RIJEČKA PUTNIČKA LUKA POSTALA STJECIŠTE NAJVRJEDNIJIH PLOVILA ZA UŽIVANJE , A NAJAVE GOVORE PRELIJEPIH BRODOVA BIT ĆE SVE VIŠE I VIŠE
Riječki yachting park vrijedan 200 milijuna eura
Rijeka je izuzetno sigurna i dobro zaštićena luka, ljudi su tolerantni i nekako je dojam da su se svi polako naviknuli na luksuzne jahte u svom gradu, što je pozitivno, kaže Andrija Šimić iz yachting agencije Simmor Marine, najavljujući uskoro 20 brodova na vezu

- 722195.jpg (14.85 KiB) Pogledano 2020 puta
Darko PAJIĆ, snimio Silvano JEŽINA
Promijenjena vizura riječke putničke lukeDa preobrazba riječke putničke luke polako postaje stvarnost, ponajbolje potvrđuje prizor luksuznih jahti privezanih između Rive Boduli i Gata Karoline Riječke. Umjesto prečesto prazne luke, u središtu Rijeke sve više se razvija velika i pristojno uređena marina. Preobrazba traje već niz godina, a započela je otvaranjem Molo Longa za sve Riječane, zatim i izgradnjom zgrade Putničkog terminala, investicije koja je često bila s pravom kritizirana, jer zasad nije donijela očekivani rast putničkog prometa niti je zaživio cruising. U ovom trenutku Lučka uprava Rijeka investira oko 5 milijuna kuna za obnovu putničke obale, postavljanje pontona i povećanje kapaciteta priveza. Riječka putnička luka mijenja izgled i uskoro bi mogla biti prepoznata kao prestižna destinacija za jahtaše. Sedam luksuznih jahti u ovom trenutku boravi u Rijeci, a njihova ukupna vrijednost dostiže nevjerojatnu svotu od gotovo 200 milijuna eura. Procjene govore da će uskoro stići još nekoliko velikih jahti, kao i da će u idućih nekoliko godina njihov broj biti sve veći.
Zahtjevni klijentiTo potvrđuje i Andrija Šimić iz yachting agencije Simmor Marine, čiji je najvažniji posao upravo briga o ovim najvećim jahtama. Šimić na pitanje što je u stvari njegov posao, teško može ponuditi sasvim jednostavan odgovor jer je potrebno osigurati apsolutno sve što njegovi klijenti žele, od kvalitetnog servisa jahti, IT tehnologija, prijevoza gostiju, opskrbe hranom, vodom, pićem, dogovaranja izleta...
– To su zahtjevni klijenti, ali je Rijeka praktično idealna luka za njih, jer nudi sve što im treba. Uvjeren sam u budućnost Rijeke kao ekskluzivne yachting destinacije, te je realno očekivati da će u bližoj budućnosti ovdje biti vezano 20-tak luksuzni jahti. Korist je obostrana. Godišnje svaka jahta u prosjeku ostavi oko 2 milijuna kuna u ovom kraju. Imali smo prošlog ljeta više od 300 noćenja u tranzitu, što je golem porast, otprilike 20-tak puta više nego prije. Ovdje su i članovi posada, koji praktično žive u Rijeci dobar dio godine i jako su zadovoljni onim što grad nudi. Primjerice, plaće kapetana su u rasponu od 8 do 15 tisuća eura. Rijeka je povrh svega izuzetno sigurna i dobro zaštićena luka, ljudi su tolerantni i nekako je dojam da su se svi polako naviknuli na luksuzne jahte u svom gradu, što je pozitivno – govori Šimić koji ne želi govoriti o identitetu vlasnika »riječkih« jahti, jer je to poslovna tajna, odnosno ispunjenje zahtjeva vlasnika koji u pravilu žele biti anonimni.
Volpi i MiškovićIznimka su Gabrielle Volpi, koji sa svojom jahtom »GiVi« u Rijeku dolazi povremeno, ali redovito i predsjednik NK Rijeke Damir Mišković svojom jahtom »Teanna« kojoj je lako prepoznati vlasnika jer se na brodu uvijek vije zastava Riječanima najdražeg nogometnog kluba. Uz jahtu »Follow me V« vezuje se ime Herberta Palfingera, vlasnika poznate istoimene tvornice u Austriji. Ostali su anonimni.
Stoga nudimo zanimljiv presjek osnovnih podataka o »riječkim« jahtama, koje su doista atrakcija dostupna samo rijetkima. Dovoljno je spomenuti koliko bi otprilike koštao užitak krstarenja na »Tridentu«, trenutno najvećoj i najskupljoj jahti u Rijeci. Za sedam dana trebalo bi izdvojiti oko 650.000 eura, što je doista astronomska svota. Za jahtu »Pulena« cijena je prihvatljivija, iznosi oko 20.000 eura. Iz navedenih brojki jasno je da velikoj većini ljudi preostaje tek uživati u pogledu na vrijedne i redom jedinstvene brodove, specijalno dizajnirane po željama svojih vlasnika. Oni su ujedno i atrakcija riječke luke.
TEANNA Vrijednost: oko 9 milijuna eura
Dužina: 30,6 m
Širina: 7,25 m
Gaz: 2 m
Gradnja: 2012., Custom Line Spa Italija
Zastava: Kajmanski Otoci
Luka registracije: George Town
Maksimalna brzina: 27 čvorova
Spremnik goriva: 14.700 l
Dizajn: Zuccon International Project
PULENA Vrijednost: oko 2 milijuna eura
Dužina: 27 m
Širina: 6,8 m
Gaz: 1,9 m
Maksimalna brzina: 31 čvor
Gradnja: 2004., Ferretti SpA Italija
Zastava: Hrvatska
Luka registracije: Rijeka
Kabina: 6
Gostiju: 10
Posada: 4
TRIDENT Vrijednost: oko 90 milijuna eura
Dužina: 65,2 m
Širina: 11,5 m
Gaz: 3,4 m
Gradnja: 2009., Feadship Hull Steel
Maksimalna brzina: 16 čvorova
Zastava: Kajmanski Otoci
Luka registracije: George Town
Kabina: 7
Gostiju: 14
Posada: 15
MUSTIQUE Vrijednost: oko 25 milijuna eura
Dužina: 55 m
Širina: 10 m
Gaz: 3,2 m
Gradnja: 2005., Trinity Yachts, model Custom
Zastava: Kajmanski Otoci
Luka registracije: George Town
Maksimalna brzina: 15 čvorova
Doseg: 5.000 nautičkih milja pri brzini od 10 čvorova
Spremnik goriva: 104.000 l
posada 14
kabina 6
gostiju 12
DUKE TOWN Vrijednost: oko 10 milijuna eura
Duljina: 36,5 m
Širina: 7,6 m
Gaz: 2,1 m
Gradnja: 2002., Heesen Nizozemska, obnova 2006.
Zastava: Velika Britanija
Luka registracije: London
Maksimalna brzina: 21 čvor
Doseg: 2.800 nautičkih milja pri brzini od 16 čvorova
Spremnik goriva: 44.000 l
Gostiju: 10
Posada: 8
FOLLOW ME V Vrijednost: oko 20 milijuna eura
Dužina: 45,2 m
Širina: 8,8 m
Gaz: 2,9 m
Maksimalna brzina: 15 čvorova
Zastava: Velika Britanija
Luka registracije: Douglas
Doseg: 4.500 nautičkih milja pri brzini od 12 čvorova
Spremnik goriva: 85.000 litara
Gradnja: 2011., Marin LuxurYachts Španjolska
Dizajn: Studio Spadolini
Kabina: 6
Gostiju: 12
Posada: 9
I NOVA Vrijednost: oko 30 milijuna eura
Dužina: 49,75 m
Širina: 9,5 m
Gaz: 3,5 m
Gradnja: 2013., Brodogradilište MegaTecnica Grčka
Zastava: Kajmanski Otoci
Luka registracije: George Town
Maksimalna brzina: 15,6 čvorova
Doseg: 5.500 nautičkih milja pri brzini od 13 čvorova
Gostiju: 12
Posada: 6
Izvor : N.L.