Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Aktualni događaji u Rijeci i okolici.
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#256  PostPostao/la Adamić » 22.7.2020, 21:13

S obzirom na korona krizu i da izgleda kao da su EPK napustili svi čini se da projekt Galeb ipak ide dalje.

S Galeba je u Kraljevici uklonjeno 78 tona azbesta. :shock:

78.330 kilograma opasnog azbesta, koji je skinut s »Galeba« i koji je riječka tvrtka Ind-eko predala toj zadarskoj tvrtki, Novi list zaključio je temeljem dostavljenih faksimila pratećih listova za svaku od ukupno šest tura kojima je taj opasni otpad odvožen iz Rijeke u Zadar, u razdoblju od početka svibnja do sredine lipnja ove godine.
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... n-u-zadru/


Obersnel Titov brod.jpg
Obersnel Titov brod.jpg (145.85 KiB) Pogledano 10597 puta

Gradonačelnik Vojko Obersnel uz ogradu Lenca snima brod Galeb / Foto Marko Gracin

Brod Galeb otegljen je u srijedu iz Dalmonta, brodogradilišta u Kraljevici, na dokovanje u Brodogradilište “Viktor Lenac”, što će trajati oko mjesec dana.

Riječki gradonačelnik nije odolio snimiti ovaj “povijesni trenutak”. Kamera fotoreportera Novog lista Marka Gracina uhvatila je Obersnela kako uz ogradu Lenca mobitelom snima ulazak galeba u ovo remontno brodogradilište.



Tijekom dokovanja u Brodogradilištu “Viktor Lenac” na brodu će se oprati podvodni dio, ispustiti zaostale tekućine iz tankova dvodna i odstraniti talog, zamijenit će se čelični limovi na podvodnome i nadvodnom dijelu vanjske oplate, očistiti osovinski vodovi i osovina kormila, demontirati i urediti sidra, zaštititi ih od korozije i vratiti natrag te obaviti još neki nužni radovi.

U kraljevičkom Brodogradilištu Dalmontu brod Galeb se preuređuje u muzej.

Dosad su, doznaje se iz Grada Rijeke, izvedeni radovi na cijeloj sanaciji, uklanjanju i zbrinjavanju azbesta, obavljena je demontaža drvene palube, demontaža i sanacija nepotrebne brodske opreme te demontaža dijela opreme koja je predana Muzeju grada Rijeke na restauraciju, a djelomično su zamijenjeni čelični limovi nadgrađa, demontirane su i zbrinute zidne i stropne drvene obloge, ugradbeni namještaj i vrata.


Projekt obnove i prenamjene broda Galeba u brod muzej dio je projekta Turističke valorizacije reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine za koji je Grad Rijeka nepovratno dobio 68,9 milijuna kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”.

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... -trenutak/
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4751
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#257  PostPostao/la Vežičanka » 23.7.2020, 11:19

Ove fotografije sam snimila u veljači ove godine kroz ogradu brodogradilišta Kraljevica:

Galeb u Kraljevici veljača 2020-1.jpg
Galeb u Kraljevici veljača 2020-1.jpg (256.85 KiB) Pogledano 10575 puta

Galeb u Kraljevici veljača 2020-2.jpg
Galeb u Kraljevici veljača 2020-2.jpg (252.01 KiB) Pogledano 10575 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#258  PostPostao/la Adamić » 26.7.2020, 21:42

Brod Galeb obnavlja se i prenamjenjuje u brod muzej u sklopu projekta Europske prijestolnice kulture.
Budući brod muzej bit će u sastavu Muzeja grada Rijeke koji se pak, također u sklopu Europske prijestolnice kulture, seli u prekrasnu baroknu palaču u kompleksu Benčić koja je građena kao upravna zgrada nekadašnje šećerane.

Projekt rekonstrukcije izradila je tvrtka Marine and Energy Solution DIV d.o.o. Autorice stalnog postava su djelatnice Muzeja grada Rijeke Nataša Babić i Ema Makarun, a suradnik na stalnom postavu cijenjeni je povjesničarTvrtko Jakovina. Dizajn postava potpisuje nagrađivana dizajnerica Nikolina Jelavić Mitrović. Originalnim predmetima, fotografijama i multimedijalnim sadržajima bit će prikazane osnovne teme stalnog postava. Suradnica na izradi videomaterijala nagrađivana je redateljica Mila Turajlić. Po završetku rekonstrukcije i opremanja Galeb će biti prvenstveno u funkciji kulture, a uz stalni muzejski postav, na brodu će biti i prostori za izložbe, kino te razne kreativne radionice. Manji dio broda bit će stavljen u komercijalnu funkciju pa će tako na brodu biti hostel, restoran/bar i suvenirnica.
https://morski.hr/2020/07/25/foto-galeb ... fLf22o4pfQ
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#259  PostPostao/la Adamić » 4.8.2020, 23:30

Nema zajebancije očito... : radnik
brod galeb sanacija ruzina.jpg
brod galeb sanacija ruzina.jpg (128.19 KiB) Pogledano 10408 puta

https://www.rijekadanas.com/foto-galeb- ... a-u-lencu/


Ne znam da li je tko išao za tim ali samo se na jedan slovima jedan brod može u čitavoj riječkoj luci ući i na njemu popit kavica ili ručat to je brod Marina. Rijeka grad na moru ? :ruka
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
giovanni
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 135
Teme: 1
Pridružen: 12.11.2015, 22:31

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#260  PostPostao/la giovanni » 10.8.2020, 11:28

Snimljen je film o Galebu.

Ovo je priča o brodu s kojim je Tito putovao 14 puta, posjetio 18 zemalja na tri kontinenta, pristavši u 29 luka, u neke višekratno. Brzinom od 12 čvorova prešao je 85 tisuća nautičkih milja ili 157.420 kilometara, tijekom 479 dana plovidbe

https://zadarski.slobodnadalmacija.hr/zadar/forum/zivkovic-je-snimio-film-u-o-brodu-gdje-je-tito-okupio-nesvrstane-tim-brodom-tito-je-putovao-14-puta-posjetio-18-zemalja-tri-kontinenta-1037283

Avatar korisnika
giovanni
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 135
Teme: 1
Pridružen: 12.11.2015, 22:31

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#261  PostPostao/la giovanni » 10.8.2020, 11:33

Slika iz galerije članka na gornjem linku.

Galeb.jpg
Galeb.jpg (130.87 KiB) Pogledano 10265 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija Galeba

Post broj:#262  PostPostao/la Adamić » 25.8.2020, 21:54

OTEGLJEN IZ LENCA
Totalna preobrazba bivše Titove plutajuće rezidencije, Galeb više ne izgleda kao ruzina!
Obnova samog broda, koji je izgrađen 1937. za potrebe talijanske trgovačke mornarice, koštat će ukupno 60,5 milijuna kuna


Bivša ploveća rezidencija Josipa Broza Tita i školski brod Jugoslavenske ratne mornarice Galeb otegljen je iz brodogradilišta Viktor Lenac natrag u Kraljevicu, nakon što su završeni radovi koji su trajali oko mjesec dana.

Tijekom dokovanja u Lencu na Galebu su izvedeni radovi pranja podvodnog dijela broda, ispuštanja zaostalih tekućina iz tankova dvodna s odstranjivanjem taloga, izmjena čeličnih limova na podvodnom i nadvodnom dijelu vanjske oplate, ugradnja Zn anoda, čišćenja osovinskih vodova i osovina kormila, demontaža sidara s uređenjem i antikorozivnom zaštitom te ponovnim vraćanjem, priprema površine podvodnog dijela trupa, pranje i pjeskarenje i antikorozivna zaštita. Nakon dovršetka ovih radova, Galeb je sada u temeljnoj plavoj i crvenoj boji te više nema korozije po oplati, što je priozor koji je dominirao na tom brodu posljednjih 15-ak godina, s time da se stanje s ruzinom iz godine u godinu pogoršavalo.

Radove na obnovi i prenamjeni broda Galeb, zaštićenog kulturnog dobra Republike Hrvatske, u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima, obavlja tvrtka Dalmont iz Kraljevice koja je posao dobila na javnom natječaju, a sve bi trebalo biti gotovo do proljeća iduće godine. Uz radove izvedene u Viktor Lencu, do sada su izvršeni i radovi na kompletnoj sanaciji, uklanjanju i zbrinjavanju azbesta, obavljena je demontaža tikovih trenica s paluba, demontaža i sanacija nepotrebne brodske opreme te demontaža dijela opreme koja je predana Muzeju grada Rijeke na restauraciju. Izvršeni su i radovi na djelomičnoj izmjeni čeličnih limova nadgrađa te je obavljena demontaža i zbrinjavanje zidnih i stropnih drvenih obloga, ugradbenog namještaja i vrata.

Projekt obnove i prenamjene broda Galeb u brod muzej dio je projekta "Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“ za koji je Grad Rijeka dobio 68.9 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”. Obnova samog broda, koji je izgrađen 1937. za potrebe talijanske trgovačke mornarice, da bi ga obnovila i vratila u funkciju Jugoslavija nakon što je 1948. izvučen s morskog dna u riječkoj luci, koštat će ukupno 60,5 milijuna kuna.

Titov brod Viktor lenac popravak 25.8.2020.  (1).jpg
Titov brod Viktor lenac popravak 25.8.2020. (1).jpg (88.32 KiB) Pogledano 10156 puta

Titov brod Viktor lenac popravak 25.8.2020.  (2).jpg
Titov brod Viktor lenac popravak 25.8.2020. (2).jpg (100.77 KiB) Pogledano 10156 puta

https://www.jutarnji.hr/video/news/tota ... TQjhm-Yy0Q
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#263  PostPostao/la Adamić » 26.8.2020, 21:59

Tito Galeb brod obilazak znatizelja.jpg
Tito Galeb brod obilazak znatizelja.jpg (112.1 KiB) Pogledano 10112 puta

Tito u istraživanju broda..
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4751
Teme: 163
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#264  PostPostao/la Vežičanka » 16.9.2020, 14:54

Galeb 1959. godine

Galeb 1959.jpg
Galeb 1959.jpg (90.86 KiB) Pogledano 9313 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#265  PostPostao/la Adamić » 16.1.2022, 14:02

Obnova broda Galeb vol. 2

Gledaj na youtube.com


Iako je Galeb najpoznatiji kao Titov brod mira kojim je putovao u zemlje članice Pokreta nesvrstanih, ovaj je brod mnogo više od toga. Izgrađen je u Italiji kao transportni brod, potom je postao ratni brod, pa polagač mina, dva puta je ozbiljno nastradao, ali se kao feniks vratio u život. Nakon raspada Jugoslavije i prodaje grčkom brodovlasniku koji je bankrotirao, brod je svoje utočište našao u Rijeci s kojom je povezan na više načina kroz svoju povijest i u kojoj će postati prvi hrvatski brod – muzej.

Brod Galeb trenutno se obnavlja u kraljevičkom škveru. Tijekom rujna i listopada 2021., snimana su na brodu dvojica bivših mornara – Danilo Travalja nekadašnji član posade Galeba i njegov kolega i prijatelj Sergije Švob, bivši mornar-brodarac i ronioc. Također, u ovoj reportaži upoznajemo i kustosice Muzeja grada Rijeke koje rade na stalnom postavu broda – Kristinu Pavec i Emu Makarun, a i ravnatelja Muzeja grada Rijeke Ervina Dubrovića koji je kao mladi mornarički vojnik na brodu proveo jedan dan putujući iz Pule kao mnogi tadašnji pitomci. Kamere su ovoga puta posjetile i stolarsku radionicu kraljevičkog brodogradilišta Dalmont, a o brodu govori i novi riječki gradonačelnik Marko Filipović.

Ovo je druga od tri reportaže izrađene tijekom 2021. o preoblikovanju Galeba u prvi hrvatski brod-muzej. Prvu reportažu možete pogledati ovdje

Autori reportaža o Galebu su Zoran Krema i Voljen Korić.

Podsjećamo i da je u tijeku Javni poziv Muzeja grada Rijeke za sudjelovanje u budućem stalnom postavu prvog hrvatskog broda muzeja – Galeba. Javni poziv upućen je u prosincu prošle godine i bit će trajno otvoren svima koji se žele odazvati i uključiti.


Povijest broda

Pod imenom Ramb III izgrađen je i porinut 1938. u brodogradilištu Ansaldo, u Genovi u Italiji. Uloga koja mu je tada bila namijenjena je transportna. Brod je trebao prevoziti južno voće u Europu i s tim ciljem njegovu je izgradnju naručila talijanska kompanija Regia Azienda Monopoli Banane (RAMB).
Međutim, početkom Drugog svjetskog rata Ramb III pretvoren je u ratni brod, prvo u prateću krstaricu, a onda je prevozio i hranu za talijansku vojsku u Libiji.
Na jednom od tih putovanja, 1941. godine u libijskoj luci Bengazi, Ramb III je pogođen u pramac torpedom britanske podmornice i umalo je potopljen.
No, spasio ga je kapetan koji je rasporedio teret broda tako da je brod mogao isploviti i ploviti – i to na jedini mogući način – unazad, odnosno krmom naprijed. Tako je plovio 900 milja, od Benghazija do Sicilije, odakle je otegljen na remont u brodogradilište u Trstu.
Nakon kapitulacije Italije, 1943. brod su preuzeli Nijemci i dali mu ime Kiebitz. Ugradili su mu šine za izbacivanje mina i Kiebitz je postavio više od 5.000 mina u Kvarneru i sjevernom Jadranu.
Potopljen je 5. studenog 1944. u riječkoj luci, u savezničkom bombardiranju.
Na morskom dnu proveo je tri godine, a onda ga je 1947. s dna riječke luke izvukla splitska tvrtka “Brodospas”. Bio je to zahtjevan posao na kojem su bili angažirani mnogi ugledni stručnjaci i inženjeri.
Nakon obnove u pulskom brodogradilištu Uljanik, brod je uvršten u sastav mornarice kao školski brod pod novim imenom – Galeb.
Prvo Titovo inozemno putovanje Galebom bilo je u London, 1953., na susret s Winstonom Churchillom. To putovanje ujedno je bilo znak političkog okretanja Jugoslavije Zapadu, nakon udaljavanja od Staljina i Istočnog bloka.
Uslijedila su brojna Titova putovanja Galebom u okviru uloge koju je Jugoslavija imala u Pokretu nesvrstanih zemalja, a na brodu su održavani državnički susreti. Nakon Titove smrti, brod je otvoren za posjete.
Poslije raspada Jugoslavije, brod je krajem devedesetih prodan grčkom brodovlasniku, no zbog njegova bankrota nikad nije preuređen.
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske proglasilo je Galeb 2006. godine kulturnim dobrom Republike Hrvatske, a Grad Rijeka ga je 2009. godine otkupio s namjerom da ga preuredi u muzej.
Nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju i otvaranja mogućnosti korištenja europskih fondova, Grad Rijeka je s nizom partnerskih institucija prijavio obnovu Galeba i obnovu Palače Šećerane na natječaj za EU sredstva u sklopu projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“.
Europska sredstva su odobrena, obnova Palače Šećerane je dovršena krajem 2019., a Galeb je iste godine otegljen u kraljevički škver gdje traje njegova obnova.
Četvrta uloga ovog broda feniksa bit će – muzej. Time ga nakon burne prošlosti čeka miran vez uz riječki Molo longo i posjeti brojnih domaćih i stranih turista.

https://www.mojarijeka.hr/obnova-broda- ... MSlKi3aiKE
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Daluka
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
Rijeka, Kvarner i Gorski kotar !
 
Postovi: 582
Teme: 8
Pridružen: 13.10.2015, 17:08

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#266  PostPostao/la Daluka » 16.1.2022, 19:24

Adamić napisao:Obnova broda Galeb vol. 2
... početkom Drugog svjetskog rata Ramb III pretvoren je u ratni brod, prvo u prateću krstaricu, a onda je prevozio i hranu za talijansku vojsku u Libiji.


20 agosto 1940
A seguito della creazione del Comando Superiore Traffico Albania (Maritrafalba), attivato il 5 settembre, la Castelfidardo viene dislocata a Brindisi e posta alle dipendenze di tale Comando, insieme alla gemella Monzambano, alle vecchie torpediniere Palestro, Solferino, Angelo Bassini, Nicola Fabrizi e Giacomo Medici, alle più moderne Polluce, Partenope e Pleiadi, ai vetusti cacciatorpediniere Carlo Mirabello ed Augusto Riboty, agli incrociatori ausiliari RAMB III, Capitano A. Cecchi e Barletta ed alla XIII Squadriglia MAS con i MAS 534, 535, 538 e 539. ene assegnata a ruoli di scorta ai convogli tra Italia ed Albania, nonché di ricerca e caccia antisommergibili sulle stesse rotte.

21 ottobre 1940
La Castelfidardo viene nuovamente posta alle dipendenze del ricostituito Maritrafalba, insieme alle gemelle Curtatone, Calatafimi e Monzambano, alle vecchie torpediniere Generale Antonio Cantore, Generale Marcello Prestinari, Confienza , Solferino, Nicola Fabrizi e Giacomo Medici, ai cacciatorpediniere Mirabello e Riboty, agli incrociatori ausiliari RAMB III, Capitano A. Cecchi, Lago Tana e Lago Zuai ed alla XIII Squadriglia MAS con i MAS 534, 535, 538 e 539. Nuovamente adibita a compiti di scorta ai convogli tra Italia ed Albania, soccorso e ricerca e caccia antisommergibili.


Adamić napisao:Obnova broda Galeb vol. 2
Na jednom od tih putovanja, 1941. godine u libijskoj luci Bengazi, Ramb III je pogođen u pramac torpedom britanske podmornice i umalo je potopljen.
No, spasio ga je kapetan koji je rasporedio teret broda tako da je brod mogao isploviti i ploviti – i to na jedini mogući način – unazad, odnosno krmom naprijed. Tako je plovio 900 milja, od Benghazija do Sicilije, odakle je otegljen na remont u brodogradilište u Trstu.


Pretrpljena šteta i tegljenje broda. Postoji još podosta dokumenata vezanih za WWII ratni put RAMB-a III i Kiebitza samo treba ulovit vremena i to malo posložit, u dogledno vrijeme, valjda?
RAMB III_tegljenje.jpg
RAMB III_tegljenje.jpg (74.12 KiB) Pogledano 7669 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#267  PostPostao/la Adamić » 20.5.2022, 22:23

Obnova broda trebala bi završiti do kraja godine. Njezin trošak je veći od planiranog te će iznositi više od 100 milijuna kuna.

Otkrivena stvarna cijena obnove Titova broda Galeb, iznos je šokantan, stalno raste

Projekt obnove broda “Galeb” stajat će znatno više od onog što se još krajem 2019. godine, kada su započeli fizički radovi, predviđalo.

Priznali su to danas i riječki gradonačelnik Marko Filipović i pročelnik Odjela gradske uprave za kulturu Ivan Šarar koji su zajedno s gradskim vijećnicima obišli brod u Dalmontovom brodogradilištu u Kraljevici.


Doduše, Filipović je kazao da će ukupna svota biti tek “nešto veća od planiranog” dok je Šarar iznos od gotovo 110 milijuna kuna, koliko bi ovaj projekt mogao na kraju koštati, ocijenio kao krajnju, pesimističnu varijantu kod konačnog podvlačenja crte ispod cijelog projekta.

Do ovog podatka novinari su došli iz pripremljenog materijala u kojem je, na jednom mjestu, objedinjeno sve što je vezano uz aktualne zahvate na “Galebu”.

Pa se tako može iščitati da je od 2019. godine do danas na budući brod-muzej, koji bi trebao naći svoje mjesto negdje na Molo longu, utrošeno 42,6 milijuna kuna.

Foto Sergej Drechsler

Istovremeno, u proračunu Grada Rijeke za ovu godinu osigurano je ukupno 66,8 milijuna kuna za buduće radove i one koji su već izvedeni, a još nisu fakturirani.

Kao što je poznato, obnova “Galeba” jednim se dijelom sufinancira bespovratnim sredstvima Europske unije u sklopu projekta “Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine”.


Od gotovo 59 milijuna kuna bespovratnog EU novca, koliko je zaprimljeno za taj projekt, u kojem je i Palača Šećerane, na brod “Galeb” odnosi se 27,3 milijuna kuna.

(Ne)upitna potpora

Ako je suditi prema navještajima od strane gradskih vijećnika Vedrana Vivide iz Akcije mladih i Roberta Salečića iz Unije Kvarnera, koji su na prošloj sjednici riječkog Gradskog vijeća zatražili da se tri milijuna kuna viška prošlogodišnjih sredstava iz spomeničke rente, preusmjeri na zgradu HNK Ivana pl. Zajca, za pretpostaviti je da bi prijedlog odluke da se ta sredstva transferiraju ipak prema “Galebu” mogao dobiti potrebnu većinu u gradskom parlamentu.


Jer, i Vivoda i Salečić, premda nisu prejudicirali svoju konačnu odluku po tom pitanju, ipak su se, čini se, priklonili stavu da, uza sve dosadašnje manjkavosti u projiciranju i transparetnom prikazivanju troškova obnove “Galeba”, projekt treba završiti.


Ovaj već poznati argument da bi bilo neodgovorno da se projekt preuređenja “Galeba” u brod-muzej ne privede kraju, ponovio je i gradonačelnik Filipović, koji se nada da će “dobiti potporu u Gradskom vijeću”.


Pročelnik Šarar najavio je i da bi kroz dvadesetak dana trebao biti objavljen natječaj za zakup komercijalnog dijela “Galeba”, koji će obuhvaćati manji dio prostora, oko 1.000 četvornih metara.


Predviđen je restoran/bar, ljetno kino te hostelski ili hotelski smještaj, ovisno o planovima budućeg zakupca. Prema onom što smo uspjeli saznati od pročelnika Šarara, radilo bi se o dugoročnom zakupu na 30 godina, a vrlo vjerojatno je da će budući zakupnik na nekoliko godina biti oslobođen plaćanja zakupnine na račun potrebnih ulaganja koje će morati učiniti u svom dijelu s obzirom na to da dobiva “goli” prostor.


Da se bruse zadnji detalji natječaja potvrdio je i Filipović, obznanivši da su u Grad Rijeku stigla dva pisma namjere od zainteresiranih strana.

Dostižan rok

Na naš upit koliko će iznositi budući troškovi “Galeba”, kada već jednom bude završen, pročelnik Šarar odgovorio je da su grube procjene da bi to moglo iznositi do 100.000 eura godišnje.


Prema sadašnjim najavama, “Galeb” bi u svom novom ruhu i kompletno završen iz Kraljevice prema riječkoj luci trebao biti otegljen koncem ove godine.


Filipović je iskazao uvjerenje da je taj novi rok dostižan. Dobrim dijelom to će ovisiti i o provedbi davanja u zakup komercijalnog dijela “Galeba” jer, kako je objasnio Filipović, uputno bi bilo da se neki zahvati budućeg zakupca obave dok je brod još na vezu u brodogradilištu.


Bilo je govora i detalja oko razloga zbog kojih su probijeni prvotni rokovi završetka preuređenja “Galeba”.

U odnosu na rok koji je bio vezan za studeni 2021. godine, kašnjenje je dobrim dijelom uzrokovala potreba za izmjenom projektno-tehničke dokumentacije tijekom izvođenja radova, a kojom su se ključni sustavi gašenja požara te ventilacije i klimatizacije u tijeku izvođenja radova na brodu usklađivali s Hrvatskim registrom brodova i Ministarstvom kulture.


Poznato je da je projekt rekonstrukcije “Galeba” povjeren tvrtki Marine and Energy Solutions koja je, pak, dio DIV grupe Tomislava Debeljaka.


Prema dostavljenim podacima, od 2017. godine na izradu projektne dokumentacije utrošeno je 1,85 milijuna kuna, a za usluge nadzora 2,4 milijuna kuna.


Značajan utjecaj, kako se ispostavilo, imalo je i to što se (ipak) morala nabaviti nova tikovina šetne palube broda, a ne kao što se zamišljalo da će se samo obnoviti i iskoristiti postojeća.

Kad se pristupilo demontaži, naime, uvidjelo se da velika količina postojeće tikovine nije upotrebljiva za ponovnu montažu.


Dvije grupe radova

Sami zahvati na obnovi “Galeba” podijeljeni su u dvije grupe. Prvi se odnose na brodograđevne zahvate na rekonstrukciji broda, koji su ugovoreni s kraljevičkim Dalmontom koji su obuhvaćali 29 skupina različitih radova.


Dosad je u tom dijelu utrošeno 40,2 milijuna kuna odnosno oko 65 posto od primarno ugovorene investicije.

Za restauratorski dio radova na uređenju interijera “Galeba” ugovor je potpisan početkom prošle godine sa zajednicom ponuditelja, tvrtki Primat RD i Černelić.


Ugovorena vrijednost radova je 6,1 milijun kuna. Završetak restauriranja predviđen je koncem lipnja, a dosad je s tog osnova fakturirano 2,4 milijuna kuna. Sve cijene izražene su s PDV-om.

S Dalmontom je, podsjetimo, osnovni ugovor potpisan u iznosu od 58,5 milijuna kuna, a u međuvremenu su potpisana i tri dodatka tom ugovoru, ukupno vrijednih tri milijuna kuna.

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... lno-raste/
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#268  PostPostao/la Adamić » 20.6.2022, 20:55

Neka se i ovdje nađe post.

Tito je iz Galeba gledao kako se spajaju Krk i kopno: 'Radilo se na 60 m visine, bez zaštite...'
Slika
Titov most ubrzo nastankom RH preimenovan je u Krčki most.

Krčki most će 19. srpnja napuniti 42 godine. Bio je miljenik Maršala. Otvaranje nije dočekao, umro je dva mjeseca prije. No otac mosta je Mate Mahulja koji je ideju mosta predstavio još 1960. godine...

https://www.24sata.hr/news/tito-je-iz-g ... GALE9cpPIU
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23726
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#269  PostPostao/la Adamić » 14.7.2022, 09:50

Slažem se s ovim člankom. Koga će zanimati Titov brod ?

Je li obnova Galeba najbesmislenija turistička investicija u Hrvatskoj?

galeb.jpeg
galeb.jpeg (92.07 KiB) Pogledano 5735 puta

Obnova Titova broda Galeb približava se završnoj fazi. Novi list izvješćuje da su radovi na čeličnoj konstrukciji broda pri kraju, a da su poslovi oko drvenih dijelova i restauracije namještaja u punom zamahu. Riječki gradonačelnik Marko Filipović izjavio je kako očekuje da se obnovljeni Galeb idućeg ljeta usidri na riječkim molovima.

Ovdje uopće ne želimo ulaziti u raspravu o povijesnoj ulozi, grijehovima i zaslugama Josipa Broza Tita. Ovaj portal definitivno nije mjesto za tu vrstu diskusija. Pitanje koje obnova Galeba zapravo postavlja sasvim je drukčije naravi . Ono glasi: Je li obnova Galeba najbesmislenija turistička investicija u Hrvatskoj.

Obnova Galeba košta oko 58 milijuna kuna. Velik dio, oko pola tog iznosa, dolazi iz Europske Unije. Osim što će funkcionirati kao muzej, Titov bi brod trebao imati restoran i druge ugostiteljske sadržaje, a spominje se i mogućnost organiziranja raznih festivala.

E sada, za koga je potrošeno šezdesetak milijuna kuna? Tko će posjećivati Galeb i zašto bi bilo tko želio posjetiti Galeb? Tito je bio iznimno popularan prije više od 40 godina. Međutim, Tito nije preživio smrt; nije postao internacionalna ikona poput Che Guevare.

Tito je danas međunarodno uglavnom anoniman, osim u pojedinim zemljama Trećeg svijeta gdje i dalje postoje avenije s njegovim imenom. Golema većina njemačkih, austrijskih, čeških ili engleskih turista vjerojatno više nema pojma tko je bio Tito.

I zašto bi oni išli posjećivati neki stari, ne baš spektakularni brod pun memorabilija starog gospodina o kojem nemaju pojma, i koji u mnogočemu, osobito kad je riječ o međunarodnom kontekstu, naprosto nije nadrastao svoje vrijeme.

Iduće pitanje koje se logično postavlja glasi; zašto je Rijeka bez istraživanja tržišta o isplativosti obnove Galeba, potrošila više od 58 milijuna kuna na Titov brod? Zato, bojimo se, što su ljudi koji definiraju riječku turističku ponudu, beskrajno netalentirani za turizam.

https://plavakamenica.hr/2021/09/06/je- ... hrvatskoj/
Rijeka - naša ljubav, naš način života :trobojnicasrce

Avatar korisnika
giovanni
Libvrnia
Libvrnia
 
Postovi: 135
Teme: 1
Pridružen: 12.11.2015, 22:31

Re: Sanacija broda Galeb (Titov brod)

Post broj:#270  PostPostao/la giovanni » 17.7.2022, 20:30

Prije dvadesetak godina sam vozio neke Portuglace kroz Ljubljanu. Vozili smo se Slovenskom ulicom, usput sam im spomenuo da se ta ulica nekad zvala Titova ulica. Razmišljajući slično kao što piše gore ("Tito je danas međunarodno uglavnom anoniman") sam ih upitao, znaju li tko je bio Tito. Jedan od njih mi je vidno uvrijeđeno odgovorio "Everybody knows who was marshal Tito".

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Aktualno

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju