Prvi pješaci "svečano otvaraju" privremeni kolni most.Niknuo je malo sjevernije od "staroga" mosta srušenog na krvavi Božić 1920.godine.Sagrađen je približno na istom mjestu gdje je bio prvi drveni most-u visini Školjića.

- Privremeni drveni most_1.jpg (173.55 KiB) Pogledano 1734 puta
Privremeni drveni most sagrađen 1921.godine s novim,urednim,pješačkim prolazima.Vide se neizbježne zastave i s "riječke" strane-popravljene zgrade i pročelja.

- Privremeni drveni most_2.jpg (176.34 KiB) Pogledano 1734 puta
Privremeni most i nova zgrada Prve hrvatske štedionice.Nije još dovršena.U prvom su planu uobičajeni vojnici,"financi" i drugi.

- Privremeni drveni most_3.jpg (186.32 KiB) Pogledano 1734 puta
Rječina i komadić privremenoga mosta(dolje,desno) te Mrtvi kanal i nedovršeni brod(p/b Hunyad,Brodogradilište Ganz Danubius za Ungaro-Croatu) koji je dugo plutao Mrtvim kanalom.Nakon petnaestogodišnjih svađa nasljednika bivših austrougarskih brodograditelja i brodara,brod je napokon (1932.) dovršen (p/b Jugoslavija,Cantieri navali del Quarnaro Fiume za Jadransku plovidbu d.d.Sušak).Nizvodno se vide "sačuvani" mostovi kod Kazališta i ušća.Ujedno se dobro vidi mjesto na kojem će niknuti novi pogranični most.

- Mjesto novog mosta.jpg (183.12 KiB) Pogledano 1734 puta
Nettunskim konvencijama od 20.07.1925. godine u članku 10. Vlada Italije se obvezuje rekonstruirati kolni most preko Rječine u roku godine dana od potpisivanja,a Vlada Kraljevine SHS mora urediti lijevu obalu da bi se radovi na mostu mogli izvršiti.Također se je Vlada Kraljevine SHS obvezala da će u roku od dvije godine rekonstruirati tri željezna mosta u donjem toku Rječine,a Italija će participirati u troškovima s dva milijuna lira.
Završni radovi na novom "pograničnom" most.Između mosta i zgrada vidi se neugledna drvena ograda naizgled nalik onima na gradilištima.Ali to je razdjelnica pograničnog pojasa i svakodnevice gradske ulice i pješaka.Uzvodno,privremeni drveni most i zastave kraljevina.

- Pogranični most_1.jpg (176.85 KiB) Pogledano 1734 puta
Ispunjavajući obveze Nettunskih konvencija Talijani su izgradili novi željezni kolni most koji se naziva "pograničnim".Svečanost puštanja u promet održana je 31.prosinca 1926.godine.Jugoslavenske vlasti su uz most dvije godine kasnije,1928.,sagradile dva carinska paviljona.
Novi je most izgrađen,bliži se trenutak svečanoga rezanja vrpce.Dižu se zastave,spreman je počasni stroj.Moraju se samo još ukloniti daske.

- Pogranični most_2.jpg (184.56 KiB) Pogledano 1734 puta
Na staru su godinu 1926.napokon "gospoda sreski načelnik i prefetto" presjekli vrpce.Novi je "pogranični" most predan pješacima,kolima,kočijama i rijetkim automobilima.Sakupilo se i ponešto ljubopitljiva građanstva.No,nije ih bilo previše...previše se država tada,nakon propasti carstva,u prekratkome roku promijenilo uz obale Rječine.Previše je mostova bilo srušeno,pa most više,most manje...razlog je da otvaranje nije privuklo previše pažnje.

- Pogranični most_3.jpg (193.17 KiB) Pogledano 1734 puta