Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Brodogradilište 3.maj (1892.)

Naša industrija ima veliku i burnu povijest . Na našem području bilo je smješteno mnogo poznatih tvornica koje su sredinom 19 stoljeća tvorile više od 50 % ukupne proizvodnje Hrvatske . Rijeka se može pohvaliti sa prvim parnim mlinom u Hrvatskoj , prvom tvornicom čokolade na cijelom području Balkana, 1850.godine u prostorima nekadašnje rafinerije šećera bila je najveća tvornica duhana u cijeloj monarhiji,imali smo tvornicu papiru koja je prozivodila najkvaliteniji papir koji je izvozila diljem svijeta i još mnogo toga. Uz 12 brodogradilišta , riječki izum torpedo i rafinerijom nafte Rijeka najvećom na ovom kontinentu grad Rijeka je bio na vrhuncu svoje ekonomske moći.
Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#391  PostPostao/la Vežičanka » 7.12.2020, 22:15

Reklama Brodogradilišta Howaldt & Co. iz Kiela iz 1900. godine, osnivača i prvog vlasnika današnjeg brodogradilišta 3.maj (1892- 1902.)

1900 Howaldt.JPG
1900 Howaldt.JPG (92.82 KiB) Pogledano 9099 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23729
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#392  PostPostao/la Adamić » 1.5.2022, 20:01

Godina 1949. Grad Rijeka, brodogradilište 3.maj
a danas nemaju niti za plaće. Sretan 1 maj.

1949 3 maj brodogradilište Jugoslavija Rijeka.jpg
1949 3 maj brodogradilište Jugoslavija Rijeka.jpg (263.95 KiB) Pogledano 8254 puta
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
igorfiume
Krepat ma ne molat !
Krepat ma ne molat !
 
Postovi: 64
Pridružen: 28.1.2012, 15:54
Lokacija: Turnić-Drenova

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#393  PostPostao/la igorfiume » 1.5.2022, 23:51

3.maj nema za plaće i ide u propast JER JE TO ZASLUŽIO! Sretan im 1.i 3.maj.
igorfiume

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#394  PostPostao/la Vežičanka » 4.6.2022, 10:34

Imamo fotografije broda Kuckuck buduće Učke u ovoj temi na str. 15 prije i za vrijeme potapanja i u temi Riječka bitka 2. svjetski rat- prije, za vrijeme i nakon i fotografije iz iste serije kao ova donja, ali na ovoj se još jasnije uz još netaknuti brod vidi razoreno brodogradilište.

19 45 2 24-Kuckkuck.jpg
19 45 2 24-Kuckkuck.jpg (134.94 KiB) Pogledano 8054 puta

Daluka
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 582
Teme: 8
Pridružen: 13.10.2015, 17:08

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#395  PostPostao/la Daluka » 4.6.2022, 14:04

Vežičanka napisao:Imamo fotografije broda Kuckuck buduće Učke u ovoj temi na str. 15 prije i za vrijeme potapanja i u temi Riječka bitka 2. svjetski rat- prije, za vrijeme i nakon i fotografije iz iste serije kao ova donja, ali na ovoj se još jasnije uz još netaknuti brod vidi razoreno brodogradilište.

19 45 2 24-Kuckkuck.jpg


Prema serijskom broju snimka -2628- snimak je nastao neposredno prije napada, oštećenja su od prijašnjih bombardiranja.

Izvlačenje broda 1949.
Slika
Koga zanima 1
Koga zanima 2

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#396  PostPostao/la Vežičanka » 2.7.2022, 10:08

Ovako se 3. maj reklamirao 1973.

3.maj 1973.JPG

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#397  PostPostao/la Vežičanka » 6.7.2022, 22:19

Reklama za brodske motore iz 1974.

3.maj 1974.JPG

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#398  PostPostao/la Vežičanka » 22.7.2022, 10:37

Na mjestu današnjeg brodogradilišta 3.maj djelovalo je od 1892. do 1902. brodogradilište Howaldt & Co.
Tu se 1894. sagradio mali remorker imena Legy, koji je kasnije postao čuveni Vridni.

Podaci iz teme Razvojni projekti ARHIVA 2011:

OSOBNA KARTA VRIDNI
Sagrađen u Rijeci.........................................1894. godine
Dužina preko svega......................................13m
Širina............................................................. 2,88m
Visina.............................................................1,5m
Nosivost........................................................12 tona
Gaz..................................................................1,5m
Snaga glavnog stroja.................................... 45 KS
Gorivo.............................................................. Ugljen
Brzina.............................................................. 6 n/m
Posada.............................................................3 člana
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
slika sa Wikipedije
1024px-Vridni_(tugboat,_1894);_Split,_2013-04-10.jpg
1024px-Vridni_(tugboat,_1894);_Split,_2013-04-10.jpg (181.56 KiB) Pogledano 2266 puta

Povijest remorkera Vridni:

1894-LÉGY, Howaldt & Co Shipyard (sagrađen za vlastite potrebe), Fiume, Austro-Ugarska
1902-LÉGY, Impressa Triestina de Tomasso Cossovich & Ci., Austro-Ugarska
1907-LÉGY, Stabilimento Tecnico Triestino, Trst, Austro-Ugarska
1922-DOKET, brodogradilište Split
1947-OMLADINAC,
1962-VRIDNI, Brodogradiliste Split, YU
1969-rashodovan

Iz pomorskih godišnjaka

Mađarski godišnjak iz 1900.. remorker Legy; zapovjednik je bio kapetan Karlo Smojver
1900 Legy.jpg

Jugoslavenski godišnjak 1927., remorker Doket
1927 Doket.jpg

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4752
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Brodogradilište 3.maj (1892.)

Post broj:#399  PostPostao/la Vežičanka » 31.7.2022, 15:39

Dock (Dok) prije Doketa

Brodogradilište Howaldt iz Kiela osnovalo je u Rijeci na lokaciji Brgudi 1892. neveliko brodogradilište na području gdje su se i prije popravljali manji brodovi.
Firma je posjedovala suhi ploveći dok (izgrađen je 1896.). Za svoje potrebe sagradili su 1894. mali parni remorker imena Legy. Drugi, nešto veći remorker imena Kitarto izgradili su sebi 1897.

Brodogradilište Howaldt u Brgudima 1894., slika iz knjige Magyarország vármegyéi és városai (1897.)
brodogradilište u Rijeci  1894.jpg
brodogradilište u Rijeci 1894.jpg (159.41 KiB) Pogledano 3495 puta

Firma Howaldt & Co. Fiume prestala je s radom u Rijeci 1902. godine.

1902. godine osnovano je u Trstu poduzeće “Impresa Triestina del Dock flottante T. Cossovich & Comp” . Uz Toma Cossovicha, i ostali dioničari bili su poznati brodovlasnici ondašnjeg vremena: Carlo Martinolich, Pio Negri, Pietro Pizzetti, svi iz Trsta i brodograditelj Marco U. Martinolich iz Lošinja.
Firma je osnovana za potrebe popravka manjih vojnih i trgovačkih plovila.

Kompanija je 1902. od brodogradilišta Howaldt u Rijeci kupila njihov mali dok a također i remorker Legy.
Prema Austro- Ugarskim godišnjacima remorkerčiću ipak nije ostalo staro ime Legy, već je promijenjeno u Dock.

A-U godišnjak 1907.
1907 -Dock.jpg
1907 -Dock.jpg (104.29 KiB) Pogledano 3495 puta


Poduzeće je djelovalo do 1906. Tada suhi dok i remorker Dock prelaze u vlasništvo tršćanskog brodogradilišta i tvonice “Stabilimento tecnico Triestino”.

A-U godišnjak 1913.
1913 -Dock.jpg
1913 -Dock.jpg (109.15 KiB) Pogledano 3495 puta


U takvom vlasništvu parobrodić je dočekao kraj Prvog svjetskog rata i raspad Austro Ugarske.
Prema sporazumu Trumbić-Bertolini trebao je pripasti Italiji, što se vidi u našoj temi Riječko pomorstvo, post br. 8, četvrta slika, gdje su pod točkom 16. nabrojani brodovi Stabilimento tecnico Triestino-Trieste: Bravo, Primo, Dok (11 BT) i N. 2.
Parobrod Dok sa tonažom od 11 BT je bivši Legy firme Howaldt iz Rijeke.

Pa kako je onda remorkerčić ipak završio kod nas?
Kupila su ga poduzetna braća Matijević, Dubrovčani sa tršćanskom adresom.
Braća Matijević osnovala su poslije WWI istoimenu firmu sa sjedištem u Trstu i podružnicom u Splitu. Kasnije je sjedište preseljeno u Split a firma “Braća Matijević” preimenovana je u “Marjan D. D.“
Braća su u Trstu kupila dok (bivši dok Howaldta iz Rijeke koji su 1922. dali temeljito obnoviti) a biti će da je u paketu išao i remorkerčić.
Parobrodiću mijenjaju ime u Doket.
Firma Braća Matijević (poslije Marjan) osnovala je u Splitu brodogradilište s naprednim radionicama, čak i s radionicom za autogeno varenje. Imali su i dva broda, Lokrum i Dubrovnik. Od četvero braće (Pavao, Franjo, Oskar i Karlo) nažalost rano su umrli Franjo godine 1924. u automobilskoj nesreći u Istri, i Pavao 1937. iznenada u Pragu.

1931. francuski investitori kupuju splitska brodogradilišta Marjan D. D. i Jug, od čega nastaje Brodogradilište Split koje uspješno i dugo djeluje (ovu današnju tugu i žalost nećemo ni spominjat).

Tako i naš remorkerčić Legy-Dock (Dok)-Doket –(poslije Omladinac i Vridni) dolazi u posjed Splitskog brodogradilišta gdje se nalazi i danas ali samo kao izložak.

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Industrijska baština

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost