Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Pomorski promet Rijeke i našeg kraja

Cestovni, pomorski, zračni i željeznički promet Rijeke i našeg kraja.
Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Pomorski promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#91  PostPostao/la Adamić » 29.4.2020, 18:44

Ova država lopova i uhljeba treba RESET totalni !

Katastrofalni poslovni rezultati tvrtke Luka d.d. Upravi produžen mandat, neki i unaprijeđeni!

Luka d.d. u 2019. godini napravila 30,8 milijuna kuna gubitka, Duško Grabovac promoviran

https://www.rijekadanas.com/luka-d-d-u- ... xcp0LOwfG0
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Pomorski promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#92  PostPostao/la Adamić » 26.3.2021, 15:50

Ovo je Rijeka već odavno trebala imat. Samo jbg u gradu žive oni i koje ne vole ovaj grad i kraj i takve ljude treba maknut s rukovodećih mjesta. Nogom u guzicu !!



Ponuda za Porto Baroš
ACI i Lürssen od riječkog Porto Baroša žele stvoriti najveću marinu za megajahte u Hrvatskoj


Koncesija za Porto Baroš izdaje se na rok od 30 godina, s kapacitetom marine od 500 vezova, a predviđena je mogućnost proširenja na čitav prostor putničke luke
povezane vijesti



Na natječaj za luku nautičkog turizma u Porto Barošu pristigla je jedna ponuda, trgovačkog društva ACI-Gitone, kojom je ponuđena investicija ukupne vrijednosti 363,7 milijuna kuna.

Riječ je o trgovačkom društvu u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i njemačkog Lürssena, u kojem svaka od navedenih tvrtki ima 50-postotni udio u vlasništvu.

ACI bi bio zadužen za nautički turizam, odnosno prihvat plovila i vezane usluge, a Lürssen za ostale vezane poslove, uključujući i dovođenje megajahti na vez, s obzirom na to je ova njemačka tvrtka poznata kao jedan od najvećih proizvođača velikih jahti na svijetu.


Koncesija za Porto Baroš izdaje se na rok od 30 godina na površini pomorskog dobra od 105,8 tisuća četvornih metara, s kapacitetom marine od 500 vezova.

Natječajem je predviđena mogućnost da se koncesijsko područje proširi i na čitav prostor putničke luke od rive Boduli do Boonkera, odnosno do De Franceschijevog Gata.

Kako saznajemo, ovaj potencijalni koncesionar ima namjeru zatražiti proširenje koncesije na području koje ionako trenutno funkcionira kao luka za velike jahte, a trenutno je pod upravljanjem Lučke uprave Rijeka.

Time bi riječka marina postala najveća u Hrvatskoj.

Natječaj za Porto Baroš je bio raspisan početkom ove godine, a ocjena ponude se očekuje u roku od desetak dana. Po donošenju odluke, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izradit će odluku o dodjeli koncesije koja će biti upućena Vladi na donošenje.

U povodu otvaranja ponuda ministar mora Oleg Butković izjavio je kako je riječ o velikom koraku naprijed u realizaciji jedne od najvećih investicija u nautički turizam koji će Hrvatsku jače pozicionirati na svjetskoj karti vrhunskih nautičkih destinacija.

“Ova investicija me još više veseli kad znamo da uz ovakvu marinu s kapacitetom od 500 vezova i uvjetima za prihvat megajahti dolazi i čitav niz pratećih usluga. To je prilika koju Rijeka, ali i čitava okolica može i mora iskoristiti”, izjavio je Butković.
https://www.novilist.hr/novosti/gospoda ... hrvatskoj/
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Pomorski promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#93  PostPostao/la Adamić » 21.5.2021, 09:38

Sad je i službeno. Ako se ne varam ista firma bi trebala kupiti i NK Rijeku. Tako se barem šuška u navijačkim krugovima, da je Miškoviću dosta kluba.

Evo kako će izgledati nova riječka mega marina, donosimo sve detalje plana ACI-ja i Lürssena

nauticka marina porto baros ACI  Lürssen.png
nauticka marina porto baros ACI Lürssen.png (785.11 KiB) Pogledano 1812 puta



Marinko Glavan

21. svibanj 2021

S oko 260 vezova marina će imati značajan kapacitet i moći će primiti plovila i megajahte iz cijelog svijeta

Vlada Republike Hrvatske dala je trgovačkom društvu ACI – Gitone d.o.o. ovlaštenje za izgradnju i gospodarsko korištenje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma u Porto Barošu u Rijeci, pri čemu je novi koncesionar dužan uložiti najmanje 363,7 milijuna, u roku od tri godine od dana sklapanja koncesijskog ugovora.

Time je i službeno završen natječaj za koncesionara nautičke marine u najvećoj hrvatskoj luci, kapaciteta većeg od 260 vezova, na koji je prije nešto manje od mjesec dana bila stigla jedna ponuda, trgovačkog društva ACI – Gitone, zajedničke tvrtke koju su osnovali njemačka Lürssen grupa, najveći svjetski proizvođač luksuznih jahti, i hrvatski lanac nautičkih marina ACI, pri čemu svaka od dviju tvrtki ima 50-postotni udio u vlasništvu novoosnovane zajedničke tvrtke.

Vlada Republike Hrvatske dala je trgovačkom društvu ACI – Gitone d.o.o. ovlaštenje za izgradnju i gospodarsko korištenje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma u Porto Barošu u Rijeci, pri čemu je novi koncesionar dužan uložiti najmanje 363,7 milijuna, u roku od tri godine od dana sklapanja koncesijskog ugovora.

Time je i službeno završen natječaj za koncesionara nautičke marine u najvećoj hrvatskoj luci, kapaciteta većeg od 260 vezova, na koji je prije nešto manje od mjesec dana bila stigla jedna ponuda, trgovačkog društva ACI – Gitone, zajedničke tvrtke koju su osnovali njemačka Lürssen grupa, najveći svjetski proizvođač luksuznih jahti, i hrvatski lanac nautičkih marina ACI, pri čemu svaka od dviju tvrtki ima 50-postotni udio u vlasništvu novoosnovane zajedničke tvrtke.



Vlada je na sjednici zadužila ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da s koncesionarom sklopi koncesijski ugovor što bi, kako saznajemo, trebalo biti realizirano u idućih nekoliko mjeseci.


U novoosnovanoj tvrtki ACI će biti zadužen za dio poslovanja koji se odnosi na nautički turizam, odnosno prihvat plovila i povezane usluge, a Lürssen za ostale vezane poslove, uključujući i dovođenje megajahti na vez, s obzirom na to je ova njemačka tvrtka poznata kao jedan od najvećih proizvođača velikih jahti na svijetu.

Lürssen grupa je većinski vlasnik Liburnia Riviera Hotela, a ove godine su pokrenuli i projektantski ured u Rijeci u kojemu namjeravaju zaposliti stotinjak inženjera, za što su već zakupili prostor Lučke uprave u lučici Torpeda.

Središte Jadrana

Koncesijski ugovor za Porto Baroš bit će sklopljen na rok od 30 godina, na površini pomorskog dobra od ukupno 105.897 četvornih metara. Kao preduvjet za raspisivanje natječaja, Porto Baroš je prije više od dvije godine izdvojen iz lučkog područja, a Grad Rijeka je tada usvojio i potrebne izmjene prostornoplanske dokumentacije.


Procijenjena ukupna vrijednost koncesije je milijardu i 165 milijuna kuna, a koncesionaru je, prema odredbama natječaja, otvorena i mogućnost proširenja koncesijskog područja na čitav prostor putničke luke u Rijeci, na potezu od Rive Boduli do Bunkera, odnosno do De Franceschijevog gata koji već sada u stvarnosti funkcionira kao marina za privez uglavnom većih plovila, takozvanih megajahti.

Prema zasad još neslužbenim informacijama, potvrđenim iz više izvora, ACI – Gitone namjerava iskoristiti ove mogućnost, pri čemu bi u Porto Barošu bio prostor za vez nešto manjih plovila, a Putnička luka bi ostala marina uglavnom za privez velikih jahti, što je i danas u stvarnosti, iako tim prostorom još uvijek izravno upravlja Lučka uprava Rijeka.


Početni iznos stalnog dijela koncesijske naknade iznosi pet kuna po četvornom metru zauzetog pomorskog dobra, s time da će se iznos stalnog dijela nakon petnaeste godine povećavati svakih pet godina za dvije kune po četvornom metru.

Početni iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade iznosi četiri posto prihoda ostvarenog na koncesioniranom području, umanjeno za nabavnu vrijednost naftnih derivata. Koncesionar pritom ima obavezu osiguravanja slobodnog prolaza plovila iz Mrtvog kanala do izlaza iz Porto Baroša.

Odluku Vlade komentirao je ministar mora Oleg Butković, kazavši kako je riječ o projektu koji će, zajedno s ostalim kapitalnim projektima u luci i na pratećoj infrastrukturi, Rijeku transformirati u nautičko i lučko središte Jadrana.


– Nakon što je prije deset dana objavljeno kako luka Rijeka dobiva koncesionara na Zagrebačkoj obali uz kojega će u sljedećih nekoliko godina postati vodeća luka na sjevernom Jadranu za kontejnerski promet, danas je Vlada donijela još jednu iznimno važnu odluku za budući razvoj, ne samo luke, već cijele Rijeke.

Buduća marina Porto Baroš predstavlja jednu od najvećih investicija u nautički turizam u Hrvatskoj, a samoj Rijeci će donijeti jednu novu dimenziju luke koja će u budućnosti postati nezaobilazna destinacija na nautičkoj karti ovog dijela Mediterana.

Današnja odluka je još jedna potvrda kako će se Rijeka i cijela županija s ovim, ali i ostalim ulaganjima koje provodimo, uskoro pozicionirati kao jedno od najvećih poslovnih i turističkih središta u cijeloj Hrvatskoj, kazao je Butković.

Raznolika ponuda

Predsjednik uprave ACI-ja Kristijan Pavić kaže kako će nova marina postaviti i nove standarde u nautičkom turizmu.


– ACI marina Rijeka postavit će nove standarde u regiji. Arhitektonska rješenja, vrhunska usluga i raznolikost ponude pretvorit će riječku regiju u pravi mali raj za nautičare. S oko 260 vezova marina će imati značajan kapacitet i moći primiti plovila i megajahte iz cijelog svijeta.

Projekt će unaprijediti život stanovnika riječke regije, snažno pozicionirati Hrvatsku na nautičkoj karti svijeta, generalno obogatiti sliku hrvatskog turizma i uvelike proširiti njegovu ponudu. U ovom smo se projektu vodili načelima izvrsnosti. Ljestvicu smo postavili visoko i ne namjeravamo je spuštati, kazao je Pavić.

Vladinu odluku pozdravili su i iz Lürssenove tvrtke Gitone Kvarner.


– Luka nautičkog turizma ACI marina Rijeka ostvarit će dosad najveću investiciju u nautički turizam u Hrvatskoj. Marina je od velike važnosti, ne samo za nautičare, već i za sve građane grada Rijeke, pa i šire, budući da će izgradnja marine trajno promijeniti izgled grada, ponuditi mnoštvo sadržaja i unaprijediti kvalitetu života stanovnika riječke regije.

Nadamo se da ćemo pridonijeti repozicioniranju grada, iz tranzitne postaje u kojoj se turisti kratko i usputno zadržavaju u urbano turističko središte. Marina ostaje dio cjeline, tj. grada u kojem se nalazi. Prostor Porto Baroša otvara se za sve građane grada Rijeke, a sadržaji koji će se nalaziti u marini oplemenit će ne samo nautičku, već i turističku te kulturnu ponudu grada Rijeke, poručuju iz Gitone Kvarner.

Posebno zadovoljan odlukom Vlade bio je ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa jer je, prema njegovim riječima, projekt nautičke marine u Porto Barošu jedan od temelja razvoja riječke luke u cjelini.


– U programu s kojim sam se kandidirao za ravnatelja Lučke uprave naveo sam kako projekt Urban development na Delti i u Porto Barošu treba razdvojiti na dva projekta.

Zašto – zbog toga što dio koji se odnosi na gradnju stanova, trgova i drugih urbanih sadržaja na Delti po sadašnjim zakonima jednostavno ne može proći. Da marina u Porto Barošu ne bude talac takvih zakonskih odredbi, na Upravnom vijeću Lučke uprave razdvojili smo ta dva projekta.

Krenuli smo doslovce širom svijeta provjeravati interes potencijalnih koncesionara za takav projekt. Vidjeli smo da interes postoji, obavili smo početne razgovore s Lürssenom, a vrlo je važno da imamo i hrvatsku komponentu, ACI, kao što na Zagrebačkoj obali imamo tvrtku Enna Logic, zajedno s Maerskom.


Uz takve, vodeće svjetske tvrtke u svojim branšama, hrvatske se tvrtke mogu dalje razvijati i rasti, rekao je Vukorepa, naglašavajući kako će budući koncesionar imati potporu Lučke uprave u traženju zahtjeva za proširenjem koncesije na područje od Rive Boduli do Bunkera, odnosno istočne obale De Franceschijevog gata.

Na tom području već sada, u stvarnosti, funkcionira marina za velike jahte, a Vukorepa ističe kako je želja i Lučke uprave da taj dio preuzme budući koncesionar.

Otvoreno za građane

– To nije naša djelatnost, treba biti jedan koncesionar u marini. Međutim, taj koncesionar mora zadovoljiti tražene uvjete. U natječaju smo ostavili nekoliko opcija, rekao je Vukorepa.
Kao posebno važno, istaknuo je da niti u jednoj od tih opcija prostor Rive, odnosno Putničke luke i Porto Baroša, neće biti zatvoren za građane.


– Posebno nam je važno naglasiti da će, suprotno najavama nekih subjekata na političkoj sceni koji kažu da građani neće moći pristupiti Rivi kada koncesionar zatraži koncesiju i na dijelu od Rive Boduli do Bunkera, Riva i marina biti u potpunosti otvorene za građane.

Građani će moći ovdje normalno šetati, uskoro ćemo Rivu osloboditi i od parkiranih automobila. Neće biti nikakvih ograda, osim što ćemo ogradu postavljenu prije nekoliko mjeseci maknuti, kada se s Rive maknu automobili, i postaviti je na dijelu obale uz sam Bunker, gdje je puno ljudi i već smo imali slučaj da je dijete palo u more, dakle iz sigurnosnih razloga. Građani će moći normalno, bez ikakvih zapreka, ulaziti i u marinu u Porto Barošu, koja im je do sad bila nedostupna, rekao je Vukorepa.

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... resh=true#
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Pomorski promet Rijeke i našeg kraja

Post broj:#94  PostPostao/la Adamić » 25.6.2021, 18:27

Zagrebačka obala i službeno dodijeljena svjetskom gigantu, bit će otvorene stotine radnih mjesta

Slika

RIJEKA – Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka donijelo je odluku o dodjeli koncesije na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu konzorciju koji čine APM Terminals BV iz Nizozemske i Enna Logic d.o.o., tvrtki koja posluje u sastavu domaće PPD grupe.

Odluka je donesena nakon ponovljenog natječaja za koncesionara novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, na kojemu su jedinu ponudu dali APM Terminals, inače jedan od najvećih operatera kontejnerskih terminala u svijetu i tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara, A.P. Moller Maerska i Enna Logic. U konzorciju će APM Terminals imati upravljačka prava, s 51 posto vlasničkog udjela, dok će Enna Logic držati preostalih 49 posto vlasništva. Odluku o davanju koncesije na rok od pedeset godina Upravno vijeće donijelo je jednoglasno, prema riječima Denisa Vukorepe, ravnatelja Lučke uprave Rijeka, te je time u cijelosti završen postupak odabira koncesionara.

– Ovom odlukom Upravnog vijeća završava dugotrajan i zahtjevan proces, započet još 2018. godine. Tijekom postupka odabira koncesionara iskazan je izuzetan interes, a izabrali smo najboljeg. Riječ je o operateru koji upravlja s više od osamdeset kontejnerskih terminala širom svijeta. Nakon ove odluke Upravnog vijeća, ponuditelji će osnovati društvo posebne namjene, s kojim će u zakonskom roku biti potpisan ugovor o koncesiji. Očekujem da će kontejnerski terminal započeti s radom 1. siječnja 2024. godine, a prema ponudi koncesionara, već u prvoj godini imat će promet od 500 tisuća TEU-a, rekao je Vukorepa.
Ukupnu vrijednost koncesije u Lučkoj upravi procjenjuju na 20,5 milijardi kuna, pri čemu se očekuju izravna ulaganja koncesionara, prvenstveno u opremanje terminala i dogradnju druge faze, odnosno dodatnih 280 metara obale, u visini od oko 250 milijuna eura.



APM Terminals i Enna Logic su, podsjećamo, na natječaju ponudili promet od milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine poslovanja terminala te promet od po minimalno 500 tisuća TEU-a, u svakoj od idućih najmanje osam godina poslovanja. Upravo je jamstvo prometa bilo najvažniji kriterij u ponovljenom natječaju, za razliku od poništenog, u kojemu se bodovala visina koncesijske naknade, kao i ponuda za gradnju dodatnih 280 metara operativne obale kontejnerskog terminala.

U prvom poništenom natječaju najbolju ponudu bila je predala kineska korporacija koju čine tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited koja upravlja najvećom lukom u Kini i svijetu, Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation koji su ponudili gradnju dodatnih 280 metara obale u roku od pet godina i dva milijuna eura godišnje koncesijske naknade. U novom je natječaju koncesijska naknada postavljena na fiksnih dva milijuna eura godišnje, uz promjenjivi dio koji varira, ovisno o prihodima. Tako promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest posto od bruto prihoda terminala, ukoliko prihod iznosi do dvadeset milijuna eura. Ukoliko godišnji prihod bude između 20 i 40 milijuna eura, promjenjiva naknada je pet posto od bruto prihoda, te četiri posto kada prihodi premaše 40 milijuna eura.

U Lučkoj upravi računaju da bi na novom terminalu na Zagrebačkoj obali trebalo biti otvoreno najmanje dvije stotine radnih mjesta, uz još otprilike toliko u popratnim djelatnostima i uslugama vezanim uz poslovanje terminala, a novi koncesionar već je iskazao i ineteres za razvoj pozadinske logističke zone Miklavija.

https://www.novilist.hr/novosti/zagreba ... ih-mjesta/
Slika

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Promet

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost