Ex kompleks Rikard Benčić (Muzej moderne i suvremene umj.)
Također posjetite i temu: Perilo Brajda - LPR akcija čišćenja (15.5.-22.5.2011)
Upravna zgrada rafinerije šećera
Upravna zgrada rafinerije šećera izgrađena je 1752. godine a prvi put obnovljena nakon požara koji ju je zahvatio 1785. godine
Upravna zgrada bila je središnji objekt velikog kompleksa rafinerije šećera kojom je upravljala Povlaštena tršćansko-riječka kompanija.
Predivna skica. Zgrada bi se mogla iskoristiti u turističke svrhe. Pokraj zgrade vidimo 2 ulaza s lukom. Desni luk je prohodan i vodi prema fontani koja ne radi više a lijevi ulaz je zatvoren , bilo bi dobro kad bi se oslobodio i taj ulaz i omogućio "posjetiteljima" kružni ulaz/izlaz. Kad bi se samo fasada uredila , već bi bila kao atrakcija. Pa malo, neka ploča s informacijama da se stavi, da ljudi znaju o čemu se radi.

Upravna zgrada sećerane na trafici von Mayra 1832.
More je bilo tik uz samu zgradu. Uz obalu je bio posađen drvored a ribari su izvlačili svoje mreže u malenoj lučici koja je bila ispred.Nasipavanjem u drugoj polovici 19. stoljeća, te izgradnjom željezničkog kolodvora i luke izgubila dodir s morem što možemo vidjeti i na karti.
Prostor Rikard Benčića prema planu Rijeke , Litrow ,1870
Na slici možemo vidjeti da nema još kompleksa bivše tvornice Rikard Benčić ( T-objekt) i nema ni željeznice koja će doći 1873. kada je Rijeka spojena željezničkom prugom sa Svetim Petrom (Pivkom) 24. lipnja.
Prostor Rikard Benčića prema planu Rijeke 1884
Godine 1851. u zgradi rafinerije šećera smještena državna uprava tvornice duhana(1851.-1949.). U međuvremenu vidimo da je za potrebe tvornice duhana izgrađen je T-objekt i ostale zgrade uz njega.
U drugoj je polovini 20. stoljeća nosi naziv tvornica brodskih strojeva »Rikard Benčić«(1949.-2000.).
Ime je dobio prema borcu Noba. O njemu nema ništa podataka, začudo nog. klubovi i bočališta nose njegovo ime.
Spomenik Rikard Benčić 1920.-1944. , za neke peder i nacist

Pogled iz zraka na cijeli kompleks. Vidimo srušeno je lijevo i desno skladište i dimnjak.
Danas je tu veliko parkiralište oko T objekta i namjerava se izgraditi muzej moderne i suvremene umjetnosti. No sudeći po prioritetima koje bi prvo grad trebao napraviti kao što su autobusni kolodvor ovaj projekt bojim se da će desetljećima biti samo pusto slovo na papiru.
