Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

LOLIGO prva znanstvena podmornica na svijetu ( Danubius/3.maj 1914.)

Naša industrija ima veliku i burnu povijest . Na našem području bilo je smješteno mnogo poznatih tvornica koje su sredinom 19 stoljeća tvorile više od 50 % ukupne proizvodnje Hrvatske . Rijeka se može pohvaliti sa prvim parnim mlinom u Hrvatskoj , prvom tvornicom čokolade na cijelom području Balkana, 1850.godine u prostorima nekadašnje rafinerije šećera bila je najveća tvornica duhana u cijeloj monarhiji,imali smo tvornicu papiru koja je prozivodila najkvaliteniji papir koji je izvozila diljem svijeta i još mnogo toga. Uz 12 brodogradilišta , riječki izum torpedo i rafinerijom nafte Rijeka najvećom na ovom kontinentu grad Rijeka je bio na vrhuncu svoje ekonomske moći.
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23068
Teme: 914
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

LOLIGO prva znanstvena podmornica na svijetu ( Danubius/3.maj 1914.)

Post broj:#1  PostPostao/la Adamić » 5.5.2019, 20:23

Loligo (lat. Lignja) je prva podmornica u svijetu za isključivo znanstvene svrhe. Projektirana je u riječkom Whiteheadu, sagrađena u brodogradilištu Danubius Werft Fiume, današnjem 3. maju i porinuta u more 14. srpnja 1914.

Loligo prva znanstvena podmornica na svijetu Fiume Rijeka  (1).jpg
Loligo prva znanstvena podmornica na svijetu Fiume Rijeka (1).jpg (60.96 KiB) Pogledano 5754 puta

Loligo je bio jedinstven, tada vrhunac svjetske tehnologije, imao je komore za ronioce i okna za podvodno snimanje ...
Loligo prva znanstvena podmornica na svijetu Fiume Rijeka  (2).jpg
Loligo prva znanstvena podmornica na svijetu Fiume Rijeka (2).jpg (72.28 KiB) Pogledano 5754 puta

LOLIGO je bio dugačak 12,24 metra, površinski deplasman 44,1 tona, 50 tona podvodni deplasman, s električnim pogonom za (podvodnu) brzinu do sedam čvorova, uz mogućnost urona do 50 metara. Uz tri člana posade mogla je primiti do 4 putnika/znanstvenika.

Izgrađena je 1914. u riječkom brodogradilištu Danubius Werft (danas 3. Maj) za potrebe mecene Paula Schottländera i tadašnje Zoološke stanice u Rovinju (danas Centar za istraživanje mora Rovinj). Duljina joj je bila 12,2 metra, nosivost 44 bruto registarskih tona, a električni pogon akumulatorima omogućivao je brzinu od 4 čvora na površini te od 7 čvora u uronu. Uz 3 člana posade bilo je mjesta za još 2 do 3 osobe, uključujući jednog ronioca. Na početku Prvog svjetskog rata "Loligo" je još u brodogradilištu zaplijenila austrougarska mornarica, ali nužne preinake za ratne potrebe, zbog male nosivosti i autonomije, nisu bile moguće. God. 1927. prodana je u staro željezo, a da nije bila ni na jednom znanstvenom ili ratnom zadatku.(izvor: Stranice Istarske enciklopedije Leksikografskog zavoda "Miroslav Krleža")


Uvršteno u rubriku "100 činjenica o gradu Rijeci". :zastava:
Slika

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Industrijska baština

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost