda prometa u srpnju i dalje tijekom turističke sezone. Jednako zadivljuje i činjenica da je gotovo uvijek promet na mostu imao uzlaznu putanju, pa su tako 1981. godine preko mosta dnevno prolazila 2.964 vozila. U međuvremenu je više od tri puta promet narastao, pa su prošle godine svakog dana most prešla 9.662 vozila. Negativnih oscilacija bilo je samo u dva razdoblja. Od 1981. do 1983. godine zbog naglog poskupljenja nafte i limitirane prodaje goriva, kojima se nastojao riješiti problem nedostatka naftnih derivata u SFRJ. No to je kratko trajalo i promet je snažno rastao sve do 1991. godine i početka Domovinskoga rata, zbog čega je ponovo značajno pao broj turista u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i na Krčkome mostu.
Boris Pavković, voditelj Tehničke jedinice za održavanje Krčkoga mosta, potvrđuje da na mostu ima podosta posla. Uz sol i vjetar tome je najviše kumovao izostanak bilo kakvog održavanja tijekom devedesetih godina, pa se onda došlo do potrebe pojačanog održavanja i investiranja. Jedan od trajnih problema jest i činjenica da tehnologija ne poznaje premaz koji bi most trajno zaštitio. Unatoč svemu, most je i dalje u punoj funkciji i još uvijek donosi barem minimalnu dobit i nakon odbijanja svih troškova održavanja.

Bodulski vizionar

– Ovo je kapitalni objekt bez kojega Krk ne bi imao nikakvu šansu za tako ubrzan i snažan razvoj. Ljudi ponekad zaboravljaju na život prije mosta, na trajekte za koje više nema potrebe, a prečesto kritiziraju, najčešće zbog naplate, gužvi ili zatvaranja mosta zbog loših vremenskih uvjeta. Mislim da bi upravo ova, 30-a obljetnica od otvaranja trebala biti prilika za zbrajanje svega dobroga što je most donio ne samo Krku, već i cijeloj regiji – ističe Pavković, dodajući kako se svugdje u svijetu korištenje ovakvih objekata naplaćuje, pa u tome ni most ne može biti iznimka.
Pavković pozitivno gleda i na trajnost mosta, iako priznaje da će, prije ili poslije, doći vrijeme kad će se smanjivat i broj vozila, kad će se uvoditi dodatna ograničenja u prometu. Most treba čuvati, a tu su najgore vibracije, pogotovo kad su u pitanju teretna vozila, najviše kad teretnjaci idu iznad dopuštene brzine preko mosta. Pozitivno je ipak što će JANAF izmjestiti svoje cijevi iz konstrukcije mosta te ih položiti na morsko dno. Time će se osloboditi rezerve u nosivosti mosta i produžiti njegova trajnost.
Povijesni zapisi kazuju kako najveće zasluge za izgradnju Krčkoga mosta nose tri osobe. Ilija Stojadinović iz Niša, koji je posvetio karijeru projektiranju niza objekata, među kojima i velikoga broja mostova. Krčki most bio je kruna njegova karijere jer dotad u svijetu nije bilo armirano-betonskoga lučnog mosta s tako velikim rasponom lukova građenog sistemom slobodne montaže bez klasične skele. Raspon luka između otoka Krka i Sv. Marka iznosi 250 metara, a onog između Sv. Marka i kopna 390 metara. Gradnju je vodio Stanko Šram, Osječanin koji je izgradio mnoge mostove (Maslenica, kopno – Pag), a na kraju je uspješno vodio i gradnju Krčkoga mosta. Ali, gotovo sigurno priča o mostu ne bi zaživjela da nije bilo jednog Bodula– Mate Mahulje iz Vrbnika, koji je dobar dio života posvetio tako presudno važnom projektu za razvoj otoka na kojem je rođen.

Milenijski čin

Da se mnogi još uvijek sjećaju pokojnoga Mahulje svjedoči i pismo našeg čitatelja ing. Branka Maršala iz Punta, napisanog upravo u povodu obljetnice mosta.
– Mate Mahulja stoji kao spomenik vremena u kojem je otok Krk doživio svoj potpuni preobražaj, ali i vremena kad je Krk živio s prašnjavim cestama, vezan samo brodskom vezom s kopnom, bez cjelodnevne električne energije, sa slabim vodoopskrbnim sustavom. Mahulja je imao sposobnost okupiti sve koji su mogli pomoći, na otoku i izvan njega, oko ideje izgradnje mosta, koju je prezentirao na otoku još 1960. godine. Uvjeravao je zagrebačke rukovodioce, vodio brigu oko financijske konstrukcije, formirao poduzeće za izgradnju mosta, bio je njegov direktor, dogovorio je niz kredita za gradnju od Riječke banke, Zagrebačke banke i Jugobanke iz Rijeke, kao i ulaganje nepovratnih sredstava od Jugoslavenskog naftovoda, Ina Rafinerije nafte Rijeka i Skupštine općine Krk. Gradnja mosta počela je 10. travnja 1976. godine, završena je 19. srpnja 1980. Zašto je trebalo tako dugo vremena od 1960. do početka gradnje? Trajale su rasprave kakav most izgraditi, viseći, željezni ili armirano-betonski, trajalo je i projektiranje i traženje graditelja. Mate je morao pronaći i način kako vraćati novac, jer u SFRJ nije bilo naplate mostarine, za razliku od morskog prijevoza, pa je išao u Beograd i od predsjednika Izvršnog vijeća SFRJ Mate Špiljaka dobio obećanje o uvođenju mostarine. Na narodnoj svečanosti otvaranja mosta Mahulja je podnio izvještaj o gradnji, a vrpcu je u znak otvaranja prerezao Cvijetin Mijatović, predsjednik Predsjedništva SFRJ. Taj milenijski čin, tu viziju gradnje mosta, ostvario je Mahulja okupivši entuzijaste slične sebi – napisao je među ostalim Branko Maršal uz poruku kako se ne smiju zaboravljati vizije, upornost i ostvarenja ljudi kakav je bio Mate Mahulja.

Promet na Krčkom mostu

GODINA..UKUPNO VOZILA...DNEVNI PROSJEK
1980. 487.315................... 2.964
1981. 1.084.000.................2.970
1982. 997.371....................2.733
1983. 818.541....................2.243
1984. 907.553....................2.486
1985. 1.104.199.................3.017
1986. 1.241.156.................3.400
1987. 1.351.272.................3.702
1988. 1.449.167.................3.970
1989. 1.610.768.................4.101
1990. 1.709.889.................4.685
1991. 1.043.260.................2.858
1992. 1.086.399.................2.976
1993. 1.234.833.................3.374
1994. 1.549.515.................4.245
1995. 1.450.733.................3.974
1996. 1.768.893.................4.846
1997. 2.001.038.................5.482
1998. 2.136.175.................5.853
1999. 2.163.949.................5.929
2000. 2.491.802.................6.827
2001. 2.638.762.................7.229
2002. 2.768.211.................7.584
2003. 2.897.004.................7.915
2004. 3.001.398.................8.223
2005. 3.069.315.................8.409
2006. 3.239.116.................8.874
2007. 3.455.274.................9.466
2008. 3.470.666.................9.508
2009. 3.526.948.................9.662
2010. (do 15. srpnja) 1.702.808 -
Napomena: Od 1. srpnja 2005. godine uvedena jednostrana naplata mostarine



Gužve rješava dionica Sv. Kuzam – Križišće

Prema prijedlogu jednog našeg čitatelja, problem gužvi na Krčkom mostu mogao bi se barem donekle olakšati proširenjem postojećega cestarinskoga prolaza na naplatnim kućicama za sva vozila koja odlaze s Krka i pritom ne plaćaju cestarinu, pa se ne moraju ni zaustavljati. Voditelj Tehničke jedinice za održavanje Krčkoga mosta Boris Pavković potvrđuje kako je to samo jedna od brojnih opcija koje su se razmatrale kao moguće mjere za smanjenje gužvi.
– Mi i sada na izlazu imamo kolnik vangabaritne širine za dva prometna traka i bilo kakvo širenje nema većeg smisla. Čak bi moglo biti i kontraproduktivno, jer bi vozila brže prolazila i brže stizala do uklapanja na jedan prometni trak, gdje bi se zato povećavao i rizik od prometnih nezgoda. Primijetili smo da su sudari tada češći. Prometne gužve imaju dosta uzroka, ali odgovorno tvrdim da one gotovo nikada ne nastaju zbog mosta. U ljetnom razdoblju, najviše srpnju i kolovozu, uglavnom vikendom, znamo imati promet od 30.000 vozila dnevno. Ali tada u pravilu imamo i izrazito velik pritisak vozila iz smjera Crikvenice, prema Križišću i Zagrebu ili prema Bakarcu u koje se uklapaju i sva vozila s mosta. Zato je gužve u sadašnjim prometnim uvjetima nemoguće ukloniti ili bitno poboljšati protočnost. Broj vozila koja stižu na magistralu iz svih smjerova bitno premašuje kapacitet te prometnice. Protočnost će postati puno bolja kad se otvori dionica Sv. Kuzam – Križišće. Također mislim da bi u jednoj daljoj budućnosti, nakon što se izgradi novi Krčki most, trebalo razmišljati i o gradnji autoceste na otoku, barem do lokacije raskrižja prema Cresu i trajektnom pristaništu Valbiska – smatra Pavković.

Avatar korisnika
doris
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 328
Teme: 17
Pridružen: 15.5.2010, 23:12
Lokacija: Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#6  PostPostao/la doris » 19.7.2010, 19:23

Slike su predivne, samo mislim da je ipak trebalo ostat njegovo pravo ime.

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Krčki most

Post broj:#7  PostPostao/la nikola » 19.7.2010, 21:40

doris napisao:Slike su predivne, samo mislim da je ipak trebalo ostat njegovo pravo ime.

:smijeh: :smijeh: :smijeh:
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
luka lik
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 284
Teme: 13
Pridružen: 9.2.2010, 20:45

Re: Krčki most

Post broj:#8  PostPostao/la luka lik » 19.7.2010, 22:11

doris napisao:Slike su predivne, samo mislim da je ipak trebalo ostat njegovo pravo ime.


Da a ja bi jednu muzičku :kava:
Kad smo kod imena trebalo bi poromijeniti i ime titovog trga u Rijeci :zastava:

Avatar korisnika
doris
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 328
Teme: 17
Pridružen: 15.5.2010, 23:12
Lokacija: Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#9  PostPostao/la doris » 19.7.2010, 22:47

Sa tim se ne slažem, zašto mjenjat

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#10  PostPostao/la Adamić » 19.7.2010, 23:03

Nemam ništa protiv imena Tito ali ako prostor nema veze s Titom onda njegovo ime neka se promijeni. Uostalom vidite i sami dok je Tito bio iznad svih imao je nazive trgova ,ulica itd.kad je nestala Jugoslavija nestao je i on. Eto danas se brišu njegova imena danas više nije heroj a do jučer je bio.

Avatar korisnika
doris
Šegrt
Šegrt
 
Postovi: 328
Teme: 17
Pridružen: 15.5.2010, 23:12
Lokacija: Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#11  PostPostao/la doris » 19.7.2010, 23:10

Sve to stoji, ali most je bio napravljen njemu u čast, zato mislim da nisu trebali mjenjat ime. Ne treba se sa tim zamarat

gost
 

Re: Krčki most

Post broj:#12  PostPostao/la gost » 20.7.2010, 06:52

doris napisao:Sve to stoji, ali most je bio napravljen njemu u čast, ...

Halo :?: :smijeh: . Znaci most nije napravljen da cestovno poveze Krk s kopnom nego nekoj osobi u cast.
Dakle stvarno, drugarice Doris pali ste na ovom tecaju. Nazalost mozete se samo :oops:

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11101
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Krčki most

Post broj:#13  PostPostao/la nikola » 20.7.2010, 11:06

doris napisao:Sve to stoji, ali most je bio napravljen njemu u čast, zato mislim da nisu trebali mjenjat ime. Ne treba se sa tim zamarat

Dovijali se boduli pa rekoše da će biti titin most.Inače ne bi bilo novčića za njega.
I prvo je trebao biti niže kod Maltempa, ali kako će mali most od 200-tonjak metara nositi ime velikog čovjeka.Pa onda u komitetu odlučiše napraviti veliki.
A da se time ne treba zamarat, slažem se!
Neka ukinu mostarinu, može se zvati i Nikolin most.
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#14  PostPostao/la Adamić » 22.8.2010, 22:12

Nismo još imali fotke sa mosta. :zastava:

copyofdsc03669.jpg
copyofdsc03669.jpg (111.28 KiB) Pogledano 1429 puta

Otočić sv.Marko
krckimostdsc03671.jpg
krckimostdsc03671.jpg (80.82 KiB) Pogledano 1429 puta

Most se može i biciklom preći
copyofkrckimost.jpg
copyofkrckimost.jpg (79.17 KiB) Pogledano 1429 puta

copyofkrckimost2.jpg
copyofkrckimost2.jpg (124.7 KiB) Pogledano 1429 puta

Naplatne kućice.Pri izlazu sa mosta se ne plaća ništa ali pri ulazu da i to 30 kuna.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21306
Teme: 856
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Krčki most

Post broj:#15  PostPostao/la Adamić » 26.1.2011, 00:39

Titov most pred otvaranje 1980

7031980.jpg
7031980.jpg (113.42 KiB) Pogledano 1434 puta

Na poleđini stoji zapis sa zanimljivim dokumentarnim tekstom:
"Na mostu Kopno-Krk pogled sa otoka Marka prema kopnu nedjelja 7.03.1980. Pješke sam došao do tog dijela i jedva se nekako vratio natrag, bure je puhalo i do 180 km na sat a na refule i do 200 km kako je TV javila navečer na vjestima."
Zapis osobe koja je slikala stup betonskog luka iz bliza.

-----------------------
Stvarno zanimljiva fotka ,kad se zna da je most otvoren u 19.7.1980. Tada je pušten i naftovod koji je ugrađen u lukove mosta.

Sljedeće

Vrati se na: 1945. - 1990.

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju

cron