Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Autotrolej-počeci

Naša industrija ima veliku i burnu povijest . Na našem području bilo je smješteno mnogo poznatih tvornica koje su sredinom 19 stoljeća tvorile više od 50 % ukupne proizvodnje Hrvatske . Rijeka se može pohvaliti sa prvim parnim mlinom u Hrvatskoj , prvom tvornicom čokolade na cijelom području Balkana, 1850.godine u prostorima nekadašnje rafinerije šećera bila je najveća tvornica duhana u cijeloj monarhiji,imali smo tvornicu papiru koja je prozivodila najkvaliteniji papir koji je izvozila diljem svijeta i još mnogo toga. Uz 12 brodogradilišta , riječki izum torpedo i rafinerijom nafte Rijeka najvećom na ovom kontinentu grad Rijeka je bio na vrhuncu svoje ekonomske moći.
gost
 

Autotrolej-počeci

Post broj:#1  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:32

Nakon što mi je došla u ruke knjiga o Autotroleju, izdana povodom 105 godina rada, jedva sam čekala da ju pročitam, izvučem važno i važnije isto kao i poskeniram slike. Usluge Autotroleja sam godinama koristila, kao i pretpostavljam, svatko od nas, pa mi je stoga ovo bilo zanimljivo štivo.
Autotrolej kao javni gradski prijevoz već ima otvorenu temu, pa ću se ja u ovoj novoj temi koju otvaram, zadržati na razvoju javnog gradskog poduzeća od početka fijakerske službe pa do iza drugog svjetskog rata.
Sa zadovoljstvom Vas prepuštam čitanju :pozdrav:




AUTOTROLEJ

Prema pisanju tiska iz 19.stoljeća prvi se javni prijevoz putnika u Rijeci obavljao kočijama i omnibusima s konjskom vučom, koji su mogli prevesti deset do petnaest putnika. Prema propisu koji je donjela Općina, prijevoz je tekao određenim linijama, prema utvrđenom voznom redu.
Fijakerska je služba imala dvije polazne stanice u gradu, jednu u Via Adamich ispred Gradske štedionice (danas Gradska knjižnica) i drugu ispred željezničkog kolodvora. Hoteli su imali svoju fijakersku službu koja je uglavnom bila na usluzi gostima.

Slika

Riječka je općina 04.08.1892. objavila javno nadmetanje za izgradnju tramvaja za prijevoz putnika i robe, na kojem su gradske vlasti na kraju prihvatile 14.10.1892. ponudu od Oscara Lazzarini, uz uvjet da umjesto tramvaja s konjskom vučom odmah uvede električni tramvaj. Za tu je svrhu barun Lazzarini osnovao Anonimno društvo za riječki električni tramvaj s kojim je, nakon dugih pregovora, 29.02.1896. Općina sklopila Ugovor o izgradnji i prometu električnog tramvaja u Rijeci.
Koncesija je izdana na 60 godina, s pravom otkupa Općine nakon 40 godina rada. Ugovorom je utvrđena i cijena putne karte koja je na relaciji Fiumara - Pioppi stajala 10 soldi.
fiume kočija scan35.jpg
fiume kočija scan35.jpg (131.22 KiB) Pogledano 3939 puta

Korzo scan36.jpg
Korzo scan36.jpg (194.3 KiB) Pogledano 3891 puta

tramvaj scan1n.jpg
tramvaj scan1n.jpg (110.49 KiB) Pogledano 3939 puta

tramvaj scan2jv.jpg
tramvaj scan2jv.jpg (162.88 KiB) Pogledano 3939 puta

Općina je odobrila da se na tramvajima utisne gradski grb, a električna struja osigurana je iz centrale koja se nalazila u neposrednoj tramvajske remize na Školjiću.

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#2  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:37

PRVI TRAMVAJ OD RJEČINE DO PIOPPA
Stvorivši tako uvjete 7.11.1899. krenula su prva tramvajska kola od mosta na Rječini uzdzž Fiumare prema zadnjoj stanici Pioppi, na jednotračnoj pruzi 4 km dugoj, što je svakako Rijeku svrstalo u red modernih gradova u Europi.

tramvaj scan6w.jpg
tramvaj scan6w.jpg (111.51 KiB) Pogledano 3938 puta

tramvaj scan3v.jpg
tramvaj scan3v.jpg (102.7 KiB) Pogledano 3938 puta

U početku je Riječki električni tramvaj d.d. raspolagao sa 8 motornih tramvajskih kola. Svaka kola mogla su prevesti 28 putnika, a imala su 16 sjedećih i 12 stajaćih mjesta. Tramvaj je zimi vozio od 7h do 22h a ljeti od 6:30h do 22:30

tramvaj scan5ow.jpg
tramvaj scan5ow.jpg (137.62 KiB) Pogledano 3938 puta

Tramvajska se pruga 1907.godine produljila os mosta na Rječini do Školjića za 300m te od zadnje stanice Pioppi (tvornica Torpedo) do brodogradilišta Danubius (3.maj) za još 300m, dosegnuvši duljinu od 4.600km.

tramvaj scan7i.jpg
tramvaj scan7i.jpg (114.54 KiB) Pogledano 3938 puta

tramvaj scan4an.jpg
tramvaj scan4an.jpg (118.76 KiB) Pogledano 3938 puta

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#3  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:42

Zbog veće potrebe, osobito prema industrijskom dijelu grada, 1910.godine produljena je tramvajska pruga prema Kantridi, odnosno do onodobne austrougarske granice.
Zbog povećanog prometa , godine 1908. Kupljeno je osam zatvorenih tramvajskih prikolica. Te godine, 12.prosinca, gradski vijećnici usvojili su Pravilnik o javnim službama grada Rijeke, 19.prosinca donijeli odluku kojom uprava svih komunalnih službi grada prelazi od 1. Siječnja u jedinstveno poduzeće Javne službe grada Rijeke. U sastav novog poduzeća ušli su Gradski vodovod, Gradska električna centrala, Spalionica smeća, Služba za sakupljanje i odvoz smeća i pranje ceste i Gradski električni tramvaj, s mogućnošću pripojenja novoosnovanih komunalnih poduzeća.


Godine 1912. Sušak je proglašen kupališnim i klimatskim mjestom, te je postao posebno privlačnim za mnoge Riječane koji su na kupanje odlazili na Pećine. Za tu je svrhu u ljetnim mjesecima uspostavljena redovita linija omnibusom od Piazze Adamich do sušačkih plaža. Vozili su svakih 15 min od 8-12, te od 15-20 sati. Za svoje su goste hoteli „Park“ i „Jadran“ iali svakodnevnu vezu omnibusima sa željezničkim kolodvorom na Brajdici. Fijakeri su održavali vezu s Bulevardom , Trsatom, Vežicom i Kostrenom. Polazne stanice za fijakere bile su na pristaništu Brajdici, na Kolodvoru i Piazzi Scarpa (Jelačićev trg)
Zbog čestih zastoja i sve većim potrebama grada, pokrenut je postupak za izgradnju dvokolosiječne pruge, jer jednokolosiječna više nije udovoljavala. Radovi su počeli u proljeće 1914. Ali Prvi svjetski rat omeo je daljnju izgradnju i brži razvoj tramvajskoga prometa u Rijeci. Tijekom rata tramvaj prometuje uz mnogo teškoća a postavljanje drugog kolosijeka dovršeno je tek 1921.

tramvaj scan13x.jpg
tramvaj scan13x.jpg (123.2 KiB) Pogledano 3890 puta

Kako se tramvaj u svijetu sve više modernizira tak oi riječki tramvaji prate razvoj. Na tramvajska se kola 1926.godine ugrađuju zračne kočnice tipa Westinghous kako bi se održala sve veća komercijalna brzina na pruzi koja je tada iznosila 14km na sat. 1928.g na Školjiću se gradi nova remiza s mogućnošću garažiranja 10 tramvajskih kola.

tramvaj trg.jpg
tramvaj trg.jpg (143.1 KiB) Pogledano 3937 puta

tramvaj Školjić.jpg
tramvaj Školjić.jpg (135.29 KiB) Pogledano 3937 puta

1929.g. počelo se razmišljati o uvođenju autobusne linije koja bi povezivala gornje dijelove grada (Škurinje, Kozalu i Belveder) sa središtem. Tvrtka Grattoni ponudila je svoje usluge, te je 19.09.1929.g. na relaciji Piazza Dante – Belveder obavljena prva vožnja, no ponuda nije prihvaćena.

Slika
Zadnja izmjena: gost; 25.12.2011, 23:30; ukupno mijenjano 1 put/a.

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#4  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:48

tramvaj scan9l.jpg
tramvaj scan9l.jpg (105.27 KiB) Pogledano 3937 puta

Lokalni autobusni promet u Sušaku uvodi se godine 1930. A koncesiju je dobilo poduzeće Štedovina i privredna zadruga invalida Savske banovine. Raspolagalo je sa šest autobusa kojima je održavalo gradsku liniju Sušak-Trsat i tri prigradske linije iz Sušaka u smjeru Kostrene, Drage i Čavala.
Godine 1933. Tvrtkka Elektra iz Sušaka obavlja autobusni promet na linijama za Trsat, Kostrenu, Vitoševo, Bakar i Krasicu. Godine 1936. Koncesiju za prijevoz autobusima dobiva poduzeće Autoput d.d., s voznim parkom od četrnaest autobusa. Održava linije Sušak- Trsat, Sušak- Draga, Sušak –Kostrena- Sveta Barbara, a u sezoni i liniju Sušak-Platak.

Gradski autobusni prijevoz u Rijeku uveden je 29.06.1931.g. S trima linijama: Linija br.2 –Centar- Valscurigne (Škurinje), linija br. 3-Glavna tržnica –Gelsi (Podmurvice) i linija br. 4- Centar-Kozala. Na tim su linijama prometovala 4 autobusa marke Ceirano s benzinskim pogonom, te su mogli prevesti 39 putnika. Vozili su svakih 20 min. Od 7-21h, a ulazilo se samo na prednja vrata! Putna je karta koštala 0,60 lira. Do 1932g.od Rijeke do Opatije i Lovrana promet je održavalo privatno autoprijevozno poduzeće Rodolfo Grattoni.

Jadranski trg scan10e.jpg
Jadranski trg scan10e.jpg (113.41 KiB) Pogledano 3937 puta

Linija Matulji- Opatija-Lovran bila je usklađena s dolascima i polascima vlakova iz Matulja. Od 1908. Do 1933. Na toj je liniji prometovao tramvaj. Tračnice su demolirane 01.04. 1933. I brodom iz Opatijske luke odvezene na Siciliju a tramvajska su kola prodana Ljubljani.

tramvaj scan11r.jpg
tramvaj scan11r.jpg (122.15 KiB) Pogledano 3937 puta

tramvaj scan21.jpg
tramvaj scan21.jpg (182.5 KiB) Pogledano 3937 puta
Zadnja izmjena: gost; 25.12.2011, 23:29; ukupno mijenjano 1 put/a.

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#5  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:53

O uvođenju trolejbusa u javni gradski promet umjesto tramvaja, počelo se razmišljati 1935.g. Načelni projekti za uvođenje trolejbuse bili su gotovi 1937.g. ali je cijeli projekt propao jer trolejbusi su imali ograničene kapacitete


Polovicom ožujka uspostavljena je linija br.5-Piazza Scarpa- Zamet te se nabavljaju dva autobusa tipa Fiat s 42 mjesta i 9 autobusa tipa 635RNL na naftu s po 56 mjesta. 1939 godine u Rijeci je uz tramvajsku remizu na Školjiću izgrađena velika garaža od 850 metara četvornih, parabolična svoda, u koju su se mogla smjestiti 24 autobusa.
U Drugom svjetskom ratu autobusi su teško oštećeni. Gradske linije najprije su reducirane, potom je javni prijevoz autobusima potpuno obustavljen. I tramvaj je početkom rata bio u lošem stanju pa se ponovno razmatra mogućnost uvođenja trolejbusa. Linija je trebala biti od Pećina do Kantride, a planirana je nabava 27 trolejbusa. Početkom 1943. Potpisan je Ugovor o isporuci trolejbusa s jednom talijanskom firmom iz Genove. Budući da je Italija kapitulirala 8.9.1943.g. naručeni trolejbusi nikada nisu isporučeni.
Zbog rata od veljače do srpnja 1945.g. javni gradski prijevoz putnika potpuno je obustavljen. Nakon rata tramvajski i autobusni promet u Rijeci i prigradu od 21.5. do 17.7.1945.g. potpada pod upravu Državnog autopoduzeća Hrvatske (DAPH). Od 17.7.1945.g. DAPH ustupa cijelu organizaciju gradskog i prigradskog prometa Rijeke Upravi gradskih komunalnih usluga. Nakon rata na Sušaku osnovano je autopoduzeće (SAP), a promet je uspostavljen na svim linijama koje su prije rata obavljali Autoput i Elektra, te Milivoj Čabrijan. SAP je prevozio putnike u Grobinštinu, Kastavštinu i Hreljin.

autotrolej scan16t.jpg
autotrolej scan16t.jpg (62.27 KiB) Pogledano 3937 puta

Rješenjem riječkog Gradskog prometa narodnog odbora broj 631/47 od 14.2.1947.g. osnovano je Gradsko auto-tramvajsko poduzeće GATPO. Zanimljiv je podatak da su do 1949.g. u GATPO-u trećina zaposlenog osoblja bile žene. Obavljale su razne poslove- od vozačica tramvaja i kondukterki, upravnih poslova do čistačica.

autotrolej scan19.jpg
autotrolej scan19.jpg (158.2 KiB) Pogledano 3937 puta


U studenom 1947.g. poduzeće je dobilo dva nova autobusa uvezena iz Italije, a početkom 1948.g. stigla su još tri tipa 666 RNU, s karoserijom gradskog tipa i sa 65 mjesta.
Početak pedesetih godina donosi promjene u upravljanju poduzećima –uvodi se radničko samoupravljanje. Prvi radnički savjet u GATPO-u izabran je 30.1.1950.g. Odlukom Radničkog savjeta godine 1951. Osnovan je Taxi- servis u sastavu GATPO-a, a koji će djelovati do 1955.g.
Pedesetih se godina i ponovno počelo raspravljati o uvođenju trolejbusa, jer je to bilo suvremenije i rentabilnije prijevozno sredstvo. No, ttramvajski bi promet trebalo na dulje vrijeme obustaviti, da bi se obavili nužni radovi za uvođenje trolejbusa.

autotrolej scan20bo.jpg
autotrolej scan20bo.jpg (67.79 KiB) Pogledano 3937 puta

Ipak Ministarstvo za novooslobođene krajeve dalo je suglasnost za uvođenje trolejbusa i financijski je pratilo ostvarenje tog pothvata. Gradski narodni odbor, Povjereništvo saobraćaja Rijeka odlučilo se za trolejbuse talijanske marke C.G.E.-Fiat. Prva završena trasa išla je tadašnjim ulicama Janka Polić Kamova, Proleterskih brigada, Žrtava fašizma, Fiorella la Guardije, Nikole Tesle i Borisa Kidrića. (danas su to ulice J.P.Kamova, Strossmayerova, Žrtava fašizma, F.la Guardije, Nikole tesla i Krešimirova)

autotrolej scan21o.jpg
autotrolej scan21o.jpg (182.5 KiB) Pogledano 3937 puta
Zadnja izmjena: gost; 25.12.2011, 23:37; ukupno mijenjano 2 put/a.

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#6  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 21:59

Konačno, 27.10.1951. u 16h na Titovom trgu uz mnogo građana svečano je otvoren trolejbusni promet u Rijeci. Te godine 1951. GATPO je imap 15 linija –jednu tramvajsku, dvije trolejbusne i 12 autobusnih. Putna je karta stajala 10 dinara a za djecu i invalide 5 dinara i za tramvaj i za trolejbus.

autotrolej scan22t.jpg
autotrolej scan22t.jpg (164.32 KiB) Pogledano 3927 puta

Zbog dotrajalosti tramvaja, a i sve češćih pritužbi putnika, Gradski narodni odbor konačno je raspravljao i donio odluku o ukidanju tramvaja, ali je nakon kratka vremena, neznajući točno što učiniti s rashodovanim tramvajem, odlučio da on ipak ostane u prometu. Tramvaj nastavlja voziti stvarajući gubitke, a radnici GATPO-a traže od grada naknadu gubitka, i u tim raspravama se donosi zajednički zaključak da se riječki električni tramvaj ukine. „Neka se konačno ukine tramvaj“ –piše Riječki list 26.6.1952.g. I doista, nakon 54 godine, tramvaj gubi utrku sa suvremenijim prijevoznim sredstvom. Riječki električni tramvaj posljednji je put vozio u lipnju 1952.g.

autotrolej scan23x.jpg
autotrolej scan23x.jpg (171.51 KiB) Pogledano 3927 puta

Rješenjem narodnog odbora grada Rijeke u ožujku 1953.g. poduzeće mjenja naziv u Autotrolej poduzeće a što je potvrđeno 16.svibnj, broj 8502/53.
Zanimljivo mi je da se te iste godine uvodi linija za Drenovu, a za vozače i konduktere nakon posljednje večernje vožnje organizirano je spavanje u Saršonima, kako ne bi vozili prazan autobus u garažu ili pješačili do kuće.

autotrolej scan24y.jpg
autotrolej scan24y.jpg (210.39 KiB) Pogledano 3927 puta

Početkom 1954.g. Autotrolej donosi odluku o kupnji polovnih autobusa iz Londona, počinje izdavati svoj list i mjenja boju odore osoblja –smeđe odore zamijenjene su crnim kožnim kaputima i čizmama. Kada su u Rijeku stigli naručeni polovni autobusi iz londona, gradski je javni promet umnogome poboljšan.

autotrolej scan25e.jpg
autotrolej scan25e.jpg (122.24 KiB) Pogledano 3927 puta

Na riječkim su se ulicama našli u lipnju 1954.g. autobusi na kat, „londonci“ i autobusi harmonike. Zbog boje i ulaza s lijeve stran, „londonci“ su Riječanima bili svojevrsna atrakcija, a dio njih je bio i na kat, te su se događale male nespretnosti koje su ponekad ljutile, a ponekad uveseljavale putnike. 1956.g. na svim su linijama gradskog i prigradskog prometa uvedene pretplatničke karte koje su vrijedile za dvije vožnje u danu –odlazak i povratak s posla. 1957.g. voze trolejbusi obojano u crveno a autobusi su i dalje ostali plavi.

autotrolej scan26.jpg
autotrolej scan26.jpg (163.77 KiB) Pogledano 3927 puta

autotrolej scan27z.jpg
autotrolej scan27z.jpg (74.52 KiB) Pogledano 3927 puta

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#7  PostPostao/la gost » 25.12.2011, 22:06

Nakon javne rasprave koja se vodila preko Novog lista, te na raznim sastancima od godine 1957. Do 1962., zaključeno je da će prijevoz radnika na posao i s posla biti brži i jeftiniji ako ga obavlja za to specijalizirano poduzeće. Tako koncem 1962.g. i početkom 1963..g. svoje autobuse te brige oko prevoženja radnika Autotroleju prepuštaju Rafinerija nafte, 3.maj, Exportdrvo, Ukod, Vulkan, Betongrad, Torpedo i Tvornica papira.

autotrolej scan29v.jpg
autotrolej scan29v.jpg (173.91 KiB) Pogledano 3927 puta

Godine 1962. Autotrolej doseže maksimum u trolejbusnom voznom parku, sa 29 vozila, a 1963.g. kupuje novih 30 autobusa FAP Ohrid. Te je godine i uređeno polazište za prigradski promet na Trrgu Bana Jelačića, a na školjiću je izgrađena automatska praonica u kojoj se moglo oprati 60 autobusa na sat, otvoren je vlastiti restoran društvene prehrane i uveden je regere za godišnji odmor.

autotrolej scan31j.jpg
autotrolej scan31j.jpg (72.46 KiB) Pogledano 3927 puta

Uvođenje semafora na riječkim prometnicama godinw 1966. Uvelike je pridonjelo bržem kretanju vozila javnog gradskog prometa, posebno izgradnja podvožnjaka u Kidričevoj ulici 1967. (današnja Krešimirova)

autotrolej scan32t.jpg
autotrolej scan32t.jpg (115.71 KiB) Pogledano 3927 puta

Već se 1967.g. sve češće u javnosti ističe da je trolejbusni prijevoz skup, te se iz prometa povlači pet trolejbusa. Namjerava se povući još toliko no građani prosvjeduju, opravdavajući svoje zahtjeve ekološkim razlozima. Koliko su Riječani imali utjecaja na svojega prijevoznika, pokazuje i događaj iz te godine kada je ukinuta trolejbusova postaja na Piramidi. Građani su javno prosvjedovali zbog te odluke, pa je postaja ponovno vraćena.
Ipak, gospodarska računica učinit će svoje. Trolejbusi koji su gotovo osamnaest godina dvjema dijametralnim linijama povezivali istočni i zapadni dio grada predstavljajući tako os gradskog prometnog sustava, poglavito u razdoblju 1952. Do 1967. , povučeni su iz prometa da bi ustupili svoje mjesto autobusima koji su u doba jeftine nafte bili isplatljiviji.
Statistike govore da su trolejbusi u svome prometovanju riječkim ulicama prešli 22,5 milijuna kilometara prevezavši više od 260 milijuna putnika.
I radnici Autotroleja i stanovnici grada pitali su se je li zauvijek rečeno zbogom trolejbusima. Prepušteno je vremenu i gospodarskim prilikama da o tome odluče, a trolej je ostao samo u imenu poduzeća.

autotrolej scan33m.jpg
autotrolej scan33m.jpg (175.1 KiB) Pogledano 3927 puta

autotrolej scan34d.jpg
autotrolej scan34d.jpg (62.42 KiB) Pogledano 3927 puta

I to je to. :pozdrav:

LLeon
Baniran
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 406
Teme: 4
Pridružen: 23.8.2009, 10:08

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#8  PostPostao/la LLeon » 26.12.2011, 08:50

Riječanka! :bravoveliki: :bravoveliki: :bravoveliki:
Za temu, za trud.

Upijam svaku sliku i svaku riječ. :bravo: I još ću ja to malo prostudirat, kasnije.

Malo me zbunila slika opatijskog tramvaja. : lud Ali sad vidim da se spominje samo usput. Samo da napomenem da tramvajska linija Matulji- Opatija - Lovran nema veze za Autotrolejem, nego je to bila firma za sebe. Opatijskim tramvajem je upravljao, ako se ne varam "Abbazianer Elektrische Kleinbahn" d.d.

Kobler, ne šuti, nego pomagaj. :mrgreen:

Avatar korisnika
steam
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 135
Pridružen: 5.12.2010, 10:16
Lokacija: worldwide

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#9  PostPostao/la steam » 26.12.2011, 11:53

Sjedi pet :bravoveliki:

gorgoroth
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#10  PostPostao/la gorgoroth » 26.12.2011, 12:30

Odlično riječanka :bravo:

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#11  PostPostao/la gost » 26.12.2011, 13:22

8-) :gore

štoviše 5x :bravoveliki:

8-)

Avatar korisnika
Rastočinac
Gost
Gost
 
Postovi: 4
Pridružen: 23.10.2011, 13:39

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#12  PostPostao/la Rastočinac » 28.12.2011, 17:29

vrlo zanimljivo...svaka čast na trudu.. :bravoveliki:

Gost
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 574
Teme: 23
Pridružen: 21.9.2009, 14:34

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#13  PostPostao/la Gost » 2.1.2012, 16:36

Sušački almanah je ovako 1931 opisao stanje i razvoj riječkog gradskog prometa:

GradskiPrijevoz320-Suakialmanah1931.jpg
GradskiPrijevoz320-Suakialmanah1931.jpg (182.28 KiB) Pogledano 3917 puta
GradskiPrijevoz330-Suakialmanah1931.jpg
GradskiPrijevoz330-Suakialmanah1931.jpg (212.33 KiB) Pogledano 3917 puta
GradskiPrijevoz340-Suakialmanah1931.jpg
GradskiPrijevoz340-Suakialmanah1931.jpg (259.57 KiB) Pogledano 3917 puta
GradskiPrijevoz350-Suakialmanah1931.jpg
GradskiPrijevoz350-Suakialmanah1931.jpg (246.49 KiB) Pogledano 3917 puta


Karta linija autobusa na prigradskim linijama oko 1930. Invalidska zadruga i njene prigradske linije
GradskiPrijevoz300-kartalinijaautobusanaprigradskimlinijamaoko1930Invalidskazadrugainjeneprigradskelinije.jpg
GradskiPrijevoz300-kartalinijaautobusanaprigradskimlinijamaoko1930Invalidskazadrugainjeneprigradskelinije.jpg (156.88 KiB) Pogledano 3917 puta

Karta linija autobusa na Sušaku oko 1930. Invalidska zadruga i njene gradske linije
GradskiPrijevoz310-kartalinijaautobusanaSuakuoko1930Invalidskazadrugainjenegradskelinije.jpg
GradskiPrijevoz310-kartalinijaautobusanaSuakuoko1930Invalidskazadrugainjenegradskelinije.jpg (160.98 KiB) Pogledano 3917 puta

Gost
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 574
Teme: 23
Pridružen: 21.9.2009, 14:34

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#14  PostPostao/la Gost » 2.1.2012, 16:47

Članak iz Novog lista. Datum članka vidljiv, ali slika nastala 17.06.1967
GradskiPrijevoz840-lanakizNovoglistaDatumlankavidljivalislikanastala17061967.jpg
GradskiPrijevoz840-lanakizNovoglistaDatumlankavidljivalislikanastala17061967.jpg (90.69 KiB) Pogledano 3917 puta

Slika prikazuje tada jedini kolski most na Titovu trgu, dakle nastala je svakako prije 1965. Vjerojatno i ranije jer su vidljivi dijelovi okretišta na Titovu trgu
GradskiPrijevoz830-SlikaprikazujetadajedinikolskimostnaTitovutrgudaklenastalajesvakakoprije1965Vjerojatnoiranijejersuvidljividijeloviokretit.jpg
GradskiPrijevoz830-SlikaprikazujetadajedinikolskimostnaTitovutrgudaklenastalajesvakakoprije1965Vjerojatnoiranijejersuvidljividijeloviokretit.jpg (146.94 KiB) Pogledano 3917 puta

Jedino servisno vozilo koje je u doba trolejbusa imala Rijeka je TAM s tornjem za popravak i održavanje kontaktne mreže
GradskiPrijevoz860-JedinoservisnovozilokojejeudobatrolejbusaimalaRijekajeTAMstornjemzapopravakiodravanjekontaktnemree.jpg
GradskiPrijevoz860-JedinoservisnovozilokojejeudobatrolejbusaimalaRijekajeTAMstornjemzapopravakiodravanjekontaktnemree.jpg (126.62 KiB) Pogledano 3917 puta


Montaza trola za trolejbus na trasi na Trsatu od Pariza prema crkvi, negdje ispod crkve
GradskiPrijevoz850-montazatrolazatrolejbus.jpg
GradskiPrijevoz850-montazatrolazatrolejbus.jpg (76.15 KiB) Pogledano 3917 puta

Gost
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 574
Teme: 23
Pridružen: 21.9.2009, 14:34

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#15  PostPostao/la Gost » 2.1.2012, 16:53

Evo još malo

Trolebus Autotransa na Piramidi
GradskiPrijevoz990-saPecina.jpg
GradskiPrijevoz990-saPecina.jpg (139.6 KiB) Pogledano 3917 puta

Autobus 60-tih godina, Kantrida, bivše okretište iznad igrališta.
GradskiPrijevoz770-Autobus60-tihgodinaKantridabiveokretiteiznadigralita.jpg
GradskiPrijevoz770-Autobus60-tihgodinaKantridabiveokretiteiznadigralita.jpg (119.09 KiB) Pogledano 3917 puta

Trolebus ispred Korza i zgrade Novog Lista, krajem 60-tih
GradskiPrijevoz760-trolebusispredKorzaizgradeNovogListakrajem60-tih.jpg
GradskiPrijevoz760-trolebusispredKorzaizgradeNovogListakrajem60-tih.jpg (165.19 KiB) Pogledano 3917 puta

Autobus Na Kantridi za vrijeme utakmice Rijeke, sredinom 60-ih godina
GradskiPrijevoz710-AutobusNaKantridizavrijemeutakmiceRijekesredinom60-ihgodina.jpg
GradskiPrijevoz710-AutobusNaKantridizavrijemeutakmiceRijekesredinom60-ihgodina.jpg (115.03 KiB) Pogledano 3917 puta

Sljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Industrijska baština

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost