Dobrodošli na prvi forum o gradu Rijeci i Primorsko-goranskom zavičaju, koji je otvoren za sve ljude na svijetu, bez obzira na nacionalnost, vjeru i porijeklo.

Prijava  •  REGISTRIRAJ SE !

Tunel Učka (1981.)

Cestovni, pomorski, zračni i željeznički promet Rijeke i našeg kraja.
plavi
Forza Fiume !
Forza Fiume !
 
Postovi: 88
Pridružen: 8.12.2014, 21:59

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#16  PostPostao/la plavi » 4.3.2016, 20:15

tunel vrana je napravljen zajedno sa prugom lupoglav - rasa (1948-50) i mislim da jos nije zaraslo ako je stanje pruge isto kao na objavljenoj fotografiji sa podrucja malo nize
sa obje strane je napravljen u duplom profilu, tako da bi u samom tunelu mogao skrenuti prema rijeci (bas u pravcu tunela ucka), drugi kolosjek sa strane postaje vrana prema rijeci i postoji ali brzo zavrsava (ako ga nema onda je vec demontiran)
poslije nekoliko 100m od pocetka sa obje strane prosireni dio tunela slijepo zavrsava u pravcu prema rijeci, dok se tir u pravcu lupoglav - rasa nastavlja u normalnom profilu tunela
u tom tunelu je interesantno jos to, da je sa strane napravljen mali tunelcic prema vanjskom brijegu u kojem su isto tako sine koje su sluzile snabdjevanju jna skladista u maloj vali sa strane
pored tih 2 rariteta to je vjerojano jedini hrvatski zeljeznicki tunel za dupli kolosjek (barem djelomicno) jer mislim da hrvatske pruge sa duplim kolosjekom (dobova-dugo selo + novska-sid + obilaznice oko zagreba) nemaju tunela
Zadnja izmjena: plavi; 4.3.2016, 23:53; ukupno mijenjano 1 put/a.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 474
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#17  PostPostao/la Damir » 4.3.2016, 23:03

Uglavnom ovaj "batrljak" poluradak iz SFRJ je još jednom dr.F.Tuđman 1991/2 god. pokušao (mazanje očiju narodu) otvoriti gradilište polaganjem kamena temeljca,ali ta stvar nikada nije zaživjela,a po meni i mnogim railfanovima niti neće.
Istarski odsječak pruge ovisi i dalje o susjenoj nam SLO i dok oni budu imali interesa o našem djelu pruge radit će,a kad taj interes splasne...doviđorno... ;)

Avatar korisnika
Pero guska
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 152
Teme: 6
Pridružen: 29.11.2014, 21:50
Lokacija: Rijeka, Donja Vežica

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#18  PostPostao/la Pero guska » 6.3.2016, 21:51

Na pruzi Buzet - Pula se odvija samo lokalni putnički promet tako da nema baš veze sa interesom Slovenaca jer prema Sloveniji i iz Slovenije ništa ne ide. Jedino u sezoni mislim da dolazi vlak iz Ljubljane. Tunel bi imao opravdanosti jedino uz teretni promet, a njega u Istri više nema.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 474
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#19  PostPostao/la Damir » 7.3.2016, 07:24

Ide-ide Pero! Svaki dan osim vikenda (zimi) putnički vlak na relaciji Maribor-Ljubljana-Pula i natrag.
U ljetnom razdoblju i češće ako uzmemo u obzir i agencijske vlakove. Prošle godine je bila izravna linija iz Njemačke.
A,regionalni promet Lupoglav-Pula 2x dnevno. Teretni promet je obustavljen prije 2-3 godine i mislim da ga neće biti nikada više!?

Avatar korisnika
Pero guska
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 152
Teme: 6
Pridružen: 29.11.2014, 21:50
Lokacija: Rijeka, Donja Vežica

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#20  PostPostao/la Pero guska » 7.3.2016, 07:47

Baš sam provjerio, ali vozni red se ne slaže s tobom odnosno kaže da u 2016. taj vlak vozi samo u periodu 25.06. - 28.08. Tako da izvan sezone ne vozi ništa prema Slo osim ako se ne dogodi neka izvanredna vožnja.

Damir
Quarnero
Quarnero
 
Postovi: 474
Teme: 2
Pridružen: 19.5.2012, 17:30

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#21  PostPostao/la Damir » 7.3.2016, 08:16

Ono što nađeš na internetu nije mjerodavno! Imam u SLO kolegu koji je prometnik na ŽP Postojna tako da od njega mogu dobiti sve info. vezane za prometovanje SŽ.

plavi
Forza Fiume !
Forza Fiume !
 
Postovi: 88
Pridružen: 8.12.2014, 21:59

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#22  PostPostao/la plavi » 7.3.2016, 13:56

putnicki vlak na relaciji buzet - kozina ide svaki dan ali nije direktan
slicno je na relaciji metlika - karlovac
ni jedan ni drugi nisu na javno objavljenom voznom redu (hz-sz)
Zadnja izmjena: plavi; 7.3.2016, 16:51; ukupno mijenjano 1 put/a.

Avatar korisnika
Pero guska
Volim Rijeku
Volim Rijeku
 
Postovi: 152
Teme: 6
Pridružen: 29.11.2014, 21:50
Lokacija: Rijeka, Donja Vežica

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#23  PostPostao/la Pero guska » 7.3.2016, 14:42

Znači ako putnik iz Austrije naprimjer želi putovati u Pulu preko Maribora ne može vidjeti na voznom redu da ima veza nego mora poznavati prometnika :shock:

plavi
Forza Fiume !
Forza Fiume !
 
Postovi: 88
Pridružen: 8.12.2014, 21:59

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#24  PostPostao/la plavi » 7.3.2016, 15:58

mozda ne bas prometnika
ima dvije mogucnosti : da pogleda u vozni red deutsche bahn ili da na zeljeznikoj postaji u ljubljani (mozda i na drugim postajama, vjerojatno i u mariboru) trazi male listice na kojima su objavljene novosti
nevjerojatno za 21 vek ali sta cemo, zeljeznica se u osnovu nije puno promjenila (i nece dok neki db ne proguta i jedne i druge)

DB BAHN.jpg
DB BAHN.jpg (101.04 KiB) Pogledano 3654 puta

Avatar korisnika
Vežičanka
Moderatorica
Moderatorica
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 4612
Teme: 160
Pridružen: 24.7.2012, 14:58

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#25  PostPostao/la Vežičanka » 5.5.2016, 14:31

Ploča u zgradi iznad tunela kaže da je probijen 14.svibnja 1978. godine. Otvoren je 27.rujna 1981.

ploča tunel Učka.JPG
ploča tunel Učka.JPG (138.64 KiB) Pogledano 3627 puta

izlaz iz tunela s istarske strane (krajnje desno). Lijevo su ulazi.
tunel Učka istarska strana.JPG
tunel Učka istarska strana.JPG (158.52 KiB) Pogledano 3627 puta

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#26  PostPostao/la Adamić » 7.8.2020, 23:59

Zeleno svijetlo EK za drugu cijev tunela Učka!

Europska komisija u petak je odobrila, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama, plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će o koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura, priopćeno je iz Komisije.

U svom priopćenju EK navodi da je Istarski ipsilon autocesta duljine 145 km koja Istru povezuje s ostatkom Hrvatske, a kojom se upravlja na temelju ugovora o koncesiji iz 1995. Društvu Bina-Istra koncesija je dodijeljena do 2034., a u lipnju ove godine Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje koncesijskog ugovora do 2039. godine.

Produljenjem koncesije omogućit će se društvu Bina-Istra da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka (Kvarner) – 8 km duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste, kaže se u priopćenju EK.

Potpora se dodjeljuje u obliku produljenja koncesije, ističe dalje EK te dodaje da će se ulaganje od 197 milijuna eura prvenstveno iskoristiti za izgradnju nove cijevi tunela Učka u duljini od 5,63 km, koja je potrebna za ispunjavanje minimalnih sigurnosnih uvjeta te za nekoliko novih vijadukata, nadvožnjaka i podvožnjaka, a obnovit će se i odmorište Kvarner.

Komisija je zahtjev Hrvatske razmotrila u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama za usluge od općeg gospodarskog interesa te u skladu s pravilima EU-a o javnoj nabavi, osobito s Direktivom EU-a o dodjeli ugovora o koncesiji, prema kojima se društvima pod određenim uvjetima može nadoknaditi dodatni trošak pružanja javne usluge.

Pritom je utvrdila da plan Hrvatske o produljenju koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon ispunjava sve uvjete za dobivanje potpore.

Iz EK još ističu da je produljenje koncesije razmjerno iznosu potrebnom za financiranje potrebnih radova, a društvo Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu. Komisija je zaključila da će se tom mjerom potaknuti rast i ulaganja te da se neće narušiti tržišno natjecanje i trgovina među članicama u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama i javnoj nabavi.

https://www.rijekadanas.com/zeleno-svij ... lsgWztaYKE
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#27  PostPostao/la Adamić » 8.8.2020, 14:16

Puni profil Istarskog ipsilona do sezone 2021., druga cijev tunela Učka do 2024.


MINISTAR Oleg Butković rekao je jutros da produljenje koncesije Bina-Istri do 2039. podrazumijeva ulaganje od 197 milijuna eura te da bi puni profil Istarskog ipsilona trebao biti završen do sljedeće turističke sezone, a druga cijev tunela Učka i puni profil autoceste do početka 2024.

"Jučer smo primili vijest da je Europska komisija odobrila Hrvatskoj plan da produlji koncesiju Bina-Istri do 2039., što podrazumijeva investiciju vrijednu 197 milijuna eura, koja uključuje drugu cijev tunela Učka i puni profil autoceste na Kvarneru, koja je već u Primorsko-goranskoj županiji," rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture u Novom Vinodolskom.

"Ugovor će se produljiti do 2039., iako smatramo da će se krediti vratiti nešto ranije i otplatiti ta investicija do 2037., a nakon toga sve će postati vlasništvo RH, čitav Istarski ipsilon, uključujući i dvije cijevi tunela Učka", istaknuo je.

Ministar je napomenuo da se puni profil Istarskog ipsilona do tunela Učka gradi, da će biti gotov do početka turističke sezone 2021., a da bi ostalo, druga cijev tunela Učka i puni profil autoceste, trebalo biti gotovo do kraja 2023. ili do početka 2024.

To je nastavak izgradnje i ulaganja u velike infrastrukturne projekte, poglavito prometne, u Hrvatskoj, rekao je Butković i naglasio da se sada ulaže oko 25 milijardi kuna, uglavnom iz EU fondova.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na 110 posto smo ugovorenosti iz Kohezije, na 95 posto iz CEF-a i to će obilježiti sljedećih 4 do 5 godina, to su veliki infrastrukturni projekti, koji su nam danas, osim zbog rješavanja prometnih problema, potrebniji nego ikada i zbog hrvatskog gospodarstva", kazao je dodavši da to pozitivno utječe na rast BDP-a i na domaće građevinske tvrtke, koje će imati puno posla.

Europska komisija u petak je u skladu s pravilima Europske unije o državnim potporama odobrila plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura.

U svom priopćenju Europska komisija je navela da je Istarski ipsilon autocesta dužine 145 km koja Istru povezuje s ostatkom Hrvatske, a kojom se upravlja na temelju ugovora o koncesiji iz 1995. Društvu Bina-Istra koncesija je dodijeljena do 2034., a u lipnju ove godine Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje koncesijskog ugovora do 2039. godine.

Produljenjem koncesije omogućit će se Bina-Istri da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka - 8 km duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste - kaže se u priopćenju EK.

https://www.index.hr/vijesti/clanak/pun ... 03771.aspx
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#28  PostPostao/la Adamić » 4.7.2021, 12:11

Mali osvrt da dam. Jučer sam prošao cijelom dionicom od Rijeke do Pule. Izgradnja druge trake cijevi tunela Učka stvarno će biti težak zadatak čiji se kraj izgradnje očekuje sredinom 2024. godine

Negdje sam pročitao da je tunel Učka upravo zbog te jedne trake proglašen jednim od najnesigurnijim u EU. Nekoć je to bio najduži tunel u Jugoslaviji .


Vežičanka napisao:Ploča u zgradi iznad tunela kaže da je probijen 14.svibnja 1978. godine. Otvoren je 27.rujna 1981.

Slika
izlaz iz tunela s istarske strane (krajnje desno). Lijevo su ulazi.
Privitak tunel Učka istarska strana.JPG više nije dostupan.


17.12.2020. Druga cijev tunela Učka proboj.jpg
17.12.2020. Druga cijev tunela Učka proboj.jpg (141.06 KiB) Pogledano 319 puta


Svečano otvaranje radova za izgradnju druge cijevi tunela Učka zabilježeno je 17. prosinca 2020.

Službeno su tada krenuli radovi na izgradnji druge cijevi tunela Učka, čime je započeo teći ugovorni rok izgradnje dionice Vranja – Tunel Učka od 42 mjeseca.

Inženjeri koje je angažirao izvođač radova, trenutno rade na tehničkim pripremama vezanim za prvu etapu zahvata, tj. izgradnju pristupne ceste za potrebe teške mehanizacije koja će biti angažirana na proboju tunela, kao i na organizaciji cjelokupne logistike. Ova pristupna cesta je ključna kako bi se radovi na portalu tunela Učka odvijali bez remećenja prometa kroz postojeću tunelsku cijev. Financiranje radova na toj dionica, posebice drugu cijev tunela Učka, osigurao je koncesionar u iznosu od 1,5 milijardi kuna. Pribavljene su sve građevinske dozvole te osigurano zemljišta za početak gradnje.

- Koji su sve zahvati predviđeni projektom izgradnje dionice koja obuhvaća probijanje druge cijevi tunela i kojom dinamikom će se odvijati?

- Druga cijev tunela Učka obuhvaća izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka, odnosno portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste koja uključuje 5,6 kilometara druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama koje spajaju postojeću tunelsku cijev te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Također, radovi će uključivati izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka, izgradnju dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, izgradnju tri nova cestarinska prolaza te izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka. Vrijednost investicije podfaze 2B2-1 iznosi oko 1,5 milijardi kuna. Dionica je prilično zahtjevna jer zona radova prolazi kroz geološki osjetljivo područje te treba graditi pod prometom.

08.02.2021 22:07
https://www.glasistre.hr/istra/puni-pro ... cka-699076
Slika

Avatar korisnika
Adamić
Moderator
Moderator
Legenda foruma
Legenda foruma
 
Postovi: 23458
Teme: 923
Pridružen: 12.6.2009, 02:27
Lokacija: Grad Rijeka

Re: Tunel Učka (1981.)

Post broj:#29  PostPostao/la Adamić » 4.7.2021, 13:08

Riječani i Puležani mogu biti sretni. Autocesta istarski ipsilon je stvarno super napravljena.

Evo da stavimo sve kako to izgleda na karti i šta je izgrađeno i šta se sve namjerava još izgraditi. Ministar Butković je 2016. stvari pogurao jer ova cesta gradila bi se vječno.
istarski IPSILON 2018 pazin Matulji.jpg
Klikni za veći prikaz

Dodao sam Pazin , kod Rogovića jer nije bio stavljen.

Dakle dionica Pazin - Učka vrijedna je 160 milijuna eura i duljine je 28 kilometara. Prvih 12 kilometara pušten je krajem prošle godine (Pazin Cerovlje) , a preostalih 16km trebalo je 1.7. 2021.


Neki portali kažu, npr. ovaj da će se put od Pule do Učke skratiti put za 20 minuta. Sat vremena je prije trebalo, a sada će trebati 40 minuta ?

Dakle jučer sam prošao cijelu dionicu i nema govora o nikakvom skraćivanju, pa riječ je duplom profilu. Okej možda ako misli na gužvu jer ona je kod tunela Učka. Meni gužva nije bila u jednoj traci ali zna biti.

Treba reći da od Pule do Rijeke nema 40 minuta ili sat vremena.

Dakle put od Rijeke do Pule laganom vožnjom (ograničenje je 110 km /h nisam primjetio nijednu kameru :ne znam: ) je točno 104 km i vožnja je trajala sat i pol, sa stajanjem na naplatnim. Cijena cestarine Pula - Učka je 70 kn. Što je okej.
Jer od početka izgradnje, u projekt je uloženo 600 milijuna eura, dok se za program održavanja izdvaja čak 85 milijuna kuna godišnje. Treba održavanje ceste i platiti.
Slika

Prethodni

  • Similar Topics
    Odgovori
    Pogledano
    Zadnji post

Vrati se na: Promet

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 7 gostiju