Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Autotrolej-počeci

Naša industrija ima veliku i burnu povijest . Na našem području bilo je smješteno mnogo poznatih tvornica koje su sredinom 19 stoljeća tvorile više od 50 % ukupne proizvodnje Hrvatske . Rijeka se može pohvaliti sa prvim parnim mlinom u Hrvatskoj , prvom tvornicom čokolade na cijelom području Balkana, 1850.godine u prostorima nekadašnje rafinerije šećera bila je najveća tvornica duhana u cijeloj monarhiji,imali smo tvornicu papiru koja je prozivodila najkvaliteniji papir koji je izvozila diljem svijeta i još mnogo toga. Uz 12 brodogradilišta , riječki izum torpedo i rafinerijom nafte Rijeka najvećom na ovom kontinentu grad Rijeka je bio na vrhuncu svoje ekonomske moći.
gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#31  PostPostao/la gost » 23.5.2012, 20:12

U Autotroleju pamte i zimu 1972.godine. Naime, 17.siječnja Rijeka je osvanula pod snijegom i ledom. Prekinute su autobusne veze s Veprincem, Rukavcem, Kastvom, Mošćenicama, Poljanama, Klanom, Munama, Drenovom,Dragom... Od jutra je u poduzeću uvdeno mobilno stanje. Vozaći, kondukteri, mehaničari, čitav kolektiv, bio je na nogama. Pored svih napora vozača da, kako tako, održe autobuse na skliskim riječkim cestama, tog dana desetak je autobusa, više ili manje, oštećeno u promentnim nezgodama.
autotrolej scanmc.jpg
autotrolej scanmc.jpg (217.33 KiB) Pogledano 2714 puta

Slika

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#32  PostPostao/la gost » 28.5.2012, 20:56

Okićen trolejbus, mnoštvo ljudi, pretpostavljala sam da se radi o probnoj vožnji, u listopadu 1951.godine, koja je išla od željezničke stanice do Plumbuma. (točnije 24.listopada 1951.)
ali podvožnjak je izgrađen 1967. pa je vjerojatno o tom događaju riječ..

autotrolej podvožnjak.jpg
autotrolej podvožnjak.jpg (175.57 KiB) Pogledano 2714 puta

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#33  PostPostao/la gost » 31.5.2012, 20:14

Da, da... autobuse treba i održavati ;)

autotrolej28.jpg
autotrolej28.jpg (293.89 KiB) Pogledano 2714 puta
autotrolej32.jpg
autotrolej32.jpg (303.89 KiB) Pogledano 2714 puta

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#34  PostPostao/la gost » 5.6.2012, 20:46

Piramida u izgradnji, i gužva u prometu. Na slici nema kamene piramide -oznaka ceste Karolina- a koja je zbog izgradnje maknuta 1978. i ponovno postavljena malo dalje 1981. godine, pa se da zaključiti da je slika slikana u tom razdoblju.

autotrolej36.jpg
autotrolej36.jpg (294.3 KiB) Pogledano 2714 puta

Ili ono je tamo kamena piramida ali slabo se nazire zbog drva. :ne znam:

Avatar korisnika
nikola
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 11096
Teme: 266
Pridružen: 27.7.2009, 16:32
Lokacija: Na kopnu, moru i u zraku

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#35  PostPostao/la nikola » 5.6.2012, 21:26

Tijekom gradnje je maknuta i postavljena je nakon izgradnje. Dakle, iza onog stabla nema kamene piramide.
JAPANSKI: リエカ KINESKI: 里耶卡 KOREJSKI: 리예카 GRČKI: Ριέκα HEBREJSKI: רייקה LATINSKI: Tarsatica

Fiuman
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 1720
Teme: 22
Pridružen: 23.6.2011, 00:40
Lokacija: Turnić

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#36  PostPostao/la Fiuman » 5.6.2012, 23:07

Odlična slika... :zastava:

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#37  PostPostao/la gost » 6.6.2012, 22:07

Dvije slike iz centra ;)

nadvožnjak Piramida.jpg
nadvožnjak Piramida.jpg (130.44 KiB) Pogledano 2711 puta

Nadvožnjak piramida

Školjić scan004.jpg
Školjić scan004.jpg (103.06 KiB) Pogledano 2671 puta

Danas je na ovom mjestu parkiralište za automobile, Školjić

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#38  PostPostao/la gost » 8.6.2012, 21:33

Kažu da treba zapaliti cigaretu, jer tada odmah dođe bus :lol:

autotrolej31.jpg
autotrolej31.jpg (231.64 KiB) Pogledano 2710 puta

Jelačićev trg

gost
 

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#39  PostPostao/la gost » 18.8.2012, 12:02

Najdraža pauza :D

autotrolej34.jpg
autotrolej34.jpg (206.74 KiB) Pogledano 2710 puta

Avatar korisnika
soldato_di_fiume
Volim grad koji teče !
Volim grad koji teče !
 
Postovi: 109
Teme: 1
Pridružen: 11.1.2012, 11:40

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#40  PostPostao/la soldato_di_fiume » 18.8.2012, 14:22

Što reći na ovu temu...

Ja sam dijete Autotroleja, i sad kad gledam ovu temu srce mi se stegne...

I otac i djed su mi nekad radili u Autotroleju. Sad, kad sam ovo pregledao, neopisivo mi je žao što obojica više nisu među živima, zato što bi imali itekako puno toga reći na ovo sve, a čak se i ja sjećam nekih ljudi koji su tamo radili a nalaze se na ovim slikama.

Kuriozitet je taj što mi je otac stalno pričao kako je upravo on odvezao zadnji trolejbus na rezalište, i kako je to bio puno zdraviji način prometovanja po gradu...

Stoga, Riječanka, svaka čast na ovoj temi!

:bravoveliki: :bravoveliki: :bravoveliki:

Ah, što emocije rade sada... :cry: :cry:
Svako jutro imamo samo dva izbora: nastaviti spavati sa snovima, ili ustati se i loviti te snove. Izbor je samo na nama!

Avatar korisnika
edotijan
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#41  PostPostao/la edotijan » 5.7.2014, 21:48

Dobar dan,
Strana 2, četvrta slika odozdol, šofer koji stanca kartu.
G. Risto Preradović koji je godinama vozio za šoiće i Hreljin, linije 10 i 27.

Autobus sa oznakom H je Goša iz Smederevske Palanke u Srbiji, sa motorom naprijed u kabini.
Interesantno je da je autobus vukao putničku prikolicu iz koje se nije moglo preći u autobus, kao kamionska prikolica.
Pojedine dnevne linije za Bakar, bi ostavile prikolicu u Šoićima i pokupili
bi je na povratku. Naše stare kuće u Šoićima uz koju je autobus prolazio više nema. Autobus je prolazio starom predratnim bijelom
cestom kroz boriće, pokraj nekadašnjeg kolodvora Ivani (kojeg onda nije bilo) i preko pruge na vidikovcu Čista iznad današnjeg
Mintinog restorana. Tada je i cesta za u Bakar još bila bijela cesta. Danas je cesta na Čistoj prekopana i njom se više ne može proći.
Mog pokojnog oca je vlak skupio sa autom prilikom prelaza Čiste, tata i drugi tip su preživjelo dobro ugruvani, vlak ih je vukao oko
100 metara, a auto u kome su bili se raspao. Cesta koja vodi do čiste je danas toliko zarasla i sužena, da nitko ne bi rekao da je to
bila cesta punog profila.

Na jednoj od prvih slika se vidi autobus harmonika kako ulazi u Rijeku, i na jednoj slici je prikazan sa zadnje strane.
To je bila harmonika marke Alfaromeo, koja nekada dugo godina vozila za Opatiju i Lovran, linija 32, a zadnje godine servisa je
provela na liniji 10 za Šoiće.

Autobusi FAP Ohrid, slika gdje su navijači Rijeke. Tada su bili dosta moderni, a motor je bio u kabini u sredini napred,
tako da je šofer morao preko motora doći do svog sjedala. Jednom kada smo išli u školu u Bakar po staroj magistrali,
iznad mjesta gdje je nekada bila cementara, bila su otpala obadva zadnja stakla, koje smo onda skupljali po cesti.

Autobus Alfaromeo MILLE, bio je popularno nazvan kuhinja, jer je imao auspuh proveden na krov. Isto tako je imao
uređaj Webasto za grijanje autobusa koji je mogao raditi neovisno o pogonskom motoru.
Autobus je imao malo čudan izgled jer je napred i otraga karoserija bila okomita.

Raniji autobusi su prvo trebali ugrijati motor i onda bi grijanje proradilo.

Trolejbusi u Rijeci: bili su sa tri osovine, i sa jednostrukim gumama. U trstu su bili takvi malo kraći sa dvije osovine.
Moj pokojni prijatelj električar Agodini Argeo mi je pričao (plovili skupa) da polovi trolejbusa nisu bili isti kao u trstu,
pa su u Rijeci morali prije uporabe te polove prebaciti.

Londonci.
Londonci tj. autobusi koji su valjda kao nekakva pomoć dovezeni iz engleske, vozili su između ostalog i za Šoiće.
Radi većeg broja putnika i đaka, obični londonci nisu bili dovoljni i uvedeni su autobusi na kat.
Neprijatelj ovih autobusa je bila bura, pa ih je većina, ako ne i svi završila u Sarajevu. U to vrijeme, tetak je
stanovao u Sarajevu do garaže sa autobusima, i pričao je da se zbog hladnih zima u Sarajevu po noći motori nisu gasili
pa je trebalo prozore zatrpati jastucima da bi se moglo normalno spavati radi buke.

Pozdrav lokal patriotima

Edo Tijan
Zadnja izmjena: edotijan; 6.7.2014, 00:09; ukupno mijenjano 3 put/a.

Avatar korisnika
edotijan
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#42  PostPostao/la edotijan » 5.7.2014, 22:04

Dobar dan,

Podvožnjak Žabica. Negdje sam vidio podatak da podvožnjak bio napravljen na Titov zahtjev.
Naime, na mjestu gdje je zadnii izlaz iz kina Kroacija (nekada Beograd), bila je mala zgrada sa željezničarima,
koji su rampama zatvarali cijelu širinu ceste, koja je tada bila u nivou. Jednom kada je cesta bila zatvorena,
naišao je sa kolonom auta i Tito sa suprugom i morali su čekati da vlak prođe i cesta se otvori.
Da se to više ne bi događalo, napravljen je podvožnjak.

Nadvožnjak istočnog izlaza ispod piramide.
Ovaj danas nije prvi nego drugi. Prvi se je srušio prilikom betoniranja, jer firma koja je radila betoniranje,
nije stavila dovoljno vertikalnih upora, pa je težina betona iznad, srušila sve ispod.

Čestitke Riječanki za postane slike.

Pozdrav

Edo Tijan

Avatar korisnika
edotijan
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#43  PostPostao/la edotijan » 5.7.2014, 22:31

Dobar dan,
Taksi stajališta.
Dodao bih još tri taksi stajališta iz centra grada:
Ispred kina Garibaldi, Ispred Autotroleja gdje se prodaju đačke i mjesečne karte i u Vitezovićevoj ulici
kod nekadašnjeg Plavog 9. Nisam 100 % siguran ali mislim da su nekad stajali i ispred Ferala.
Pozdrav
Edo Tijan
Zadnja izmjena: edotijan; 6.7.2014, 00:08; ukupno mijenjano 1 put/a.

Avatar korisnika
edotijan
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#44  PostPostao/la edotijan » 5.7.2014, 22:59

Dobar dan,
U svojoj kolekciji posjedujem dvije monografije Autotroleja.
Navodno ih je bilo tri.
Prva monografija, tiskana 1982, Tipograf - Rijeka, 136 stranica, povodom 35 godina djelovanja u SFRJ,
odnosno 83 godine sudjelovanja u javnom prijevozu, tvrdi uvez.
Pozdrav
Edo Tijan

Autotrolej.jpg
Autotrolej.jpg (131.59 KiB) Pogledano 2671 puta
Zadnja izmjena: edotijan; 6.7.2014, 12:29; ukupno mijenjano 3 put/a.

Avatar korisnika
edotijan
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 290
Teme: 86
Pridružen: 5.8.2009, 11:19

Re: Autotrolej-počeci

Post broj:#45  PostPostao/la edotijan » 5.7.2014, 23:06

Druga monografija,
Ako je moguće postajte slikeu treće monografije ili potvrdite da je nije bili.
Monografija Autotrolej 1899 - 1999, Tisak: Zambelli - Rijeka, str 144, tvrdi uvez.
Unaprijed hvala
Edo Tijan

Autotrolej1.jpg
Autotrolej1.jpg (199.74 KiB) Pogledano 2671 puta

PrethodniSljedeće

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Industrijska baština

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost