Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

VIKTOR LENAC

Naša industrija ima veliku i burnu povijest . Na našem području bilo je smješteno mnogo poznatih tvornica koje su sredinom 19 stoljeća tvorile više od 50 % ukupne proizvodnje Hrvatske . Rijeka se može pohvaliti sa prvim parnim mlinom u Hrvatskoj , prvom tvornicom čokolade na cijelom području Balkana, 1850.godine u prostorima nekadašnje rafinerije šećera bila je najveća tvornica duhana u cijeloj monarhiji,imali smo tvornicu papiru koja je prozivodila najkvaliteniji papir koji je izvozila diljem svijeta i još mnogo toga. Uz 12 brodogradilišta , riječki izum torpedo i rafinerijom nafte Rijeka najvećom na ovom kontinentu grad Rijeka je bio na vrhuncu svoje ekonomske moći.
gost
 

VIKTOR LENAC

Post broj:#1  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 18:08

evo teme koju otvaram jer sam bila dio te zajednice punih 18 godina...šmrc...bila bi i da-danas da nije stečaj došao i meni dojadila ta besparica , gluposti, svinjarije.
dakle....

Brodogradilište Viktor Lenac jedno je od najvećih brodogradilišta u djelatnosti remonta, preinaka i offshora na Sredozemlju.
Osnovano 1896. godine, brodogradilište ima dugu tradiciju u remontu i preinakama, a među prvima u svijetu započinje s produljenjima brodova.
Danas je to brodogradilište koje raspolaže s dva doka, od kojih jedan može primiti brodove do 160.000 tona nosivosti, više od 1000 metara veza, gradilištem za offshore platforme i visoko kvalificiranom radnom snagom te može kvalitetno realizirati najsloženije projekte u kratkom vremenskom razdoblju prema svjetskim standardima.
Svoju respektabilnu referentnu listu Viktor Lenac izgradio je uspješnom realizacijom niza složenih preinaka i izgradnjom plinskih platformi. Jedno je od samo nekoliko specijaliziranih brodogradilišta za preinake brodova i offshore projekte na čitavom Sredozemlju.

nastavak slijedi....

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#2  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 18:12

Sve je počelo 1896. godine u luci Rijeka kada je brodogradilište pod imenom „Lazarus“ gradilo i popravljalo austro-ugarske i talijanske trgovačke i ribarske brodove.

Godine 1948. brodogradilište je dobilo ime „Viktor Lenac“ u čast narodnog heroja iz 2. svjetskog rata, koji je bio radnik brodogradilišta.

Povećana potražnja za većim i opsežnijim remontima brodova potakla je šezdesetih godina 20. stoljeća preseljenje brodogradilišta u zaljev Martinšćica, koji se odlikuje odličnim prirodnim karakteristikama, a udaljen je oko 2 nautičke milje od središnjeg dijela luke Rijeka. Kupljena su dva doka i dizalice i brodogradilište je intenzivno krenulo u razvoj djelatnosti remonta, preinaka i offshora.

Devedesetih godina 20. stoljeća društvo je reorganizirano, a 1993. godine Brodogradilište “Viktor Lenac” registrirano je kao dioničko društvo i danas je jedino veliko brodogradilište u Hrvatskoj u 100%-tnom privatnom vlasništvu.

U prosincu 2003. godine, društvo je objavilo stečaj kao rezultat promašenog investicijskog programa. Nakon više od 4 godine rada pod nadzorom Trgovačkog suda u Rijeci, stečajni postupak je okončan pristupanjem novih dioničara. Najveći dioničar je Tankerska plovidba, vodeći hrvatski brodar, sa 37,34% udjela u temeljnom kapitalu društva, a slijedi Brodogradilište „Uljanik“ iz Pule sa 28,19%.

Jedan od najvažnijih događaja bila je nabavka Doka 11 (hahaha, to je i jedan od ključnih faktora propasti VIKTOR LENCA, nabavili dok iz 1943. godine, a "stari" dokovi koje je LENAC imao bili su iz šezdesetih), koji može udokovati brodove Aframax i Suezmax veličine. Nakon sveobuhvatne obnove, Dok 11 je 2009. godine stavljen u funkciju, čime su se značajno povećali remontni kapaciteti brodogradilišta te je ulaskom na tržište velikih brodova brodogradilište dobilo novu perspektivu i ojačalo svoju poziciju kao jedno od vodećih brodogradilišta za remont i preinake na Mediteranu.

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#3  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 18:14

viktorlenac.jpg
viktorlenac.jpg (57.8 KiB) Pogledano 1407 puta

jedna sličica panoramska
60743988.jpg
Galeb i dok 11
60743988.jpg (7.66 KiB) Pogledano 1407 puta

i još jedna gdje se vidi Galeb i Dok 11

inače ja sam izabrala ime tom nesretnom Doku 11-bila sam na sastanku kada mi je Vrhovnik rekao da izaberem dal Dok 11, Dok 16 ili Dok 17? naime HRB (Hrvatski registar brodova) ima na rapolaganju slobodne nazive za taj tip plovnih objekata. Ja sam izabrala 11, nekako mi se najviše svidio taj broj. zlosretna kuma.

nastavak slijedi...

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#4  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 18:39

zlatna kuna VIKTOR LENCU I ACI-ju


Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Rijeka dodijelila je danas priznanja "Zlatna kuna" najuspješnijim tvrtkama s područja Primorsko-goranske županije za ostvarene poslovne rezultate u 2009. i 2010. - u kategoriji velikih trgovačkih društava nagradu je za 2009. godinu dobilo brodogradilište Viktor Lenac, a za najbolja poslovna ostvarenja u 2010. godini tvrtka ACI iz Opatije.U kategoriji srednjih trgovačkih društava "Zlatnu kunu" je za 2010. godinu dobila tvrtka MGK-Pack iz Kukuljanova, a u kategoriji malih poduzeća nagrađen je Elcon ...

ja sada radim u ACI-ju

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#5  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 18:57

evo platforme Labin-izgrađena 1985. u Viktor Lencu
images1izy.jpg
Platforma Labin
images1izy.jpg (7.01 KiB) Pogledano 1407 puta

evo Sea cloud-a- popravljen 2x u VL
seacloud.jpg
Sea cloud
seacloud.jpg (8.07 KiB) Pogledano 1407 puta

i konačno...Christina O - preinaka cca 2000.-te u VL
christinaoi.jpg
Christina O
christinaoi.jpg (13.07 KiB) Pogledano 1407 puta

nakon Christine O isti brodovlasnik je kupio Galeba i nakon toga odustao od preinake...a ostao je i za Christinu dužan...Grk Papanicolau

Avatar korisnika
nikola
Zaražen virusom R13Ka
Zaražen virusom R13Ka
 
Postovi: 11097
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#6  PostPostao/la nikola » 8.7.2011, 19:00

Lijepo, ako imaš još podataka o Lencu, samo piši...
See cloud-a se sjećam! I platforme, ali mislim da je bila i Ivana I , II?
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#7  PostPostao/la gost » 8.7.2011, 19:27

nikola napisao:Lijepo, ako imaš još podataka o Lencu, samo piši...
See cloud-a se sjećam! I platforme, ali mislim da je bila i Ivana I , II?

pisat ću još...a Ivana (I ili II?) je bila na preinaci.

Jedan od najboljih doživljaja u Viktor Lencu bio mi je posjet remontu noge platforme Labin kada se to radilo u uzgonskom kesonu. Oko noge do samog dna se stavilo čelično zvono i pumpe su ispumpavale vodu i ubacivale zrak. čudan je to osjećaj.....na minus osam metara pod morem a hodaš po suho morskom dnu...........


Drugi spektakularan doživljaj bio mi je posjet i zavlačenje pod Istočnu obalu, koja je u stvari šuplja i između zidova koji su na razmaku cca 10-ak metara jedan od drugog je šupljina u koju se možeš uvući malom barkom. Obala je napravljena na preglavnim gredama, a između je prirodni pokos obale i imaš osjećaj kao da si u špilji Biševo...preeedivnoooo.

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#8  PostPostao/la gost » 9.7.2011, 21:23

mar1y.jpg
Lazaret
mar1y.jpg (8.75 KiB) Pogledano 1407 puta

prije nego što se devastirala prekrasna uvala Martinšćica, tamo je bio lazaret.
i još:
mar2i.jpg
Uvala Stara Martinšćica
mar2i.jpg (13.35 KiB) Pogledano 1407 puta

a u uvali Stara Martinšćica bilo je brodogradilište za drvene brodice.

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21408
Teme: 862
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#9  PostPostao/la Adamić » 10.7.2011, 06:35

Da, da u to doba uprava Lenca kupila je od Amerikanaca stari dok .Zbog loših procjena pri kupovini Doku 11 promijenjeno je čak 5.000 tona čelika, neusporedivo više od onog što su procijenili »Lenčevi« stručnjaci ocjenjujući stanje onog što kupuju. Zanimljivo je da su u Ameriku više puta letjele delegacije iz »Lenca«, boravile tamo i po mjesec dana, navodno proučavajući dok, pa je pitanje kako to da nisu vidjeli da je to hrpa starog željeza. Isti ti Amerikanci koji su nama prodali 50 godina stari dok odmah su kupili novi u Kini za svotu koja se kreće između 40 i 50 milijuna dolara. Kad se na dosad utrošenih 30 milijuna dolara doda ono što još treba platiti za dovršenje i činjenicu da je veći dio brodogradilišta dvije godine samo radio na krpanju starog doka, a gubio na poslovima koje je trebao napraviti, ispalo je da je taj stari dok skuplji od novog.

Dok je Viktor Lenac ulazio u stečaj u samo jednom mjesecu Vrhovnik i njegovi menađeri zarađivali su godišnju prosječnu plaću radnika »Lenca«.

Damir Vrhovnik je primao plaču od 4.000 do 9.000 dolara + bonuse pa su se tako iznosi penjali i do 100 tisuća kuna. Danas ima ograđenu vilu i sve je prenio na svoju obitelj.

I za sve to Vrhovnik je proglašen menađerom godine i trebao je dobiti plaketu od riječkog SDP-a na što se je pobunila riječka javnost pa su na kraju ipak odustali od toga koliko mi je poznato.

Koja sramota. Čovjek bez imalo časti i ponosa.

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#10  PostPostao/la gost » 10.7.2011, 20:17

čuj, znam iz prve ruke sve. nije Vrhovnik glavni krivac za propast Lenca.
i nije uopće negativan u mojim sjećanjima.
on je super inteligentan+ima fotografsku memoriju i pamtio je ko slon.
kao insajder mogu ti reć:
1. prije stečaja on je 2 godine bio teško bolestan, na sedam operacija ruke koju su mu jedva spasili, naravno i pod jakim sedativima, nije mogao ići u Lenac i dobiovao je frizirane podatke od svog zamjenika i ostale dvorske svite
2. Dok 11 kupljen je nakon što je delagacija inženjera koja je treći put išla u Newport na tjedan dana naprasno vraćena u Lenac da se "ne bi prežderavali opijali i zajebavali" o riječima Vrhovnikovog zamjenika i ljudi su ga molili da im produži put u Americi da vide pontone a on im je naredio povratak, tako da je meni sumnjivo da je namjerno uzet taj dok iako se sumnjalo da je truo, samo da se opere novac (povratak inženjera naredio je Vrhov zamjenik!) a na kraju vođa tima inženjera toliko se nasekirao da je ubrzo umro od srca
3. Vrhovnik je bio u mandatu Sabora kada se glasalo za Zakon o privatizaciji i glasao je PROTIV (to mi je rekao jedan drugi saborski delegat), a kad je Zakon izglasao naravno on se dobro snašao.

tako da štogod te zanima pitaj, znam iz prve ruke SVE

a prije nesretnog Doka 11 radi neodlučnosti tog zamjenika nama su ispred nosa, dok smo se mi predomišljali, neki iz Dalekog istoka kupili dok iz Taranta koji bi nam savršeno odgovarao.

gost1
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#11  PostPostao/la gost1 » 10.7.2011, 20:27

Šta nije u igri bio i nekakav dok iz Njemačke, znatno mlađi od Jedanaestice?

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#12  PostPostao/la gost » 10.7.2011, 20:35

bilo je tu puno dokova u igri, ali taj je iz Taranta bio najbolji.

i onda kupili onu starudiju iz Newporta. tamo su slavili kada je dok otegljen ća. još u startu skužio se zaheb:nije ga se moglo dopremit u komadu pa su ga pilili na pola i dvaput trebali platit heavy lifter iz Amerike do Rijeke da bi vozio dvije sekcije doka.

nije to jedini biser: kupili su i onu dizalicu iz Danske koja nikad nije stavljena u funkciju: kada je kupljena skužili su da je rezana i kraćena. oper biser gospodina zamjenika. sada beskorisno stoji na Žurkovu, tik do tzv. "zelene barijere" prema Kostreni.

osim toga kuplili su i halu za sačmarenje i radi neplaćanja iste propala je jedna njemačka firma.

osim toga kupili su i opremu iz Le Havrea za halu za brodogradnju ili za predmontažu (ne sjećam se više, prošlo puno let) i ta oprema je trunula u skladištu na Kukuljanovu, sa nje su izgulili sav bakar koji se mogao ukrast i konačno je prodana budzašto.
kad sam čula da je brodogradilište iz Le Havrea propalo i da skoro nije ni koristilo tu opremu, odmah mi je palo na pamet da će se to desit i sa V.lencem, i bilo je tako, nažalost.

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#13  PostPostao/la gost » 21.7.2011, 20:20

http://www.rijekadanas.com/radnik-pogin ... tor-lencu/


nažalost, to je bila pojava sa kojom si se morao pomiriti...zvižduk sirene Hitne često sam čula dok sam radila tamo. došla sam radit 2 mjeseca nakon što su dvojica iz Konstrukcionog stradala ugušeni u tanku, prilikom gradnje platforme Labin....i toga je bilo svako malo, jer je posao u toj grani industrije opasan, iako smo imali sve moguće mjere ZNR i ZPR.....


najgore što sam zapamtila bila je priča kolegice iz odjela Zaštite na radu, koju bi zvali kada god bi se objesio koji Rus koji je nakon remonta od godinu i više dana presudio sam sebi radije nego da se vrati u SSSR.... :cry:

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 21408
Teme: 862
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#14  PostPostao/la Adamić » 21.7.2011, 23:30

Što se tiče ovog zadnjeg radnika koji je poginuo od od eksplozije plina. Njegova obitelj treba tužit Viktor Lenac, odnosno firmu za koju radi i tražit najveću moguću odštetu ako se pokaže da zaštita na radu nije bila kako treba.

gost
 

Re: VIKTOR LENAC

Post broj:#15  PostPostao/la gost » 22.7.2011, 11:39

jednom sam ja bila prisutna kad je u jednoj zgradi explodirao acetilen. užasna buka, srećom bez veće štete prošla. a sad pazite razloga: radnik je ostavio cijev sa mlaznicom zatvorenu unutar metalne kutije za alat, loše ju zatvorio (mlaznicu) i acetilen je cijelu marendu ulazio u kutiju i kada se napunila, ........BUUUUUM!!!!!!!!

Sljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Industrijska baština

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost